F*stalicska
Szöveges ítélet
Az úgy kezd?dött, hogy áruval megrakva ellopták a Favoritomat, utána összetörtem a nejem Felíciáját, és hirterlen nem volt kocsim, de anyagilag se úgy álltam, hogy egy VOLVO XC70-esen törhettem volna a fejem.
Nos, egyik régi - id?közben elhunyt - ismer?söm felesége felajánlotta boldogult barátom meleg-garázsolt 105-ös ?kodáját. Tudván, hogy egykori elhunyt ismer?söm igencsak kényes volt autójára, megillet?dve vettem - csaknem ingyen - az autót magamhoz - valamivel járni kell. Gondoltam, két hétig kibírom, amíg veszek egy új kocsit. Favoritomhoz képest ez a "kocsi" igencsak kényelmes utazási feltételeket biztosított, jól f?t, abszolút nem ráz, az út egyenetlenségeit jó hatásfokkal tompítja a futóm?. Kormányzása a legjobb szervókéval vetekszik, és hihetetlen, de 120-szal kényelmesen lehet vele "száguldani". Télen eleinte 3. próbálkozásra startolt, ezt megel?ztem egy - a kartellba helyezett elektromos f?t?szállal, ami az olajat startolás el?tt kissé "folyósabb" állapotba melegíti. Az elektromos f?t?szál egy kiszuperált autós kávéf?z?b?l lett átalakítva. A kocsi kívülr?l gyerekfos-szín?, összeütögetve, horpadozva, de turbózott ezüstmetál Favoritom után nem bántam, hogy a kinézete nem biztat senkit arra, hogy ellopja. Nézett is a szomszéd, mikor a mínusz 20 fokos hidegben els?re stratolt a "fostalicska"...
Raktárkészletemben maradt egy 12/220 V 200 W-os inverter, amit arra használtam, hogy a megfelel? hangtechnikának és a fedélzeti laptopnak (PANASONIC HIFI torony) áramot varázsoljak. A hátsó ülés mögé behelyeztem egy 12 V stabilizátoros neont, meg egy 12V-os h?t?táskát, ami a nyári melegben kellemesen h?sen tartja a sört, meg a kólát, a szintén neonnal világított csomagtartóban halászfelszerelésem kapott helyet egy szétnyitható székkel és asztallal, laptopomat is ezekre rakom halászat közben. Az ülés alatt kapott helyet a szemetes, egyszóval gyorsan berendezkedtem benne. Rengeteget járok vele, még sehol sem hagyott ott, szervizre nem szorul, olajcserét kapott csak és benzint, valamint rozsdásabb helyeit enyhe csiszolás után lefestettem egy kis aszfaltra való fehér útfestékkel, amit az utászoktól kunyeráltam. Ilyen problémamentes és olcsó tragacsom még nem volt soha és szerintem már nem is lesz. A vidéki házamhoz vezet? meglehet?sen meredek felfagyott úton télen két autóval tudtam felmenni: egy 4x4 Oktávia kombival, meg ezzel. Egyébként mindenki lenn parkol a lejt? alján. Húztam vele az építkezéshez való téglát 5 soron megrakva az utánfutót, építkezési vasat, teleraktam az elejét egyszer villanymotorokkal meg hegeszt?pálca csomagokkal színültig, kicsit nehezebben ment a kormány, de elvitte a dolgokat. Vigyázni nem kell rá, jól bírja a terepet, és elég kényelmes ahhoz, hogy szeretni lehessen. És a legjobb, hogy amióta megvettem, nem volt rajta bezárva az ajtó. Senkinek nem kell, és a szememben olcsóságával és igénytelenségével ez hatalmas el?ny, mert miért dolgozzak én másra?
Hibalista
- Defekt 2X, a zárlatos autórádió kikészítette az aksit, els? bolcnikat cseréltettem geometria-beállítás nélkül, otthon, húzatót - horgot tettem rá, egyszer betapadt a h?szabályzó, kiforrt a víz, sz?rt pocsolyavíz feltöltése után hibátlanul tovább, kezdetekt?l nem megy a fogyasztásmér? km-óra, meghegesztettem a kanyarstabilizátor tartóját, lámpákat cseréltem benne, indexkapcsolót javítottam,
Ide hordtam szervizbe
Automotoklub - Szlovákia, VBörös úr állítja be a gyujtást, hogy "harapjon" a motor...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | FAVORIT 136 LXI | Következő autója? | VOLVO XC70 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
