A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 105, 120, 130 (1976-1991)

105, 120, 130 105 S 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem csoda, Skoda, a Csehszlovák állat

Szöveges ítélet

Normál 105 - ös Skoda volt, semmi extra. Az autót meg kellett szokni. Szokást igényelt az oldalra nyíló csomagtartófedél, amelynek a kezelése elég nehézkes volt, nyitó a jobb oldalon, a kesztyűtartó alatt! Iszonyatos volt még a pótkerék elhelyezése az autón. A gyári emelőbak kialakítás az meg egyenesen balesetveszélyes. Egy emelőbak van a kocsi közepén, és amikor megemeled az autót, a farmotor súlya lehúzza a hátulját, szinte lehetetlen hátsó kereket cserélni rajta, ha szükséges. Egyszer volt hátsó defektem, amikor is az én szerencsémre többen utaztunk az autóban. Egy haveromnak kellett segíteni az emelésnél, hogy le tudjam venni a kereket. Az autó emelés közben megbillent, de akkor már szerencsére az új kerék rajta volt, de a srác keze bennmaradt a sárvédőív és a kerék között, amikor leesett az auót az emelőről. Kerékcsere után a baleseti sebészetre kellett vinni a haveromat, összevarratni a kezét. Szóval ilyen. Ajánlott négy emelőbakot felheggeszteni az aljára tarpézemelőnek (Dácia emelő) és ezzel emelni. Az incidens után én is elvégeztem az átalakítást, hogy ilyen többet ne fordulhasson elő. Szerencsére négy év alatt nem sokszor volt defektem.

Fogyasztás menetteljesítmény: A fogyasztása kellemes volt, városban, országúton 8 l körül, 100 km - re. A menetteeeljesítményei iszonyatosak voltak! Széria 38 le - s motor, semmi tunning, nem 120 - as volt, hanem 105 - s, és 138 volt a vége! Ennyivel fotózott le egyszer a rendőr a 4 - es úton! Ő sem hitt a szemének, hogy ez az öreg szar így tud menni. Én elégedett voltam az eredménnyel, de akkor 10000, - Ft. - ot kellett fizetnem a fotóért, mivel 80 - s tábla volt ott, egy 2 x 2 sávos egyenes úton! Ezt senki se mondja, hogy ez a biztonságért van, sztem sima pénzbehajtás!

Kényelem, használhatóság: Vezetési kényelme a volt keleti autók között messze a jobbak közé teszi. Ami nehézkes, az a csomagtartó használata. Negatívum, hogy ezekben még nem volt dönthető az első két ülés támlája. A gyári beállítás olyan volt, ami a legtöbb embernek kényelmes lehet, de én beépítettem egy 120 - asból származó támladöntő szerkezetet. Ezt a kényelmi extrát 1981 - ben a gyár csak a 120 - ashoz adta. Ma már röhejes, nem?

Futómű, fékek:Nagyon jól vezethető autó volt, az uttartására, rugózására, menetkomfortjára semmiféle panaszom nincs. A szervórásegítés hiányzott a fékhez. Az 1984 utáni kiviteleket már ezzel szállította a gyár. A farmotor hátsókerékhajtás következtében havas jeges emelkedőkön is jól elboldogultam vele.

Egyebek: Hátul motor, elöl hűtő: Sokan panaszkodtak rá, hogy forr, nekem nem volt ezzel problémám. Az érdi emelkedőt is simán vitte, mire felért 80 - ra lassult. Egyszer ráfáztam, amikor nem fagyállóztam időben, és elfagyott az alján található csőrendszer, ami a hűtőt kötötte össze a motorral. Akkor küzdöttem vele sokat, mire kimelegítettem, de ez nem a kocsi hibája volt, hanem az enyém. Komoly hátrány, hogy a hűtőrendszer kialakítása miatt viszonylag sok fagyálló kellett bele.

Gyenge pontja volt a világÍtás. Este a tompított mellett szinte semmit nem lehetett látni sötét úton.

Az autó szerkezeti kialkítása a korabeli szocialista autókhoz képest meglepően kultúrált volt úgy, hogy ez a Daciától, zastavától eltérően nem licenc típus volt, hanem echte Cseh fejlesztés, a Cseh autóipar legszebb hagyományai mentén, nem úgy, mint a mai Cseh autók, amelyek közönséges német tucattermékek a VW polcairól lekerült alkatrészekből.

Hibalista

- Szokásos kopó alkatrészek, gömbfej, fékbetétek, stb. kellettek az autóhoz. A korrózió a karosszériát eléggé szerette. Egyszer elfagyott a hűtőrendszer, mert hirtelen jött a hideg, és még nem fagyállóztam akkorra fel a kocsit. Az utastér alatti csövekben volt jégdugó.

Ide hordtam szervizbe

Főleg magam javítotam

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1981
Kényelem (6) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 40000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 0 l
Előző autója? 305 Következő autója? Trabant 601
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 105, 120, 130 1976

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)