A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 105, 120, 130 (1976-1991)

105, 120, 130 1,2 L 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Meghalalja, ha autokent bannak vele

Szöveges ítélet

Utaltam? Sosem utaltam, pedig elso idoben sorra jottek ki a gondok. Agardi nyaralasrol 20-szal tudtam hazavanszorogni (de hazahozott, sose hagyott ott sehol!!!) mert az elosztofej mar olyan mertekig rozsdahegy volt, hogy megadta magat, es rosszkor gyujtott. Ezt nem tudtam a helyszinen szervizelni.
1-2 evre ra mar a gyertyak a sok olajtol hagytak ki rendszeresen. Hengerfejtomites csere, de sajnos nem segitett. Repedt volt a hengerfej. Valszeg sokszor megfoztek, emelkedon kitapostak a belet. Vegul a motorgeneral utan csoda lett belole. Uj hengerfej, uj szelepek, kolbenschmidt dugok, stb... Utana barmikor poccre indult, szep volt a hangja, es SOSEM FORRT FEL!
Talan azert is valt a kezem alatt megbizhato autova, mert nem kezdtem neki rozsdas, elhanyagolt cuccokat feljavitani benne, hanem inkabb raszantam meg egy kis penzt, es ujat raktam bele. Nem akartam a sz.rbol varat epiteni.

Szerettem? Igen! Az utolso harom-negy evben (a general utan) szinte hozza sem kellett nyulni. Persze olajcsere, meg szelvedomosot tolteni... mar szinte unatkoztam... :)
Komolyan! Csak normalisan kellett osszerakni. Meg eszzel banni vele, nem szethajtani, nem belehajtani az osszes katyuba, nemtorodomseggel. De ez minden autora igaz.
Turelemmel, es ovatosan kozlekedni vele. A sajat ket kezem tobbeves munkaja volt benne, talan ezert is tudtam igy banni vele. Ha veletlenul koppant egy godornel, nekem fajt!

Es kakao is volt benne, igaz, 155/70 R13-as gumikkal. Nem is erdemes nagyobbat tenni ra, mert gyengebb is lesz, es fokepp instabilabb!
Ezekkel a gumikkal 95-100-as temponal autopalyan 6.5-et evett, ami nekem megfelelt. Es nem vitte a szel egyik savbol a masikba... Az erdi emelkedon 90-en feljott vegig. Lehet, hogy sokaknak ez keves, nekem eleg volt. A megbizhatosagot tobbre tartom.

Van osszehasonlitasi alapom, mert most vadiuj autom van, es a regi sem volt kenyelmetlenebb, vagy nagysagrendekkel gyengebb. Jo, ez hangosabb volt, elismerem. De 5-os valtoval mar elfogadhato hangja volt.
Valoszinuleg 130-as temponal sem olyan stabil, mint egy mai, de nem is erre keszult.

Igaz, volt benne taviranyitos kozpontizar, meg tukorfutes, hazi immobiliser, ledes kesztyutarto-vilagitas, digitalis km-ora, Exide spiralcellas akksi, ultetett elso rugok, stb. Kicsit fel volt turbozva. Nem a felvagas miatt, hanem a kenyelem es a megbizhatosag erdekeben.
A fenyezes sem volt valami csoda. Nem volt penzem gyari festesre, ugy gondoltam a futomuvek, fekek, stb. biztonsaga tobbet er, mint a festes szepsege. Hazilag lekentuk. Viszont konnyu volt javitani, ha megkarcolodott.
Az ablaktorlot is hasznalhatobba kellett tenni: kulso vegallaskapcsoloval, es tobbfokozatu torlesi intervallummal.

Az utobbi 3-4 evben nemhogy egy fel muhelyt nem vittem magammal, hanem tobbszaz km-es utra egy csavarhuzo nelkul el mertem indulni. Volt nalam emelo meg kerekkulcs, mint barmelyik modern autoban. Es ez eleg is volt.
(Azt hiszem ez nagy dolog; gyerekkoromban apamnak is Skodaja volt, egyutt javitottuk, kesz szerviz-csomagot kellett magunkkal hordani allandoan...)

Jo auto, konnyen szerelheto, olcso hozza az alkatresz, ha megis valaki osszetorne...
Elvisz A-bol B-be, ugy, hogy kozben telen is kellemes melegben lehetek, nem akad el, nem forr fel, nem romlik el. Nem zorog, nem zavaroan zajos. Elegendo sebesseggel halad, ha hajlandoak vagyunk figyelembe venni az idojarasi korulmenyeket, akkor stabil.
Kell ennel tobb?

Hogy megis miert valtottam?
Muszajbol. A mai hulye burokracia mellett nem lehet normalisan levizsgaztatni, zoldkartyaztatni.
Nem azert, mert nem biztonsagos, hanem mert nem ezekhez az autokhoz vannak a minimumok megallapitva.
Ugy gondoljak nem biztonsagos, pedig figyelembe kene venni, hogy nem is akkora sebesseggel kozlekedik, mint egy mai...
A 9-10 ev alatt egyetlen balesetet sem okoztam, viszont annal tobbszor hallottam a vizsgaztatasnal azokat a megjegyzeseket, ami alapjan allitolag en szinte veszelyeztetem a tobbi autost...

Es a kornyezetet sem szennyezi feltetlenul jobban. Az is szamit mennyit autozik vele az ember. A Skodam biztos jobban fustolt, mint egy mai katalizatoros, de nem mentem vele havi 3000 km-t, es a sarki boltig sem autoba ultem.
Ezt is kene figyelni, amikor ki akarjak turni ezeket a regi autokat, szennyezve ezzel a kornyezetet, mert muszajbol "dobom ki", azt ami meg mukodne.

Egy kis hibaja meg volt, ezen nem lehetett segiteni:
Az ajtok nem zartak tokeletesen. Nagy esoben sajnos bejott nemi viz...

Az utolso vizsgaztatas elott mar nem tudtam megoldast talalni (feketen sem). Autot javitani tudok, de a torvennyel szembeszallni mar ugy latszik nem volt erom. Pedig epp most tudtam volna elvezni a sok munka eredmenyet. Az uj auto vasarlasakor bontasra adtam, mert eladni sem erte volna meg. Nincs erteke... :(

Rossz volt latni, ahogy a rendszamtablat levettek. Utana mar nem is mertem odanezni...

Persze hulyeseg, hogy ennyit rakoltottem. Tudom. De majdnem 10 evig mas megoldas nem volt.
Felig-meddig megjavitani valamit nem tudok. Vagy rendesen csinalom, vagy sehogy.

Hibalista

- Sokminden. Szinte mindent kicsereltem. De azert, mert el volt hanyagolva. Igy kaptam. Meghat mar akkor 20 eves volt...
- Konkretan: komplett futomuvek, komplett kormanyrendszer, motorgeneral, sebvaltocsere, elektromos halozat rendbetetele, tetokarpit, szonyegek, szelvedocsere, teljes lakatolas...

Ide hordtam szervizbe

Sehova. Egyedul a lakatolast csinalta mas.
A sebvaltot is en csereltem es a motorgeneralt is magam csinaltam otthon.
Vizsgaztatas alkalmaval adtam csak ki a kezembol. Hiba volt. Minden alkalommal valamit eltortek a "szerelok"...

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1981
Kényelem (8) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 185000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 80000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 100, 120L Következő autója? Suzuki SX4 GLX
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 105, 120, 130 1976

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)