Hogyan ereszkedjünk 50-ről nullára farnehéz autóval...
Szöveges ítélet
Imádom a hangját! Az öntöttvas hengerfejben másképp szólnak a szelepek! 47 ló, igaz, de annyit nem kapar a farnehéz paripa. Ha egyszer felpörög az a nagy marha lendkerék, tényleg kiugrik, pedig csak 1047ccm.
Olcsó hozzá az alkatrész. Nem előnytelen dolog egy indiai autó után.
Fékek:
Vigyázz, nagy fékezésnél még száraz úton is simán tologatja az elejét!!! Kell motorfékezni rendesen, és sorba pakolni vissza a fokozatokat negyedikből, már akár ötvenről is, inkább szokd meg, mert ez a fék csupán lassító szerkezet! ;) :(
Szóval: femerül benned adott forgali helyzetben a kósza gondolat: "meg kéne állni".
Először: kuplung 4->3, kuplung ráenged (inkább fogásponton tart), motor felbőg, és segítünk neki a kocsiszekrény sebességének mérséklésében a jól működő lassítószerkezetünkkel. Itt még megállásról nem beszélünk, mert ekkor még államtitok!
Másodszor: kuplung 3->2 (váltó enyhén reccsen, de ez itt normális), kuplung ráenged (inkább fogásponton tart), motor eléggé felbőg, és segítünk neki a kocsiszekrény sebességének további mérséklésében a jól működő lassítószerkezetünkkel. Itt már heveny szívdobogás közepette megálmodhatjuk a kocsinak kiszemelt, mintegy 3,5-ször 1,6m2-es területet. :) :) :)
Harmadszor: kuplung 2->1 (a váltó mindent bevet, csakhogy ezt ne tedd meg vele, de alacsonyabb sebességnél engedelmeskedik), kuplung ráenged (inkább fogásponton tart), motorból kikel a 47 vadállat hátrafelé, és jószándékúan segítünk nekik a kocsiszekrény megállításában (igen, jól olvastad; megállításában).Ekkor a már jól bevált lassítószerkezetünk észhez tér, és átváltozik igazi fékké!!! Hepi, pezsgő, az esetleges szívritmuszavarok helyreállnak, tenyér összecsap, tekintet pedig önfeledt-autómatikus állapotban a Krisztusi Égre szegez! (Elvégre keresztény állam vagyunk.)
Negyedszer: Ha kiszálltál, és már a bokád sem remeg, esetleg kapcsold le a lámpát, nyomd le a gombokat, és ha még lélekjelenléted engedi, integess a bezárt slusszkulcsnak! :)
Komolyra fordítva a szót; ez a jelenség 4-5 emberrel a fedélzeten teljesen eltűnik, mert a súlyeloszlás jobb lesz, de azért a fönt említett mozdulatsort kevésbé pánikszerűen érdemes gyakorolni, nagyon komolyan lehet vele vészfékezni.
Hibalista
- hátsó fékdob, műszerfalvilágítás, utastérvilágítás, olajpumpa, szelephézag, elosztófedél.
Ide hordtam szervizbe
Két utcával odébb, a legelső szerelőhöz. Igen jó, és ami fő, hogy türelmes szerelő.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 116000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Indica dlx | Következő autója? | skoda 105/120 (benzin/gáz) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
