A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 105, 120, 130 (1976-1991)

105, 120, 130 120 L 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Lusta szerető

Szöveges ítélet

53000 km-rel került hozzám. Onnan is lehet tudni, hogy lelke van, mert kizárólag az első időkben romlott el. 2.-ik tulajtól vettem 12 évesen. Hölgy tulajdonostól, így tipikusan enni lehetett a belsejéből, ám olajcsere nem sok volt...Gyakorlatilag ahogy hozzám került gyors egymásutánban eltört a gyújtás-elosztó és a vízpumpa.A hűtővízbe a hölgy gazdi mindent beleöntött, így a vízpumpa egyszerűen szétmaródott.Igaz, a törésébe besegítettem:a gép határait feszegetve kettesben,80-nál ugrott le a lapát a tengelyről...
Azóta minden utam biztonsággal befejeztem, pedig megjártuk Szlovákiát, Erdélyt,Csehországot.Két alkalommal nem tudtam befejezni az utat,ez szerintem 200.000 együtt megtett km.-nél ez jó arány.
A maga nemében kényelmes, s bár nem kombi, kényelmesen lehet csajozni a fekhellyé alakítható ülések miatt.Elől van elég hely,de mögöttem már kicsi a lábtér. Az anyós ülésnél bővebb a hely, így elől-hátul jól lehet utazni.Az üléseknek oldaltartása gyakorlatilag nincs,de a menetdinamika miatt nincs is rá nagy szükség.
Ha azt vesszük, hogy 1976-os konstrukció, akkor mondhatjuk, hogy nem marad el az akkori nyugati élvonaltól (Angliában Skoda Estelle néven futott).
Motorja bár gyengécske, ötösben a 120 kényelmes, erőlködésmentes tempónak bizonyul.Igaz,lehet számolni a jó sok percet, mire ide gyorsul.
Úttartása jól beállított, nem ülő futóműnél jó.A sűrűn látható leülő farral borzalmas.
Erősen érzékeny a gumira.Egy középkategóriás gumi tökéletesen megfelel neki, de egy picit hitványabbal ördögként viselkedik.Az első futóművön a gumi legkisebb hibája is azonnal érezhető.Az úttartás lényegesen jobb, mint a keskeny nyomtávos változatnál.
Nagy baja a karosszéria rozsdásodása.Csillaggarázsban minden kétéves műszakira jutott valami komolyabb hegesztenivaló.
Felszereltsége puritán, de a GLS-ből beszerzett fordulatszámmérő,fejtámla(elöl-hátul),automata öv(elől-hátul),oldaltáska és purhabos ajtóborítás erősen növeli a komfortot.
Strapabíró, bár kisebb őrültködésnek is megadja magát.
Csomagtartója bár nagyobb, mint a Favorité,de a 280 litert a teljesen szabálytalan alakú tér miatt nehezen lehet jól kihasználni. Praktikus kiegészítő a motortér-tetőcsomagtartó és a normál tetőcsomagtartó.
Vize sosem melegedett,beállt 80 fokra, mint a cövek, bárhol is jártunk.Hosszú vízrendszere (12 liter)jó a motor hűtésének, de rossz az utasnak.A hideg csomagtérbe helyezett kicsi fűtőtest télen sokára tudja befűteni az utasteret.
Fogyasztása 5-ös váltóval jelentősen csökkent,városban borzalmasan sokat eszik.Átlagban 6.5-7 literrel elmegy. (a legjobb mért fogyasztásom 6.23 volt,a legrosszabb 9.78)
Elég érzékeny az olajra, a levegőszűrőre és a benzinre.Ha mindig mindegyikből a megfelelő van és megfelelő időben cserélve, akkor elnyűhetetlen.
Karbantartásra igényes,de kis figyelemmel megbízható autót kapunk.A sok vízforralásnak konstrukciós megoldások mellett emberi mulasztás az oka:a piszok a hosszú hűtörendszerben könnyen összegyűlik.A rendszer fagyálló cserekor könnyen tisztítható,sok bajt meglehet vele előzni.

Hibalista

- gyújtás elosztó, vízpumpa, bajuszkapcsoló, zár, tanksapka zár,feszültség-szabályozó,karburátor fúvóka eltömődés

Ide hordtam szervizbe

Sufni

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1987
Kényelem (7) Használati időtartam 11 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 53000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 206000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 100 Következő autója? Felicia 1.3 Laurin&Klement Combi
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 105, 120, 130 1976

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)