Melánia
Szöveges ítélet
Anno ´88.Az egész úgy kezd?dött, mint másoknál. Apám élettársának volt egy zöld 105S-e ( apámnak meg egy 635CSi-je ), azt "kellett" vezetnem friss jogsival. Mivel 2105-ön tanultam és már mentem a 635-össel, ezt irdatlan büntetésnek fogtam fel. Overall atyai jótanács : többi autó elfelejt, ebben minden egy sebességgel feljebb van, nem húzatni 60ig kettesben. Id?södvén beláttam e döntés létjogosultságát, csatlakozom el?ttem szólókhoz, amennyiben mindenkinek ezzel kellene begyakorolnia magát a forgalomba. Ezen a 105-ösön nem igazán tudom, mi romlott el, atyám folyton szerelte (szerintem babusgatta), akkoriban ez hozzátartozott a lakótelepi idillhez. Persze, ha oda akart érni valahova, a bömössel ment... Aztán megvettem nagyapámtól a 120L-t. Az Öreg még Merkúrnál vette, ´82-ben, egy sárga 100ast cserélt az "új teknikára", Melánia napján, ez lett a neve is. Alváz és üregvédelem, Autóklub-tagság, kor slágere : "Motorteszter", ez a szívócs?b?l vákuummal mutatta a fogyasztást, kb. lehetett rá számítani, inkább csak a tendenciát figyeltem, hogy most aztán hiába nyomom, nem gyorsul, csak többet fogyaszt. Volt ebben elektronikus gyújtás, mágnesgy?r? a benzincsövön, minden csoda, kb. 7litert bírt fogyasztani és elég jól ment, az ezerkettesek nem voltak ellenfelek. Az Öreg minden évben túrázott vele, ebben aludtak, bejárták Skandináviát, Ibériát ( komppal Afrika), Törökországot, Franciaországot. Soha sem hagyta ott ?ket. Aztán beleültem én és kitapostam szegény lelkét :) Ment 150et, fékek baromi jók voltak, sztem a cocialisták közül a legjobb (NagyPolszkit nem vezettem, lehet, az jobb volt), kanyarodni is lehetett vele (a megfelel? orrsúllyal, persze). Ez volt a bandában az els? saját autó, amit nem szül?kt?l kértünk kölcsön, nagyon imádta mindenki. Kiszerelhet? hifi volt benne, gitár és szintier?sít?vel, beépített víztartály kempingezéshez, a gumikajakot és a sátra(ka)t a motortérben hordtuk, volt ott hely b?ven. Télen-nyáron mindenhova ezzel mentünk, rendszerint öten, senki nem panaszkodott a kényelemre (4 fejtámla, Zsuk f?t?radiátor, 6hangszórós hifi...). Elektronikát magam raktam bele rengeteget, plusz egy h?mér?(el?re),autómata ventilátor-kapcsoló, szenzoros ablaktörl?-indító + szabályozható szakaszvezérl?, motorféküzemnél benzinszelep elzáró, ilyesmik. Aztán egyszer csak kifeküdt a motor, pár hónap "Finis"-adalékolás után :) Jóatyám csehekt?l olcsón szerzett bele egy olajh?t?s 136os motort, 5gangos váltóval, na, ez volt a Kánaán !! Vége nem n?tt nagyon, 170nél gyorsabban amúgy sem mertem vele menni :), de irdatlanul kezdett gyorsulni!!! Le is téptem a bakról a motort, mert mindenáron nyikkantani akartam a gumikat. Így már az ezeröcsik sem voltak akadályok. Aztán jóatyám bömösét elkótyavetyélte, vett egy 120GLS-t, t?lem meg jól visszavette a motort, mondván, az az övé... Megkaptam a GLS motort, aminek már kivolt kissé a lelke, kapott egy generált, ami annyira sikerült, hogy csak 3.-ban bírtuk behúzni. Sajnos, ezt is tönkretettem, egyszer légsz?r? nélkül mentem vele 260km-t, innent?l halálra volt ítélve a motor. Csak úgy bírtam vele közlekedni, hogy húszkilométerenként öntöttem bele egy kis olajat, mert ha kevés volt benne, szinte hallottam a f?tengelycsapágyak sírását, ha meg több, beköpött egyb?l 2 gyertyát... Aztán a Szentendrei úton megadta magát, kijött oldalt az egyik henger, lelökte az AC-t, volt szép füst :).
Egyébiránt, mikor rendesen karban volt tartva, egyik motor sem hagyott ott sehol, sosem, víz nem forrt, 1 évig még önindító nélkül is használtam ( konyhaasztalon volt kiszerelve, "meg tudom én ezt csinálni" jelszóval :), még télen is, egyedül be tudtam tolni.
Szóval többünk fiatalkorának szép emléke volt "Melánia".
Hibalista
- Motor,motor,motor. Csere 136GL-re, kb. 35kHUF
Ide hordtam szervizbe
Apám. Volt füle hozzá.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 133000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | - | Következő autója? | ´82 Passat B2 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
