Józsi bácsi, a legjobb első autó
Szöveges ítélet
Ez a Skoda életem elsö autója, és megkell hagyni, nagyon megvagyok vele elégedve. Annak ellenére hogy sokan szidják és vicceket üznek belölle, egy igen is nagyon jó autó!
Mivelhogy a család a kocsi elsö tulajdonosa, elejétöl fogva garázsolt, és nagyon vigyázva van rá, nem eszegeti a rozsda (csak mértékkel, ahogy egy majdnem 20 éves autóhoz illik) és nincs agyonhajtva. Bár pontossan nemtudom mennyi kilométer van rajta, mert a kilométer mérö két éve elment az örök vadászmezökre, még mindíg csak kb. 60 ezernél tart. Többek között ennek is betudható hogy nagyon jó állapotban van.
Ami a mindennapos tapasztalatokat illeti, nekem nagyon jól megfelel a városban is, de lehet valaki nemhiszi, de még az autópályát is elbírja! Márt minimum négyszer megtettem vele a Rév Komárom – Prága, oda vissza utat. Egszer sem romlott el... Cseh országban is sokat jártam vele, beutaztam Prága nagy környékét, mindíg hibátlanul.
Eddigi útjaim során csak egyszer késztetett ez az autó megálásra. Elöfordult ugyanis, hogy elszakadt a gáz bówden, és lassacskán megáltam. Mivelhogy szerencsére hátul a motortérben történt a galiba, elövettem a kombinált fogót, és azóta is úgy járok vele (a prágai utak ezután következtek...).
Igaz hogy mindíg elöjön rajta valami apró hiba, de mindent olyan egyszerü rajta megjavítani, hogy nem is baj, legalább az ember saját hibáján is tanul valamit. Sokan azt mondják, a skodának kicsi és rosszul kihasználható csomagtere van. Amiután elvittem ebben az autóban 150 tetö cserepet, nem akarok hallani semmi rosszat a kocsi kihasználtságara! Vitt márt egy csomó törmeléket, szemetet, papírt, vasat,..., és mindent elbírt. Persze a szemetet mindíg becsomagolva viszem benne, és a kipakolás után jöhet a kötelezö porszívózás és takarítás.
Télen is van használva, de nyári gumikon (szégyenszemre még nem értem el ahoz hogy télieket vegyek). Müszaki kialakításanak köszönhetöen jó vele menni hóban is, persze normállis határok között. Ugyanezt lehet elmondani normális útviszonyok közt. Egy szó mint száz: nem a legroszabb az úttartása, de senki nevárja tölle hogy úgy veszi majd be a kanyarokat mint Schumacher.
Minden összefoglalva, arra amire csinálták, nagyon jó. Tágas, könnyen kezelhetö, sokat elbír. Már korában sem volt a technika utolsó kiáltása, viszont nem nehéz megjavítani. Amit én személyessen nemszeretek rajta: a hangja akárcsak az ember repülöben ülne, gyorsulása igen gyatra, télen sokáig tart bestartolni, ja és jó ha az ember észnél van – nem szeretnék vele balesetet szenvedni...
Több mint négy év használat után eltudom mondani – ha egyszer márt nem lessz meg, akkor is csak csupa jó emlékem lessz erre a Skodára. Megéri a pénzét (föleg hogy ma egy jobb hegyi kerékpár többet ér).
Egy kis idö elteltével ideírhatom, hogy a kocsit megkaptam karácsonyi ajándékként, móst majdnem mindennapos használatnak van kitéve Prágába, reméllem nemfog idöelött elrohadni...
Hibalista
- elszakadt a gáz bówden, kipufogó csere, föfékhenger csere (kétszer az utányártott alkatrész gagyisága miatt).
Ide hordtam szervizbe
Márt hoszabb ideje egy maszekhez hordom a Szlovákiai Komáromban, nagyon jól dolgozik, az autók müszaki része a szerelö kis ujjában van.
Csicsay Gábor, Thaly Kálmán u., 94501 Komárno
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Peugeot 504 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
