A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 105, 120, 130 (1976-1991)

105, 120, 130 120L 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

T?zpiros SportCsoda

Szöveges ítélet

Els? autóm volt, örököltem nagyapámtól. ? garázsban tartotta, es? után szarvasb?rrel áttörölgette. Ennek köszönhet?en, amikor 14 évesen átvettem az autót, 55 ezer kilométerrel is gyári új benyomást keltett. Mivel az els? 120L-ek közé tartozott, gyárilag 155 R 14 kerekekkel volt szerelve. Gyönyör? t?zpiros színes volt, gazdagon krómozva (tet?n az "ereszsín", az ablakok alatti díszcsík, az ajtók alatti díszcsík, króm disztárcsák, stb.) Kb. 4 évig használtam, baráti társasággal még Itáliát is megjártuk vele. Sohasem hagyott cserben. S?t, a 4 év alatt csak a váltóját kellett felújítani, 10.000 Ft-ért. Amit nagyon meghálált, az a 7-8 ezer km-kénti olajcsere és az ezzel egyid?ben cserélt gyújtógyertya és leveg?sz?r?. Ha szervízbe vittem, mindig odahívták az ifjú kollégákat, hogy megmutassák nekik, hogy nézett ki egy els? szériás "százhuszas". Más volt a leveg?sz?r?ház, a gázbovden elvezetése, meg még pár apróság. Hihetetlen volt, de csak 1995-ben kellett 100 ezer km táján kipuffogódobot cserélni. Addig bírta a gyári! Szóval érezhet? volt, hogy az els? szériát nagyon, de nagyon összerakták. A vízfelforrás réme nem nagyon fenyegetett, annek titka a rendszeres h?t?tisztítás volt. Kétévente kiszereltem a h?t?t, leforrasztotta a két végét és a bels? csöveket egy fém pálcával kitisztítottam. Ett?l mindig tökéletes volt a h?tés. Annyira, hogy télen le kellett takarni a h?t?t, ha rendes f?tést akartam csiholni.
A 120 km/h körüli tempót zokszó nélkül tartotta (el?zési dinamizmusról ekkor már nem lehett beszélni). Autópályán a 150 még ment neki, de az már nagyon nem az ? egészségének való volt.
A bels? térben a m?anyag üléshuzat nyáron katasztrófa volt, de ezt egy üléshuzattal gyorsan lehett orvosolni. Meg?rültem 4 kerek, krómkarikás m?szerb?l álló m?szerfalért!!! Szerintem a szocialista autók toronymagasan legszebb m?szeregyüttese volt, ráadásul kellemes zöld fénnyel világított. Pioneer rádiósmagno és 4 Pioneer hangszóró tette otthonossá a bels? teret. (Míg egyszer ki nem nyitották érte az autót, ami nem volt túl bonyolult feladat, csak egy kampó kellett hozzá.) Ja és nem feledkezzek meg a gyári Skoda középs? boxról sem, amely már 1978-ban aprópénztartóval és pohártartóval vértezte fel az akkori terminológia szerint L=Luxe felszereltség? autót. (GL=Grand Luxe, GLS=Grand Luxe Special). 1996-ban eladtam (komoly fejjel elég rendesen megkönnyeztem, amikor kifordult az utcából) a legjobb barátomnak újkori árán (80 ezer Ft), ? még majd 2 évig gy?rte, nagy megelégedésére, majd egy gy?ri autószerel? vette meg a feleségének.
Életútjának egy katasztrófa vetett véget. Egy holdfényes éjszakán elkötötték a Rába-parti városból, majd Tatabánya környékén egy parkoló IFA hátuljában végz?dött a túra, otthagyták összetörve. Nyugodjék békében!
Számomra egy megbízható, tet?csomagtartóval már egész jól pakolható autó volt a "t?zpiros sportCsoda", amely sosem hagyott cserben és elviselhet? fogyasztásával megfizethet? járm? volt egy ifjú titánnak.
Azóta volt egy Punto (1996-1999), aztán egy Toyota Yaris 1.0 (1999-2005) és most jön egy Corolla Wagon a jöv? héten... Folyt. köv.

Hibalista

- Váltó felújítás: 10.000 Ft (1995)
- Gyakori gyújtógyertya cserék.

Ide hordtam szervizbe

Kerepesi úti Autójavító.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1978
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 55000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Fiat Punto S 1.1
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 105, 120, 130 1976

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)