Tárcsás telefon - jó alapfunkciók, szerethető felépítés
Szöveges ítélet
Uj Péter után nehéz újat mondani a Skodáról. Nagyon szeretem a kocsit, bárhova elvisz és még az öregkori hibáival sem hagyott ott soha útszélen. Annyi becsület mindig volt benne, hogy elvigyen hazáig.
A perverz imádatáról és a kocsiba helyezett bizalmamról annyit, hogy 16 éves korában még elmentünk vele egy 4 hónapos holland ösztöndíjra és ez volt az esküvőn a menyasszonyi kocsink.
Bármely más hasonló korú autóhoz viszonyítva egyszerűbb és olcsóbb a karbantartása és szervizelése, egész évben összesen kevesebbet fizettem a szervízért, mint szüleim Fordjának egyetlen javítása. A korral járó hibák (lásd hibalista) megvannak, de kis kézügyességgel és Skoda-könyvvel önmagad is cserélhetsz-szerelhetsz szinte bármit.
A csomagtér nagy, bár vicces alakú. A kocsiba nálunk teljes család belefért 3 heti hidegélelemmel, sátorral, hálózsákkal, csak kreatívan kellett pakolni.
Havas emelkedőn verhetetlen a hátsókerék-meghajtás farmotorral kombinálva. Ugyanezért ki lehet lőni vele a pirosnál (bár az előny kb. 15 m után elvész).
A könnyű orr hátrányát (hogy állítólag himbál a szélben) én nem éreztem soha.
A kocsi városi közlekedésre, hegyi utakra és hosszabb nem sietős autópályautakra van tervezve. A kormányt olyan könnyű tekerni, mintha szervós lenne, a fogyasztás az optimális 90-100 km/h-s tartományban országúton még most is 8 liter körül van csak, téli városi autókázásban épphogy elértem a 10 litert.
A motor harmatgyenge, városban lehet vele cikázni 50-es sebességnél, de négyesben már gyakorlatilag nem gyorsul. Nem is arra való. Autópályán így is elérhető a 120-130 km/h, csak sokáig kell nyomni a padlógázt.
Sajnos egy fényezés után csúnyán lett összerakva a karosszéria, azóta rezonál, ha nincs rendesen leterhelve és 100 felett olyan érzésed van, hogy szétesik alattad a kocsi.
Ezzel el is érkeztünk a gyenge ponthoz: karosszéria. A 120-as skodáknak van néhány olyan kitüntetett pontja, amelyik rohad. Van, amelyik kocsin kevésbé, van, amelyiken jobban. A mienken jobban, mert utcán parkol. Ha majd 20 éves korában nyugdíjazzuk szegényt, az is azért lesz, mert az első sárvédők az index körül, a motorház és annak kerete és az ajtók sarkai szétrohadtak és már nem éri meg ismét cserélni és fényezni.
Biztonságról nem tudok nyilatkozni, balesetem még nem volt. A hátsó öv nem volt tartozék, de a szabvány lyukak ott vannak, mi beszereltünk övet és így gyerekülést is tudunk berakni.
Az alkatrész-ellátás jó, jó karosszériaelemet viszont nehéz kapni, a bontókban lévőknek általában ugyanazok a hibái, mint amit le akarsz cserélni.
Összefoglalva, nagyon szerethető autó, használt, olcsó, régi autóban szerintem a legjobb ár/érték aránnyal (ami a mi oldalunkról persze szomorú: ilyen jó kocsiért ilyen kevés pénzt kapunk csak). Mindenkinek ajánlom első kocsinak, de vételnél nézd meg, hogy a fényezés alatt nem rohad-e.
Hibalista
- Hátsó-ablak fűtés még fiatalon
- Hengerfej kb. 7 éves korában
- Hűtőventillátor-termosztát (típushiba, kézi kapcsolóval megoldva)
- Elhasználódó, kopó alkatrészek 15 éves kor felett, pl.:
- - önindító rugója (nem húzta vissza)
- - tömítések, gumialátétek
-
- ÉS karosszéria, karosszéria, karosszéria
Ide hordtam szervizbe
Czeglédi László (Szimering Bt. 1165 BUDAPEST, NYÍLVESSZŐ UTCA 17.)
Fantasztikus szerelő, megbízható és olcsó. 16 éve hozzá járunk.
Vannak elvárásai is (pl. csak tiszta kocsit vesz át, mindig pontosan kell érkezni), de cserébe mindent megtesz a kocsiért.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 18 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 340000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
