Nagy tévedés
Szöveges ítélet
Kis pénz, nagy türelmetlenség, ebb?l lett a 105-ös. Utólag talán jobb lett volna várni, gy?jteni még pénzt, valami komolyabbra.
M?szaki gond nem volt vele, de a többi élmény a mai napig meghatározó. Kényelemr?l egyszer?en nem beszélhetünk. A bels? tér kicsi, a kerékdob belóg, a pedálok középre húzva, a vezet? ferdén ül. A fapad csúcsa, gurtnival húzzuk be az ajtót. Zsiguli könyöktámaszokat raktam be, hogy valami autóformája legyen. Rádiónak nincs helye, oldd meg ahogy tudod. A csomagtartó el?l, alaktalan, pakolni lehet bele, de legjobb alaktalan bugyrokkal kitölteni. Pót csomagtartó van viszont a hátsó üléstámla mögött. A hátul ül?knek pedig duruzsol a motor. A duruzsolásból 46 lóer? jött ki, ez már akkor is ijeszt?en kevés volt. El?kel? nyugalommal kellett autózni, mint az arab sejk a Rolls-Royce-ban, akit nem érdekel, hogy néhányan, azaz mindenki elmegy mellette. El?zni is lehetett, teherautókat, megfontoltan, több kilométeres kilátással el?re. A gázpedál lenyomására ugyanis el?ször nem történt semmi, utána meg a saját kedve szerint kezdett gyorsítani.
Hirtelen man?verekt?l is tartózkodni kellett, f?leg télen, mert a nehéz seggét szívesen eldobta oldalra, mialatt a könny? eleje nem talált fogást az úttesten. Szóval farmotor.
Az tény, hogy 100 körüli tempónál csak 7 litert evett, városban is étvágytalan volt. Állítólag a mai ólommentes benzin nem jó nekik, a szelepekhez, vagy én nem fudom hova, kell az ólomadalék.
A szomszéd is okoskodott: "...nekem olyan rosszul nem mehet,hogy Skodám legyen" - mondta a nagypolszkija alól, mert épp az alját er?sítette Epokittal.
Na. Ez 25 éve volt. Az id? megszépíti az emlékeket?
Hibalista
- Új autó volt, a szalonból, a 21000 km alatt nem produkált hibát. 1500 km körül puha lett a fék, ezt azonnal kileveg?ztették, többet nem fordult el?. Csak a kötelez? szervízen jártam. Párezer km-nél valami kosszal eltömtük a tanksapka leveg?furatát, a fele benzint már nem tudta kiszívni, de némi szenvedés árán erre rájöttünk magunk is.
Ide hordtam szervizbe
Afit-szervíz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1980 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | motor | Következő autója? | FSO 1500 |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.8/10) |
