A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 105, 120, 130 (1976-1991)

105, 120, 130 120 L 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Rohad, mint a banán! /nem azért, mert Skoda!/

Szöveges ítélet

1986-ban gurult le a szalagról. Utána egyik barátunk fia használta, hetente megjárta a Budapest-München távot oda-vissza, gond nélkül, csak 140 km/h felett... Ez 9 éves korára kell?en le is fárasztotta az akkor kb. 100.000 km-et futott cseh gépezetet, és túladott rajta. Nagyapám 25 éves 404-es Peugeot-ja épp ekkoriban halt meg a karbantartás és a hozzáértés teljes hiánya miatt... de ez egy másik történet...
Tehát hozzánk került ez a csoda, nem is volt baj vele, csak kicsit szokatlan volt, hogy ahol a 404-es kérte a negyediket, ott ennek még a harmadik is sok volt, és ráadásul a maga nyomorult 1200 ccm-ével többet ivott, mint az 1.6-os pug... Soxor hagyott minket az út szélén, rendszerint kilométerekre bármiféle civilizációtól...

Ennyit a teljesítményr?l.. A kényelemr?l meg annyit, hogy van rajta egy tet?ablak, ami elvileg gyári de én nem hiszem el, be is ázik orrán-száján, ha jön egy kis es?. Amugy tényleg semmi extra nincs benne, a m?anyagelemek pedig törnek és hullanak szét.. Egyedül az ülések t?rhet?ek, mondjuk oldaltartás, fejtámla nuku...

A legnagyobb baja a karosszéria! Amikor nagyapám vette, jóhiszem?en elvitte üregvédelmet csináltatni. Na igen ám, csak az ottani mekkmester kicsit sok masszát tett bele, ami összegyülemlett a karosszéria különböz? üregeiben, és megállt. Ezért aztán nem tud kifolyni a víz az üregekb?l, és rohasztja, mint az atom! Tiszta lyuk az egész!

Ezen kívül sok gond van a borzalmas h?téssel, de ez típushiba, valamint azzal a kevés elektromossággal, ami van benne!

Ami viszont pozitívum, hogy nagyon könnyen szerelhet?, nagyon jó szerel?nk van, és nagyon olcsók az alkatrészek! (mondjuk olyanok is)

Most nagymamám használja, sajnálom is szegény autót, katasztrófa, amit m?vel vele... Én pedig nemrég vettem egy 305-ös Peugeot-t, els? autóként, ami 3 évvel id?sebb, és 100.000 km-mel többet futott. Hát mit mondjak: ég és föld az öreg pug javára!

Amugy ezzel együtt én szeretem a Skodát, jó kis verdák, van egy Feliciánk is, ami problémamentes, jól felszerelt, ízléses, csak az ilyen öreg vasaknál nagyon kell figyelni a helyes karbantartásra...

---Ezt írtam néhány hónapja---

Most azt hiszem, hogy betelt az összes pohár, és lehet, hogy megnézem hogy ég... Nem módosítok az értékelésen, meg a címen, egy, mert nem lennék képes őszintén ítélni, kettő, mert annyit nem ér az egész autó, hogy 2-őt kattintsak....

De csak hogy mindenki megértse dühömet: kb. egy hónapja elkezdte iszonyatosan forralni vizet, és okádni az olajat. Dőlt a füst, meg a minden. Többen azt mondták, hogy kész, kuka, de én azért vettem egy uj termosztátot, gondoltam, max bukok egy ezrest... Az előző termosztátot egy éve cserélték. Mindenki lehülyézett, de amikor szétbontottam a házat, és azt kellett látni, hogy a vízkőtől és a rozsdától meg se moccan a termi, akkor már mondták, hogy "jé, ez tényleg nem tud nyitni!". Kivéstem régit, be az ujat, feltöltöttem a "rendszert". Elkezdett orrán száján kifolyni. Kicseréltem 4 gumi hűtéscsövet 3 napi munkával, sok csavartöréssel, anyázással... Mert ezek a gyökér csehszlovákok (hmm... vagy inkább a ruszkik, akik rájuk parancsoltak, hogy nehogy jobb autot merjenek csinálni, mint a Lada? (...) ) mindent olyan elképesztően hülye helyre raktak, hogy biztos szét kellen szedni a fél autót, ha bármi van.
Ok, kész! -Gondoltam...
Nagymutter boldog, megy vásárolni. 5 perc mulva telo, hogy menjek le a bolthoz, és vigyek kötelet is. Jo. Lemegyek. Az autó beindul. Mondom mi a baj? Tol egy egyest, és a szekér, csak hörög, mint egy döglődő egér, forog, vagy 5000-ret, és tán 3 cm-vel odébb vitte magát... Hű,azannya... mi ez, kuplung?? Hazavittem. Kuplungra nincs pénz. Csináltam olyat, hogy 4 gyertyát cseréltem, gázbowdent meghuztam rendesen, meg ilyes forma tuning... :) És bár huzni nem huzott, de "mozgott"... Tettem egy próbakört, akkor vettem észre, hogy valami kopog, csörög, csattog, az autó meg pattog a tükörsima aszfalton. Hazaérve mondtam, hogy """"""""kész"""""", de sokat ne várjon... Azóta nem használja, fél benne, mert az ajtot nem lehet becsukni, mert eltört a zár. Itt kezdett el fájni a fejem a 120-as szó hallatán... Most állt két hétig, ma beröffentettem, persze csak behuzatással, mert az akksi lemerült (4 hónapos, és ugyanolyan, mint a Peugeot-mba, de az bírja a 2 hónap állást...)
Tettem egy kört, de sajnos szívtam egy fekvőrendőrt... Uj lehet, még nem taliztam vele... A műszerfal elmozdult felfele 4 cm-et, és megrepedt, a kormány jobbra 2-4 cm-et, a bal első kerék pedig kb. 20 fokos szőgben dől kifelé. Nagyon örülünk... Megálltam a boltnál (eddig kábé 3km próbaút). Mikor indulnék haza, se kép se hang... nincs töltés... ideggyógyászati szempontból elszámoltam 10-ig, majd egy mocskosnagyot rugtam bele, amitől behorpadt a bal hátso ajto... na majd ezért még én elő leszek véve, de most hazabicegtem... Azóta is lennt áll a boltnál, nem akarja valaki ellopni?? Legalább nem kéne súlyadóval szorakozni....

Egyebet nem tudok elmondani... én ezt nem nevezném járműnek...

Hibalista

- Kb. minden ki lett már cserélve, így csak néhány példa:
-
- -Fesz.szabályzó
- -Kuplungtárcsa, bowden (nagymutter hazavágta) /most is le fog szakadni, k? kemény/
- -Generátor többször
- -karosszéria elemek
- -termosztát többször
- -zárak
- -tartóelemek
- Ezen kívül:
-
- 6 éve nagy motorgenerál, ma már nem képes 80-nál többet menni (fikarcnyi túlzás nincs ebben!!!!!)
-
- 7 éve kilakatolva, lefényezve, ehhez képest ma már k? matt a színe, és rohad, mint a banán!

Ide hordtam szervizbe

Pásti Vilmos

Ért a Skodához, jól és hihetetlenül olcsón dolgozik!

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Takács György

Karosszériás. Végül is jól dolgozik, bár kicsit drága... ? mindent megtett, de ebb?l az autóból már nem tudott sokat kihozni...

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1986
Kényelem (2) Használati időtartam 10 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 100000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 404 Következő autója? majd ha ránkszakad a bank... akkor talán új Fiesta
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 105, 120, 130 1976

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)