A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 105, 120, 130 (1976-1991)

105, 120, 130 105S,120L,136GL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Melánia

Szöveges ítélet

Anno ´88.Az egész úgy kezd?dött, mint másoknál. Apám élettársának volt egy zöld 105S-e ( apámnak meg egy 635CSi-je ), azt "kellett" vezetnem friss jogsival. Mivel 2105-ön tanultam és már mentem a 635-össel, ezt irdatlan büntetésnek fogtam fel. Overall atyai jótanács : többi autó elfelejt, ebben minden egy sebességgel feljebb van, nem húzatni 60ig kettesben. Id?södvén beláttam e döntés létjogosultságát, csatlakozom el?ttem szólókhoz, amennyiben mindenkinek ezzel kellene begyakorolnia magát a forgalomba. Ezen a 105-ösön nem igazán tudom, mi romlott el, atyám folyton szerelte (szerintem babusgatta), akkoriban ez hozzátartozott a lakótelepi idillhez. Persze, ha oda akart érni valahova, a bömössel ment... Aztán megvettem nagyapámtól a 120L-t. Az Öreg még Merkúrnál vette, ´82-ben, egy sárga 100ast cserélt az "új teknikára", Melánia napján, ez lett a neve is. Alváz és üregvédelem, Autóklub-tagság, kor slágere : "Motorteszter", ez a szívócs?b?l vákuummal mutatta a fogyasztást, kb. lehetett rá számítani, inkább csak a tendenciát figyeltem, hogy most aztán hiába nyomom, nem gyorsul, csak többet fogyaszt. Volt ebben elektronikus gyújtás, mágnesgy?r? a benzincsövön, minden csoda, kb. 7litert bírt fogyasztani és elég jól ment, az ezerkettesek nem voltak ellenfelek. Az Öreg minden évben túrázott vele, ebben aludtak, bejárták Skandináviát, Ibériát ( komppal Afrika), Törökországot, Franciaországot. Soha sem hagyta ott ?ket. Aztán beleültem én és kitapostam szegény lelkét :) Ment 150et, fékek baromi jók voltak, sztem a cocialisták közül a legjobb (NagyPolszkit nem vezettem, lehet, az jobb volt), kanyarodni is lehetett vele (a megfelel? orrsúllyal, persze). Ez volt a bandában az els? saját autó, amit nem szül?kt?l kértünk kölcsön, nagyon imádta mindenki. Kiszerelhet? hifi volt benne, gitár és szintier?sít?vel, beépített víztartály kempingezéshez, a gumikajakot és a sátra(ka)t a motortérben hordtuk, volt ott hely b?ven. Télen-nyáron mindenhova ezzel mentünk, rendszerint öten, senki nem panaszkodott a kényelemre (4 fejtámla, Zsuk f?t?radiátor, 6hangszórós hifi...). Elektronikát magam raktam bele rengeteget, plusz egy h?mér?(el?re),autómata ventilátor-kapcsoló, szenzoros ablaktörl?-indító + szabályozható szakaszvezérl?, motorféküzemnél benzinszelep elzáró, ilyesmik. Aztán egyszer csak kifeküdt a motor, pár hónap "Finis"-adalékolás után :) Jóatyám csehekt?l olcsón szerzett bele egy olajh?t?s 136os motort, 5gangos váltóval, na, ez volt a Kánaán !! Vége nem n?tt nagyon, 170nél gyorsabban amúgy sem mertem vele menni :), de irdatlanul kezdett gyorsulni!!! Le is téptem a bakról a motort, mert mindenáron nyikkantani akartam a gumikat. Így már az ezeröcsik sem voltak akadályok. Aztán jóatyám bömösét elkótyavetyélte, vett egy 120GLS-t, t?lem meg jól visszavette a motort, mondván, az az övé... Megkaptam a GLS motort, aminek már kivolt kissé a lelke, kapott egy generált, ami annyira sikerült, hogy csak 3.-ban bírtuk behúzni. Sajnos, ezt is tönkretettem, egyszer légsz?r? nélkül mentem vele 260km-t, innent?l halálra volt ítélve a motor. Csak úgy bírtam vele közlekedni, hogy húszkilométerenként öntöttem bele egy kis olajat, mert ha kevés volt benne, szinte hallottam a f?tengelycsapágyak sírását, ha meg több, beköpött egyb?l 2 gyertyát... Aztán a Szentendrei úton megadta magát, kijött oldalt az egyik henger, lelökte az AC-t, volt szép füst :).
Egyébiránt, mikor rendesen karban volt tartva, egyik motor sem hagyott ott sehol, sosem, víz nem forrt, 1 évig még önindító nélkül is használtam ( konyhaasztalon volt kiszerelve, "meg tudom én ezt csinálni" jelszóval :), még télen is, egyedül be tudtam tolni.
Szóval többünk fiatalkorának szép emléke volt "Melánia".

Hibalista

- Motor,motor,motor. Csere 136GL-re, kb. 35kHUF

Ide hordtam szervizbe

Apám. Volt füle hozzá.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1982
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 133000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? - Következő autója? ´82 Passat B2
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 105, 120, 130 1976

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)