A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 105, 120, 130 (1976-1991)

105, 120, 130 120L 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Imádom - metálszürke veszedelem

Szöveges ítélet

Imádom, imádom, imádom. :-)
Haverok mindig kérdezik, hogy mikor cserélem le, de nekem még nem tudtak egyetlen racionális indokot sem mondani. :-)
Megy, ha nagyon kell 130-140-nel is, de általában max 110-zel hajtom. Nincs tunningolva, de városban lámpánál kilövök vele, nem sokan jobbak nálam. 5-10 méterig. :-)
A szerelő óránként 1000 Ft-ot kér: nagyon olcsó, annál is inkább mert ritkán romlik el valami nagyon.
Az alkatrész ugye filléres. Na jó, a hengerfej kb 30000 Ft volt. (Gyári hibás, kezdetektől kezdve folyt a hűtővíz de nem tudtuk hol: meg volt repedve a blokk, de nem jöttünk rá, mert a melegben a víz ugye elpárolgott. Egy idő után viszont - ioncserélt víz ide, ioncserélt víz oda - elkezdett vízkövesedni és leleplezte magát... :-) )
Meg már akadt 1-2-szer gondom a sebváltóval, vmi eltörött benn, de meg lehetett csinálni: sőt volt, hogy pont 3-asban ragadt benn (akkor a motortartó pánt egyik csavarja esett ki egy "jól sikerült" járdaszegélyre való feltolatásos kínzás után), azzal meg a meredek emelkedőket kivéve szinte bárhova el lehet menni, jó tempóban.
Alapjáraton is simán lehet vele gurulni, egész harmadikig felmegy, és 30-40-nel döcög. Ezt hívom féltakarékos üzemmódnak. A teljesen takarékos üzemmód az amikor lejtőn motor kikapcs, sebváltó üresben. Tudom veszélyes, de élni is az. Vigyázok.

Apámtól vette cégem, tulajdonképpen csak a család használta: ő és én, a fent megadott adatok kettőnkre vonatkoznak. Az utolsók közül való, 5 sebességes. Emiatt nem zajos 100 fölött sem, persze azért hallható. Sőt, tulajdonképpen nagyon jó, hogy ennél még a hangból meg lehet mondani, hogy hol is tart az ember. Van visszajelzés, nem egy csendbarlang. Nulla elektronika, így ha odalépek megy, nem gondolkodik egy fél percet, hogy tényleg elinduljon-e.
Na jó, előzni lendületből kell, de azt is meg lehet tanulni.

Egyszerűen igénytelen és megy. Télen a fogyasztása 10 körül, nyáron 6 körül: idén ketten mentünk le a Balatonra, csomagtartón két fekvő kerékpárral, nyomtam neki 110 körül (ez talán 120-130-at jelenthetne azok nélkül), Bp.-Kenese-71-es Badacsonytomajig, minimális helybenbolyongás - Kenese ez volt 6,4 l-es fogyasztás.
Nyáron város vegyes 7-8, dugókkal együtt. De csak azért mert hegyen lakom, és szinte csak áruszállításra használom.
Sokat tudnék mesélni a gázbovden-cserélésről: már annyira profi vagyok, hogy csukott szemmel, sötétben ki tudom cserélni 10 perc alatt. Bár gyanítom, hogy ez ügyben vesztek rutinomból, mert sodrott bovdent szereltem be legutoljára... :-)
Nagy baja szegénynek, hogy rohad a küszöb, de lehet, hogy még így is kilakatoltatom és második autónak megmarad. A zöld kártyát legutóbb simán abszolválta.

Nem kell félnem, hogy ellopják az autót, a "nyóckerben" is otthagyom időnként bezárás nélkül, nyáron otthon éjjel a szolgalmi úton meg leeresztett ablakkal. Ebből már nem visznek el semmit (mikor még a BME-n dolgoztam betörték a bal hátsó ablakot és kilopták belőle a szalagbekapós magnós, keleti normás panasonic rádiót), legfeljebb beleraknak. :-)
Erről jut eszembe: egyszer fel kellett törnöm, mert mindkét kulcs a kocsiban maradt. Miután telefonon át kiképeztek, volt vagy 30 másodperces munka...

Féltenem egyébként sem kell: másoknál biztos nagyobb lesz a kár, vigyáznak rám. Engem meg nem érdekel egy karcolás, nem csökkenti a kocsi értékét...

Van extra kapcsoló a ventillátornak, így ha odafigyelek, nem forr fel a víz. Sőt már motorháztető megemelőm is van (kb 5-10 cm-re), hogy jobban szellőzzön. Montenegróba akartunk lemenni nyaralni, de Balcsi lett belőle. Más sokszor emlegetett dolog az olaj, de nálam nem falja.

Bár azt hiszik, hogy kicsi a csomagtér, én mégis áruszállításra használom: előre is lehet szépen rakni, bár a dudrok tényleg elég hülyék, viszont nem sajnálom az ülésekre sem feltornyozni ami van, ott meg sok minden elfér. Üres csomagtartóval nagyon szervós, tenyérrel lehet kormányozni (sőt ez tulajdonképpen egy 1m-es gyűrődőzóna :-) ), ha jól megrakom, akkor már nehezebb a kormányzás álló helyzetben, viszont nagyon jól néz ki.

Indulni általában jól indul, nem kell sokat bűvészkedni. Ha nagyon kell, akkor megy az AC pumpa, de sokszor elég a szivató is. Ha meg a lejtő tetején állok meg, akkor szinte semmi. Amit nem szeret az a ködös-nyálkás-párás idő. De azt én sem. :-)

Az ülések rövid távra nagyon kényelmesek, hosszú távon azért lehet már mocorogni bennük. Mondjuk hátul már a kikopott a kárpit és porlik a szivacs, de a huzat ezt jótékonyan elfedi.

A futómű jó, a budapesti utakon is jól elvan, nem kell félteni, azért tankcsapdába ne járjunk vele, nem arra tervezték.

Imádom ezt az autót, mert élvezet vezetni, nem kell sajnálni, és jól elmegy. De sajnos lassan kicsi lesz, úgyhogy vagy csere lesz vagy megmarad másodiknak...

Hibalista

- gázbovden
- gázbovden
- gázbovden
- gázbovden
- gázbovden
- gázbovden
- gázbovden
- gázbovden
- gázbovden
- hengerfej
- tengelykapcsoló
- vízszivattyúmotor
- üléssín kikopott
- ablaktörlő gumi
- esik le a külső visszapillantó, mert kirohadt a csavar

Ide hordtam szervizbe

Feri bácsi, tizennyócker

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1990
Kényelem (8) Használati időtartam 17 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 80000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 136000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 105, 120, 130 1976

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)