Nem minden Skoda jó, de az enyém igen :) !
Szöveges ítélet
18 éves használt Skoda 120 L-t?l ne várjon sokat a használója. Régi autó és sorra mennek tönkre rajta a dolgok, ahogy öregszik a kocsi, nincs olyan hónap, hogy teljesen jó legyen rajta minden.
Lássuk részletekben:
A fékek, a gyertyák, az égszíj, a kapcsolók a kormánynál úgymint reflektorkapcsoló. Ki rohadt a lemez alul is és oldalt is az ajtó küszöböknél, a kerekeknél. A lámpák tönkremennek havonta kéthavonta a rossz autó villamossági állapot miatt.
Hidegben, ha lefullad, nem indul újra csak, ha betolják. Nem világít a tolatásjelz?. Az utastér nem f?thet? és h?thet? megfelel?en.
Rossz a gyorsulása és végsebesség padló gáznál 140 km/óra több maximum lejt?n. Ideális utazó sebessége 90 km/óra ennél nagyobb tempónál nem lehet beszélgetni a kocsiban, majd meg süketülök akkora a motor zaja, 120 km/óra felett csendesedik. 4 sebesség fokozatos váltó karcsú simán lehetne 5 sebesség benne. Ideális kocsi autópályán kívül és autóúton kívül való közlekedésre. Jól kormányozható. Felmegy bármilyen meredek emelked?n, hegyi autó.
Autó kezd? vezet?nek, de semmi több tartós használatra felejt?s.
Használt Skoda 120 L elvitt eddig 400 000 Ft négyszázezer forintomat ezt egy új autó árára félreteszem jobban jártam, volna.
Fenntartási költség 1/10 Évjárat 1987
Kényelem 4/10 Használati időtartam 1 év
Teljesítmény 3/10 Km vásárláskor 74860
Megbízhatóság 3/10 Vezetett km 3500
Szerviztapasztalat 10/10 Átlagfogyasztás 7.5
Előző autója? - Következő autója?
Ennyire szerette 3/10 Megérte a pénzét? nem
Verdikt 3/10 (3.1/10)
2005-12-19
------------------------------------------------------------
Eddig az első benyomás volt olvasható. Innentő pedig a sokadik után kialakult.
Le a kalappal a gyártók előtt eddig soha nem kellet szerelő segítséget hívni, nem kellett elszállítatni sehonnan. Egyszer volt egy komolyabb lerobbanása akkor is azért mert felforrt a hűtő víz, de megvártam míg kihüll és már folytathattuk is tovább utána az utat hazafelé.
Volt egy komoly baja elrepedt a hengerfej. Sajnos ez egy nagyobb kiadás lett, mint gondoltam. De én akkor is ragaszkodom ehez az autóhoz mert elvitt idáig mindenhová ahová el akartam menni. És tudom ezek után, hogy még több helyre fogok tudni eljutni vele.
Erre az autóra is igaz "öreg, de legalább ki van fizetve". Belegondolni sem merek hogy a mostani keresetemből hogy tartanék fenn egy új autót. A kötelező biztositás, teljesítmény adó, sorolhatnám még mind mind jóval több mint amennyit egyátalán keresek most. Öszintén meg vagyok elégedve ezzel az autóval. A belföldi távolsági utazásnál sokkal szívesebben ülök be ebbe, mint egy drágább autóba.A busznál is és a vonatnál is szivesebben használom a kötetlenség miatt.
Ez nem azt jelenti hogy Skoda 120 L (1987) mindörökké. Amíg el nem jön az ideje, hogy lecseréljem addig ezt használom. Az új autó lassan már körvonalazódik egy biztos kombi tipusú lessz és ha lehet legalább 400-500 l csomagtérrel.
Módosítás ötlete a Halydúszoboszlói nyaralás után jött.
El tudtam vele menni Budapestről, Hajdúszoboszlóra. Onnan pedig be jártam a nagy városokat a környékben: Debrecent, Nyíregyházát, Oradea-t(Nagyváradot). És haza is jutottam vele Budapestre gond nélkül. Az üdülés alatt 1280 km-t tettem meg az oda és a haza utazással együtt. Háromszor kellet tele tankolni a 36 literes tankot.
Még egy hasznos tanács a hőmérő jeledóját ami a termosztátba van bele csavarva és a hűtő ventillátor hőgombáját ki kell cserélni, és elkerülhető a felforrása a hűtővíznek. Vagy legalább is kevesebb gyakorisággal fordul elő utánna.
Módosítva:
Budapest 2007. április 19 Csütörtök
Hibalista
- +Eredetíség vizsgálat 14 500 Ft
- +Kötelez? felel?sség biztosítás 1 évre bonus 0 77 000 Ft
- +Törzslap 12 000 Ft
- +Forgalmi 17 500 Ft
-
- +fék betét
- +hátsó_fékhenger
- +vezérm?lánccsere
- +gyulytógyertya csere
- +olajsz?r?_csere
- +olaj_csere
- +légsz?r?_csere 42 000 Ft
- +F?_fékhenger_csere
- +fék menbrán csere 20 000 Ft
-
- +Rászorult Benzinspka leszedés és csere
- +Küszöb altti lemez csere, emel? cs? hegesztés
- +Jobb els? kerék feletti lemez csere
- +Hátsó lemez horpadás kihúzása
- +Jobb "B", "C" oszlop kijavítása
- +jobb oldali indexcsere
- +levizsgáztatás
- +zöldkártya 177 800 Ft
-
- +H4 izzó csere július 2 db 3 000 Ft
- augsztus 3 db 4 200 Ft
- október 2 db 2 500 Ft
- december 2 db 1 450 Ft
-
- + 4 db téligumi
- + 4 db bels?
- + kerékcentírozás
- + normál súly 180g 40 200 Ft
-
- ******2007*********
-
- + hengerfej csere
- + fékmunkahenger csere
- + víz cső csatlakozások(aba bilincs, hollandi) csere
- + hátsó fékbetét csere
- + gyertya csere
- össz: 73 000 Ft
-
Ide hordtam szervizbe
Gumiszervíz:
Top-Tyre Kft 1154 Budapest Bercsényi u. 1-3.
(Szentmihályi út 100. környéken
M3 autópálya mellet)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 74860 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 30500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Kombi tipusú 400-500l csomagtér |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
