Heavy Tool
Szöveges ítélet
Már a családi autónk is egy 105ös volt, amit elég jó állapotban vettünk és 10 évig használtuk szerencsétlent gyakorlatilag 0 karbantartás mellett. Az autó csúnyán le lett lakva de mindvégig üzemképes maradt. Ezért gondoltam hogy rövid itthon-tartózkodásom idejére nem vágok bele újautó-hitelbe, hanem veszek egy ilyen fenevadat. Már az elején el kell mondanom, hogy mivel huszonx éves autóról van szó, ne reméljük hogy nem lesz ami elromlik rajta. Abszolút anti-műszaki embernek nem ajánlom, de nem is az a fontos hogy effektíve autószerelő legyen, hanem hogy képes legyen felismerni a közelgő hibát. Ami ennél a típusnál mindíg jelzi előre hogy be fog következni, ideje cserélni ezt vagy azt.
Egyébként ha van benne víz meg olaj, igazi fatal error nem nagyon történhet, ha egyszer csak megáll a gép az szinte biztos hogy elektromos kontakthiba a gyújtásnál, ez megelőző karbantartással elkerülhető. A karburátor elé szintén ajánlott egy benzinszűrő (és új benzincső) szakszerű beépítése.
A vezethetősége, ha jó állapotú a példány akkor kifejezetten jó, egy dologra komolyan kell figyelni, túlzott kanyarsebességnél vagy sáros-havas úton az autó hátulja kitörhet, az autó megpördülhet. Ez attól van, hogy a súlypont (motor) a hátsó tengely mögött van és van elég erőkar ami oldalra mozdítsa az autót. Jó és jól beállított futóművel kimondottan kezes és jól kézben tartható. Télen téligumi kötelező. Ebből a tulajdonságból adódik hogy szándékosan remekül lehet vele keresztbe autózni, szlalomra, driftre igazi célszerszám. Átlag autószerelő nem szívesen foglalkozik vele, a www.skodaklub.hu oldalon a címeknél vannak felsorolva szerelők akikhez bizalommal vihetjük az autót. Ugyanezen oldalon <reklám> nagyon jó, kb. 1000 fős összetartó társaság jött össze, rendszeres programokkal stb stb.
A mai autókhoz képest amiben elmarad az a kaszni meg a futómű, bár van 1-2 újabb autó aminél jobb de azért nem egy páncélszekrény. A motorral személy szerint semmi bajom nincs, megfelelően karbantartva + kisebb átalakításokkal semmi szégyellnivalója nincs, egy mai 1.2es se megy jobban csak végsebességre. Persze ez nem versenyautó, (de könnyen azzá alakulhat ha valaki komolyan nekifog az átalakításoknak). Mivel tömegautó és baromi olcsón lehet hozzájutni, sok az elhanyagolt bontószökevény meg az igénytelen "tuning" is, de látni szép számmal gyönyörű széria és igényes átalakított gépeket is. Nekem személy szerint igen tetszik a karosszéria vonala és úgy általában az egész fenevad. Mit is mond6nék, ez egy feeling.
Hibalista
- -kaszni rozsdásodás
- -főfékhenger
- -generátor, fesszabályzó, fűtőmotor, megszakító, elosztófedél
- -hátsó lengőkar szilentek
- -termosztát
- -motor új dugó-hüvely garnitúrát kapott, + hengerfejet szelepszár szimmeringesre alakíttattam.
- + az időszakosan cserélendő dolgok és beállítások (szűrők, folyadékok, fékbetétek, szelephézag és előgyújtás állítás stb.)
Ide hordtam szervizbe
magam javítom, a nagyobb munkákat többen csináljuk
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 224000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 105 s | Következő autója? | Mondeo TdCi + 130GL |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
