A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 105, 120, 130 (1976-1991)

105, 120, 130 s 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hogy a nehézség csapkodja körbe, átkozott ócskavas

Szöveges ítélet

Minden álmom egy autó volt mert jött a tél.De szerintem a régi gazdája járt jól mert egy zsír simsont kis kék n-est adtam neki érte.Beleültem náluk az udvaron és nem indult be csak ha behúztuk.Beleléptem a fékbe és azon nyomban hosszára felhasadt az acélfékcsö az alján, úgyhogy haza felé csak az első kör fogott az is nagyon gyengén.Amikor hazaértem belerúgtam a küszöbbe oldalról és a lábam cipőstől beszorult.Az olajat eszegette a nyomorult és füstölt is rendesen.Vettem azután egy másikat bontásra és gondoltam amíg generálozom emezt addig bedobom amannak a blokkját hogy ne álljon meg a világ.Akkor még nem sejtettem hogy a bontásra vett kocsi motorja még ötször szarabb mint amit fel akartam javítani.Hát beletettem hadd menjen.igen ám de a nyomorultja majdnem beszlopált egy liter olajat 100 km-en.Úgyhogy sietnem kellett a generállal mert éreztem hogy emennek is véres a torka.Akkor még nem is sejtettem hogy a lengyel ipar remek utángyártott skoda termékeit csak ezután fogom a szívembe zárni,versbe foglalni,megénekelni,nejlonzsákban elrothasztani.Megvolt a generál dorombolt a vas,szépen járt,nem ette az olajat ,szedte a lábát,csendes volt.De nem volt sokáig felhőtlen öröm az élet.8000 km után ette az olajat megint a nyomorult,újra meg-gyűrűztem,más volt külön egy huvely plusszba amibe fejjel lefelé befűztem a dugót és a motorba csak át kellett nyomni belőle.A következő garnitúrát 4000 km alatt intézte el az átkozott vas.Az elsőnél azt hittem hogy valami anyaghibából eredt az olajfogyasztás.A másodiknál már ezt biztosan tudtam.Hogy is lehettem olyan marha hogy 2400 ft -ért azt gondoltam hogy jóminőségű gyűrűt kapok.Szemét lenyel daewoo-gyári (polonéz) kék-piros dobozos gyűrű volt.Na mentem megint a boltba az ismerősömhöz aki mindig nagyon nagy kedvezményeket adott nekem.Amúgy ő is autószerelőnek tanult ,de mivel hogy hülye volt hozzá azért lett boltos,ez így szokott lenni .Vagy boltos lesz az illető vagy tanár és mellébeszélés nincs.Mondtam neki hogy adjon valami jobb minőségű gyűrűt 68,50 -es méretben.Adott is valami extra-príma feliratút cirka 5500.-ft ért.Beraktam király volt stabil volt meg minden.18000 km után odaért ahova a többi.De ettől már drágább és jobb nincs,nem lehet kapni.Most újra beleraktam egy ilyen gyűrűsort ,és megint röff-röff alapjárata lett,meg kapott egy vezérműgarnitúrát is.Félszintetikus olajat olajszűrőt ,légszűrőt,4 gyertyát ami hihetetlen hogy ki van égve világosbarnára,új tűszelepet,fogaskoszorút,bendixet,4 új hajtókart,főtengelyszimeringeket.Még azzal sem dicsekedhetek hogy sufni tuning volt,mert kinn a tanyaudvaron a haveromnál csináltam.De most legalább megint jó.Mert kétésfél hengerrel nagyon rossz járni az tuti.És itt a konzekvencia: a hüvelyeknek még most 40000km után sincs válla,tehát a gyűrűk biliacélból vannak,és nem az olcsó multiknál vett olajak voltak a ludasak.Jön a műszaki vizsga most talán megfelelne a zöldkártyán,de a nyomorultak levették a co-t4,5%---ról 2,5% ra igenám de az a régi motor mitől javulna co-szempontjából?A nagyobb baj pedig az hogy már megint feslik a kabátja a kukásautószínű négykerekű se-eleje-se-hátulja fostalicskának.Tehát imádom ez a lényeg.

Hibalista

- hengerfejtömítés,termosztát,főfékhenger,fékmunkahengerek,acélfékcső-széthasadt hosszába,hüvelygarnitúra fúrás,dugattyú,főtengelyköszörülés,csapágyak,4-szer gyűrűztem,váltórudazat,kormánymű,lengéscsillapító,küszöbök,sárvédőívek,ablakemelő,duda,fényváltókapcsoló,ablaktörlőmotor,fűtőradiátor,fűtéscsövek,generátor,önindító,kesztyűtartózár,hátsó tekercsrugók,hátsólámpák csere,első fényszórók komplett csere,motortartó gumiágyak kétévente kirohadnak,ajtózár,kipufogódob csere 2 szer,tűszelep a karburátorban ,hátsó lengőkarszilentek 2-3 év alatt kirohadnak alóla,vízpumpafelújítás,Az akkut elraktam hátra mert útálom a savszagot.

Ide hordtam szervizbe

Soha nem hordtam szerelőhöz ,mert mind rohadék aljas szemét még a sajátjukat is felületesen csinálják meg,17 évig én is szerelő voltam.Igaz hogy motorkerékpár,és kismotorszerelő,de hát a sajátautómon ráértem gyakorlatozni.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Ha teletankoltam akkor megvolt duplázva az értéke.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1979
Kényelem (3) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 41000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 1000 mb porsche orrú Következő autója? vw golf,vagy suzuki,vagy amire tellik skoda nem kell
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 105, 120, 130 1976

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)