Lusta szerető
Szöveges ítélet
53000 km-rel került hozzám. Onnan is lehet tudni, hogy lelke van, mert kizárólag az első időkben romlott el. 2.-ik tulajtól vettem 12 évesen. Hölgy tulajdonostól, így tipikusan enni lehetett a belsejéből, ám olajcsere nem sok volt...Gyakorlatilag ahogy hozzám került gyors egymásutánban eltört a gyújtás-elosztó és a vízpumpa.A hűtővízbe a hölgy gazdi mindent beleöntött, így a vízpumpa egyszerűen szétmaródott.Igaz, a törésébe besegítettem:a gép határait feszegetve kettesben,80-nál ugrott le a lapát a tengelyről...
Azóta minden utam biztonsággal befejeztem, pedig megjártuk Szlovákiát, Erdélyt,Csehországot.Két alkalommal nem tudtam befejezni az utat,ez szerintem 200.000 együtt megtett km.-nél ez jó arány.
A maga nemében kényelmes, s bár nem kombi, kényelmesen lehet csajozni a fekhellyé alakítható ülések miatt.Elől van elég hely,de mögöttem már kicsi a lábtér. Az anyós ülésnél bővebb a hely, így elől-hátul jól lehet utazni.Az üléseknek oldaltartása gyakorlatilag nincs,de a menetdinamika miatt nincs is rá nagy szükség.
Ha azt vesszük, hogy 1976-os konstrukció, akkor mondhatjuk, hogy nem marad el az akkori nyugati élvonaltól (Angliában Skoda Estelle néven futott).
Motorja bár gyengécske, ötösben a 120 kényelmes, erőlködésmentes tempónak bizonyul.Igaz,lehet számolni a jó sok percet, mire ide gyorsul.
Úttartása jól beállított, nem ülő futóműnél jó.A sűrűn látható leülő farral borzalmas.
Erősen érzékeny a gumira.Egy középkategóriás gumi tökéletesen megfelel neki, de egy picit hitványabbal ördögként viselkedik.Az első futóművön a gumi legkisebb hibája is azonnal érezhető.Az úttartás lényegesen jobb, mint a keskeny nyomtávos változatnál.
Nagy baja a karosszéria rozsdásodása.Csillaggarázsban minden kétéves műszakira jutott valami komolyabb hegesztenivaló.
Felszereltsége puritán, de a GLS-ből beszerzett fordulatszámmérő,fejtámla(elöl-hátul),automata öv(elől-hátul),oldaltáska és purhabos ajtóborítás erősen növeli a komfortot.
Strapabíró, bár kisebb őrültködésnek is megadja magát.
Csomagtartója bár nagyobb, mint a Favorité,de a 280 litert a teljesen szabálytalan alakú tér miatt nehezen lehet jól kihasználni. Praktikus kiegészítő a motortér-tetőcsomagtartó és a normál tetőcsomagtartó.
Vize sosem melegedett,beállt 80 fokra, mint a cövek, bárhol is jártunk.Hosszú vízrendszere (12 liter)jó a motor hűtésének, de rossz az utasnak.A hideg csomagtérbe helyezett kicsi fűtőtest télen sokára tudja befűteni az utasteret.
Fogyasztása 5-ös váltóval jelentősen csökkent,városban borzalmasan sokat eszik.Átlagban 6.5-7 literrel elmegy. (a legjobb mért fogyasztásom 6.23 volt,a legrosszabb 9.78)
Elég érzékeny az olajra, a levegőszűrőre és a benzinre.Ha mindig mindegyikből a megfelelő van és megfelelő időben cserélve, akkor elnyűhetetlen.
Karbantartásra igényes,de kis figyelemmel megbízható autót kapunk.A sok vízforralásnak konstrukciós megoldások mellett emberi mulasztás az oka:a piszok a hosszú hűtörendszerben könnyen összegyűlik.A rendszer fagyálló cserekor könnyen tisztítható,sok bajt meglehet vele előzni.
Hibalista
- gyújtás elosztó, vízpumpa, bajuszkapcsoló, zár, tanksapka zár,feszültség-szabályozó,karburátor fúvóka eltömődés
Ide hordtam szervizbe
Sufni
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 53000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 206000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 100 | Következő autója? | Felicia 1.3 Laurin&Klement Combi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
