Kalapos, öreguras, csak retró-őrülteknek
Szöveges ítélet
Családi autóként van a mai napig használva. Komolyan mondom, ez az autó egy életérzés. Sehol sincs a Mazdának a zoom-zoom érzéséhez. Mindig a legrosszabb helyzetekben hagy cserben. Erről a csoda-Skodáról elöljáróban csak annyit, hogy 30 km-re van hitelesítve, messzebbre már nem merek elindulni vele. Igazából egy éve kezdtem aktívan használni az autót, munkámból kifolyólag (itt jegyezném meg szeretnék egy céges autót). Azelőtt az autó havonta nem ment többet 50 km-nél. Vasárnapi miselátogatásokon kívül, csak a Tesco parkoló jutott neki. Eleinte a Skoda - szándékosan nem nevezem autónak - rendszeresen felforralta a vizet, így a végén már az autóban 3 kanna vizet tároltam. Majd ezt megelégelve önkényesen kiszereltem a termoszt belőle, azóta legalább egy gonddal kevesebb. Elárulom, 21 éves vagyok. Aki most azt gondolja, persze fiatal südő gyerek, széttapossa a Skodát, na az TÉVED. Mióta saját magam tankolom, ezt a fostalicskát, azóta kezdtem megtanulni spórolni. A maximum sebesség az 60-70 km/h. Ez az a tartomány ahol a motor nem pörgi túl magát, szép kellemesen alacsony fordulaton tud hát "dolgozni". Mindenkinek ajánlom akinek nehéz a lába. Igaz nagyon furcsa volt megszokni, hogy 40 tonnás nyerges kamionok előznek meg 200 méternyi egyenes szakaszon, de mára beletörődtem, hogy ezt dobta nekem az élet nevű játék. Munkahelyem és otthonom közt 20 km van, de szinte megáll az idő míg hazaérek. Néha elgondolkodom azon, hogy megfejtem a Fülesben található összes keresztrejtvényt míg hazaérek. Murphy törvényei alapján ami elromolhat az el is romlik. És TÉNYLEG! A legszörnyűbb a fék, ami általában nincs az autóban. Már több alkalommal volt cserélve a főfékmunkahenger, de valami okból kifolyólag mindig elmegy a fék, majd néha hirtelen befog. Nah, ez a legutóbb egy derékszögű kanyar kijáratánál esett meg, mondanom sem kell a legnagyobb "örömömre". Minden nap egy új kihívás a Skodával. Féltengelyekre is igencsak oda kell figyelni. A lengéscsillapítók is hagynak kívánni valót maguk után. Ez a típus egy limitált széria, amivel Én rendelkezem. Úgy pár százezret csináltak belőle. Kegyetlenül hajlamos a rohadásra. De mit is várna az ember egy 20 éves cseh remektől. A csehek is inkább maradnának a sörfőzésnél. Nemrégiben fel kellett szednem a kárpitot és nagyon meglepődtem amit alatta találtam. Nem kimondott rozsdának mondanám, hanem valami olyasmi anyag, mint az X-Aktákban, amin Mulder és Scully 6 részen keresztül gondolkodik, mi is lehet az??? Dehogy a Skodarol jot is mondjak, gyakorlatilag bárhol meg lehet szerelni, legyen az egy utolsó kókler autószerelő, vagy egy zuhogó esős útszéli parkoló. Belül tágas, az a kimondottan csajozós autó (hangsúlyoznám belülről), volt a nyolcvanas évek csehszlovákiájában. Az ülések oldaltartása egyenlő a nullával. Egy 30-cal bevett körforgalom is komoly gondokat tud okozni.
Amint bővül az élménytáram a 120L-lel kapcsolatban közzé fogom tenni.
Hibalista
- Főfékmunkahenger, féltengely, hengerfej (elrepedt), zárak és ajtónyitók (mind a 4), műszerfal enyhén megrepedt - valószínüleg a meleg miatt és még a jó fene tudja mi.
Ide hordtam szervizbe
Egy ismerősöm, aki legutóbb kijelentette, hogy jó lenne ha legközelebb nem hozzá vinném. Mondjuk megértem szegényt.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 601 S | Következő autója? | Bármi csak ne 120-as Skoda. |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.2/10) |
