A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 105, 120, 130 (1976-1991)

105, 120, 130 120L 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Szegény ember vízzel főz

Szöveges ítélet

Megvettem, mert olcsó volt és működött.
Ahogy jöttek sorban a hibák, mindig arra gondoltam, hogy az a 10.000Ft semmi ahhoz képest, hogy mennyit buknék egy drágább autóval, meg annak a javíttatásával. Így aztán sorban minden meg lett javítva. Mára annyi minden lett rajta javítva, hogy képtelen vagyok megválni tőle, pedig még a váltó, a karosszéria, és a futómű is a szakadék szélén táncol. Mostanában már csak városban használom, nem kér annyi törődést. Olvasgatva a komolyabb autókról írt ítéleteket, hallgatva az ismerősök tapasztalatait, tényleg nagyon olcsón megúsztam eddig, de azért egy bácsiautó még így is olcsóbb lett volna.

Ami eszembe jut még:
- Első télen adta meg magát a kuplung, szanaszét hullott a tárcsa, a rugók, minden, ennek ellenére kettesbe tudtam rakni és hazahozott.
- Télen mindig befagytak az ajtók, meg a zárak, mire végre megtanultam hogy szilikonozni kell a kédereket és jégoldó-öngyújtó kombó mindig legyen a zsebben.
- Milliószor forralta fel a vizet, és a szögelés, tákolás, apró alkatrészek cseréje semmire sem vezetett. Ha forralja a vizet, azonnal meg kell nézni a hengerfej tömítést. Ne reménykedjünk, hogy megoldaná a termosztát, a csövek, a sapka, vagy a vízpumpa cseréje, esetleg a rendszer átmosása trisóval. Nem oldja meg semmi más, csak a hengerfej tömítést kell kicserélni, ez a biztos.
- Ne várjuk tőle, hogy hidegen valaha is elsőre be fog indulni. Harmadikra indul, elsőre akkor sem fog beindulni, ha másfél percig köszörülöd, vagy ha százat pumpálsz kézzel lábbal az AC pumpán és a gázpedálon. Ha ezt képes az ember lelkileg feldolgozni, télen is tudja használni a ridegtartáson lévő autóját.
- Számtalanszor benne felejtettem a kulcsot, minden lehetséges módon fel tudom "törni", az első sikeres próbálkozások őszintén megleptek, meglepő hogy milyen könnyen be lehet jutni az utastérbe kulcs nélkül.
- Soha ne jusson eszedbe megnézni a youtube-on az efféle autók töréstesztjeit, mert onnantól fogva nemhogy beleülni, de még ránézni sem mersz majd. Ugyanakkor 70-80km/h sebességgel autózva viszonylag kicsi az esély a balesetre.
- Érdemes keresni egy nyugdíjas szakit, aki kedvtelésből katolikus áron hegesztgetni fogja a kasztnit.
Ha nem lenne bennem a csakazértis dac, már rég felgyújtottam volna. Pár oldalba rúgást így is kapott szegény autó. Ugyanakkor kíváncsi vagyok, mit bír, ezért valószínűleg sokáig meglesz még. 4 éve furcsán néznek rám a munkatársak és a rokonok is a 120-as miatt, de majd megszokják:)
- Többször durván megdöbbentek emberek, hogy hova tűnt a motor, húztam be vele télen hidegen nem induló Toyota Hiace-t, írtottam belőle bolhát egy városszéli lakatoltatás után (kutya, macska, kecske, csirke, stb), aludtunk benne a Balaton partján, és még sorolhatnám. Egy ilyen autó elfér a háznál, nem szabad eladni. Állandóan lehetne szerelgetni, vagy le lehet sz*rni, úgyis szól ha nagyon beteg.

Hibalista

- Ablaktörlő lapát: 1.000,- - Ablakmosó szivattyú: 2.000,- - AC pumpa, Karburátor felújító készlet: 15.000,- - Akkumulátor: 10.000,- 2-szer - Alvázvédő spray: 4.500,- - Bajuszkapcsoló: 3.000,- - Benzin és vízcsövek: 10.000,- - Fékmunkaheger. 8.000,- - Fékrásegítő: 5.000,- - Gumik: 18.000,- 12.000,- 25.000,- - Hőgombák: 2.000,- - Kiegyenlítő tartály sapka: 1.000,- - Kuplung (kinyomó csapágy, munkahengerek, szimering): 30.000,- - Lakatolás: 15.000,- - Lovato gázszett: 30.000,- - Termosztát 4.000,- - Vízpumpa: 5.000,- - Rengeteg olaj, desztillált víz és fagyálló - Hengerfej tömítés (2.000,-) cseréje (munkadíj síkolással 30.000,-) - 50.000km-t mentem vele, tehát 100km 9,5 liter benzin ára durván, ennyibe kerül szerelővel, rendőrrel, benzinkúttal, biztosítóval együtt. -

Ide hordtam szervizbe

Csak schwartz szerelők dolgoztak rajta.Állítólag mindig nagyon olcsón megúsztam.Olcsó autót olcsón javítanak.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1987
Kényelem (1) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 89000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? 105
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (5.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 105, 120, 130 1976

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)