Kedves emlék
Szöveges ítélet
Én bizony nagyon szerettem. Els? autóm volt, talán azért is, aztán ilyenen tanultam - meg nagyon tetszett a sötétkék színe is. Akkor erre tellett a családnak; megbecsültem. Rengeteget autóztam vele (évekig cégesen is) - mindig hálásan emlékezem vissza rá. Az út szélén csak akkor hagyott, amikor kifogyott a benzin. Sokat kellett bütykölni, persze, de akkoriban ez olyan természetes volt... Alkatrészt a szlovákoktól hordtam hozzá: gyári min?séget igen jó áron. Az alkatrész-költségek persze még így is magasak voltak, mert sokszor kellettek.
Igaz, nem voltam akkoriban szívbajos: nyomtam, ami a csövön kifért. Tizenegy év alatt legalább 30-40 traffim volt, néha el se akarták hinni a rend?rök (pl. autópályán 149). :) Sajnos, jópárszor törött is - valami oknál fogva vonzotta az autókat, de sikerült nekem is egy-két árok. Személyi sérülés viszont - hál´ Istennek - soha nem volt.
Ment a verda szépen, saját óra szerint a 155-160-at is elérte, igaz, sokat piszkálgattuk... zöldkártya-állítások után itthon újra be kellett l?ni :) - de ment, megcáfolva legendás lomhaságát. Maradva a legendáknál: egyszer forrt csak el a vizem, akkor is szíjszakadás miatt, az olajam meg egyáltalán nem fogyott (azaz elég volt 1-2 liter egy ciklusra). A farmotor persze különlegességet kölcsönzött neki, amir?l azért lemondtam volna... a tél még homokzsákokkal és téligumival is szigorú volt. Az úgynevezett csomagtartót viszont jobb elfelejteni: siralmasan kicsi és pakolhatatlan volt. Az utastér akkori mércével kellemes, tágas, viszonylag kényelmes volt - f?leg a két els? ülés cseréje után (Ford kagylóülések kerültek bele). :)
Az utols? években már visszavettem a tempón - mert vissza kellett. :) De akkor meg a fogyasztás lett korrekt: még hat alá is lementem, nem egyszer. Azért az er? folyamatosan hagyta el szegényt, meg jött a cégautó is - el kellett adni hát. Mit tagadjam, megsirattam, 31 éves férfiként is - és még ma is megdobban a szívem, ha látom - mert szerencsére még mindig megy, szép állapotban van.
Hibalista
- Tizenegy év alatt (8 és 19 éves kora között) természetesen szinte minden cserélve lett. A motor azért kihúzta mindvégig, a váltót viszont kellett cserélni, aztán kupplung, többször is, meg a szokásos dolgok.
Ide hordtam szervizbe
Maszek autószerel? szerel? srác. Eléggé korrekt volt, viszonylag gyors és olcsó is.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Otthon, saját bütykölés az öcskössel. Meglep?en sok mindent magunk elintéztünk.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 11 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 83 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 250 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Citroën Xantia |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
