Hálás kicsikocsi
Szöveges ítélet
2007 marciusban vettem, mert az elozo 120as Skodamat totalkarosra tortem. A cel egy olcso 120as volt, mondvan igyisugyis kell ra kolteni, es mivel mindent meg tudok csinalgatni, jo lesz nekem az utolso vizsgan atrugdosott, de a bontotol epp megmenekult kategoria is.. kb 2 het keresgeles utan bukkantam erre a bezs szinu peldanyra Pecsett, friss muszakival, friss zoldkartyaval, elso ranezesre eleg turheto allapottal, de nagyon retkes belterrel. kiprobaltuk, fek jo, motor jo, futomu jo, nem zorog belul, hianytalan allapot, gyari jobbos tukor, es meg valami fenye is volt.. 75 ezer forintert nagyon megerte. Aztan hazafele uton beadta a kulcsot a motor, szokasos Skoda hengerfejesseg. Kotelen hazajutott, allt a parkoloban egy hetet, kicsereltem a hengerfejet (panelparkoloban elmeny volt.. van garazs de ott az elozo roncs allt bontas alatt). igy mar szepen duruzsolt, elvittem eredetvizsgara, meg igy hasznaltam par hetet, aztan belekerult a masik autobol a 135-os motor es 5 sebesseges valto, a gyari motor pedig parkolopalyara kerult. Kozben eltunt a roncs a garazsbol, es lett helye ennek. Es szep lassan felujitgattam rajta mindent, kezdve a szokasos dolgokkal, es szep lassan osszegyujtogettem minden kis aprosagot, ami torott volt benne, vagy hianyzott. A 135-os motort meggeneraloztam mert mar elegge fustolt, kapott 136-os belsot es gyari kipufogot, gyari uj gyujtast es zsiruj karburatort. Ez volt 10000km ezelott, azota ugymond hozza se kellett nyulni, csak olajat cserelni. Tobbszor megjartuk vele az alpokat, volt hogy egy nap 900km abbol 600 autopalya 120as utazoval es egy pisszenes nelkul teljesitette 6.5 literes fogyasztassal. A legjobb fogyasztasom ezzel a motorral 5.0 liter / 100km, 250km-re nezve. Sima orszagutas utazas 80-90-es tempoban.
Sajnos az elozo tulajdonosok rendesen lelaktak, munkasauto volt stb, es en rovok fel neki semmit, hiszen minden azon mulik hogyan torodnek vele, lasd amiota nalam van, nem hagyott meg cserben, es mivel kivulbelul ismerem, mindent en csinaltam rajta, pontosan tisztaban vagyok minden alkatresz allapotaval, pontosan tudom mi mikor szorul felujitasra, meglepni soha nem fog...
az auto masodik gyermekkorat eli, kapott egy polirt, kuszobok ki lettek cserelve es gyari festekkel le lettek festve, az auto tiptop allapotban van, es rengeteg dicsero es elismero bokot kapok, kapunk.
Az ilyen szubjektiv dolgok, mint kenyelem teren nekem maximalisan megfelel, nem vagyok egy alacsony ember, megis kenyelmesen elferek benne, sot, en szemely szerint soha nem ultem meg kenyelmesebb ulesben, mint a Skoda ules, se mint sofor, se mint utas. a tavalyi 900km-es tura utan mindenfele fajdalom es egyeb kellemetlenseg nelkul szalltam ki. A kormany, pedalok, valtobot nekem mind ergonomikusan kezreallnak, kapcsolok, muszerek mind jol hozzaferhetok, es egyertelmuek.
Osszessegeben nagyon jo kis autot lehet csinalni egy 120as Skodabol. Igen, csinalni. Mert ezek az autok mar 20, sot, van amelyik 30 eves, es azt senki nem varhatja el egy 20 eves szocialista autotol hogy gondozasmentesen olyan legyen mint egy japan auto.. Ha az ember figyel ra, es nem hanyagolja el, akkor hasznalati ertek szempontjabol teljesmertekben egyenerteku egy akarmilyen masik autoval.
Az alkatreszekrol annyit, hogy kozhiedelem szerint a szocialista autokhoz olcso az alkatresz es ezert olcso fenntartani.. Ez igaz volt meg 5 eve, mara mar sajnos GYARI alkatreszeket szinte egyaltalan nem kapni, utangyartott alkatreszekbol is csak a nagytetelben fogyo, kopoalkatreszek vannak.. Vannak ehhez is olyan alkatreszek, amiket ujonnan mar sok sok eve nem lehet kapni, ezekbol a joallapotu gyari bontott peldanyok bizony aranyarban kelnek el..
Szoval ezt sem olcso fenntartani, viszont ha egyszer felujitja az ember, a szintentartas joval olcsobb, mint barmely masik autonal.
Akinek nincs lehetosege, affinitasa, vagy kello tapasztalata autot szerelni, az ne vegyen ilyen oreg autot. De nem csak Skodat, semmilyen 10 evnel idosebb autot. A szerelo majd megcsinalja felfogast meg el lehet felejteni. A szerelo nem fogja megcsinalni. Legjobb tudasa szerint megprobalja, legjobb esetben, de egy altalanos szerelo, aki evente atlag 5 Skodaval talalkozik, es abbol 3-ban csak gyujtast allit vagy olajat cserel, soha nem fogja tudni azokat a lenyeges aprosagokat, ami a ganyolast elvalasztja a szerelestol. A ganyolastol meg ments meg uram minket, ugye?
Hibalista
- hengerfejes motor, berohadt elso fekdugattyu, elrohadt bilincs a tanknal, futescsap tomitese, kopoalkatreszek.
Ide hordtam szervizbe
amiota nalam van csak en szerelem, es ha rajtam mulik, sose kerul szerelohoz.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 120L | Következő autója? | Skoda 120L. Lotto 5 eseten BMW M3 CSL |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
