Lassú, de biztosan elvisz mindenhova
Szöveges ítélet
2006. februárjában került hozzám az autó, kb. 175 ezer kilométert futott eddig. Régi családi darab, előtte is Skodánk volt, az előtt meg Zsiguli. Apám használta nagyon sokáig, majd új autó vásárlása miatt leállításra került. Mivel bontóba nem volt szívünk leadni, ezért elhoztam én, mondván bevásárolni menni csak jó lesz.
Mivel az autó már nagykorú, csodát ne várjunk tőle, szerintem semmivel nem rosszabb, mint egy hasonló korú "nyugati". Megbízható, nem vészes a 6,5 literes országúti fogyasztása sem, hűtővizet nem forralja. Egyszer-kétszer előfordult ugyan, de akkor szegény teljesen meg volt pakolva, utánfutót húzott maga után, hárman utaztunk vele, ráadásul az Alpokban. Ha azt nézzük, nem sok az 50 LE, viszont jobban megy mint a dízel Skoda Pickup a 64 LE-s motorral... A motor és a váltó még nem volt megbontva, nagyon jól szuperál mindekettő. Néha kicsit hiányzik az ötödik fokozat. Zajos. Lehet, hogy van akit ez zavar, engem nem, mivel ezen nőttem fel és meg is szoktam.Trabant után megváltás, annyira csendes! Legalábbis az enyém. A gyerekek meg nagyon jól el tudnak aludni a "brummogáson".
Az alkatrészek nevetségesen olcsók, van otthon pár hasznos dolog, ami meg nincs, az bontóból fillérekért beszerezhető. Itt-ott egy-két rozsdafolt, sajnos a jobb első sárvédő már nagyon rohad (házilag sikerült befoltozni, de ez ideiglenes megoldás, cserére szorul).
A nagyon szegényes felszereltség nekem személy szerint nem túl zavaró, előtte egy céges Skoda Pickup-ot vezettem, abban sem volt sokkal több minden, sőt... Utólag azért kerültek bele "extrák", fordulatszámmérő, 6 hangszórós "HI-FI", egyedi üléshuzat, visszajelző lámpák, első ködlámpa, automata övek előre és hátulra is, ja és a legfontosabbak: fejtámlák az első ülésekre. A két csomagtartó szerintem nagyon jó, a mérete pl. egy régi Swift után megváltás, persze a Pickup-hoz nem mérhető...Elöl kényelmesen elférek, még az utólag beszerelt középkonzol sem zavaró, pedig közel 2m vagyok. Ilyenkor persze hátul nem sok hely marad, de a gyerekeknek bőven elég. Hosszú távon sem fárasztó vezetni.
Összességében nem rossz kis autó, csak érteni kell hozzá. Vezetni izgalmas, nem értem miért szólja le mindenki a farmotor miatt, szerintem pont ez a jó benne, így Skoda. Olyan, mint a Bogár, azt sem tudná senki elképzelni orrmotorral... Tehát: nem rossz autó, csak "lelke" van és szeretni kell, akkor sohasem hagy cserben.
Hibalista
- AC (átszakadt a membrán, azóta az is kicserélve, felújítva), alapjáratot szabályzó csavar egyszer kiesett (szerncsére abból is van jónéhány tartalékban), amúgy a szokásos kopó alkatrészek
-
Ide hordtam szervizbe
régen egy nagy tudású mesterhez gyógyította, gyorsan, olcsón dologozott
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
amióta nálam van, azóta otthon a ház előtt saját kezűleg szervizelem
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 175000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Pickup | Következő autója? | Skoda Octavia Combi TDI |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
