A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 105, 120, 130 (1976-1991)

105, 120, 130 1,2 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Cseh csoda

Szöveges ítélet

Igazából nem az én autóm volt, még a feleségem szülei vették hosszú-hosszú várakozás, spórolás és többszöri áremelkedés után. Ennek köszönhet?en úgy is bántak vele, mint a hímestojással, az els? kb. 8-9 évében a kocsi ment úgy 20000 km-t.
Miután megn?sültem (bár már sokszor el?tte is) én kerültem vezet? pozícióba, apósnak nincs jogsija, anyós meg soha nem szeretett vezetni és a nejem is örökölte ezt a szokását.
Én nagyon szerettem, ez volt az els? "saját" autóm, addig csak a család egymásutáni Trabantjait vezettem meg a motorjaimat.
Nagyon megbízható volt, soha nem maradtunk ott sehol sem vele. Egyszer elment a hengerfejtömítés, de azért hazajöttünk vele, bár az elindulásokkor/gyorsításokkor g?zautónak tünt. Már nem emlékszem az alkatrészárra, de tudom, hogy a jobb, rézperemes tömítést vettem nem túl drágán, aztán egy ismer?s m?helyében saját magam cseréltem ki.
Kétszer hátul, egyszer elöl szakadt el a gázbowden (Skoda betegség), de ilyenkor a szivató segítségével haza lehetett jutni. Aztán meguntam és kicseréltem többszálas bowdenre a motorfaltól a karburátorig vezet? részt.
Kicseréltem a f?fékhengert, majd nem sokkal kés?bb a hátsó munkahengereket is - elég lett volna a javítókészlet is, de a szomszédból olcsóbban megúsztam a teljes rásegít?/pedálsor/f?fékhenger/kuplunghenger együttest, mint nálunk a javítókészletet. A maradékot pár éve adtam oda egy ismer?snek. Az egész kb. 5000 Ft-ba került, mert a munkát én csináltam.
Az egyetlen nagy bajom a kocsival az volt, hogy (vsz. gyári hiba miatt) egyfolytában "elfogyott" bel?le valamelyik fokozat.
Mindig meg lett javítva, de amikor már csak a 4. és a hátramenet "volt hátra", kapott egy bontóból származó váltót. Ha jól emlékszem 15 volt a váltó és úgy ötöt fizettem a szerel?nek. Igaz, két lépésben történt a dolog, mert az els? szerel? belerakott egy olyan váltót, amiben a napkerékb?l "csak" három fog hiányzott. aztán Nagymegyeren találtam egy Skoda mágust, ? rakott bele egy jót, a rosszat meg visszaadtam az els?nek. Persze a munkadíjat nem akarta visszaadni, de megegyeztünk, hogy az általa kiszerelt rossz váltót megtarthatja, de ha élni akar, a pénzt vissza.
Egy olyan munka volt még, amit nem én csináltam (persze amíg nem voltam családtag szerel?höz járt a kocsi), a f?tengelyszimmering, de hát ez filléres tétel még munkadíjjal együtt is - akkor még nem 5-6-10 eFt-os rezsióradíjjal dolgoztak a szerel?k.
A fogyasztása csodálatos, ha ballagtam vele (85-95), akkor 6-6,5 között volt a terheléstól függ?en, a max, amit mértem az 7,8 volt, de azt 130-140-nel tette meg oda-vissza Móvár és Bp között.
Csodálatos módon csak az utolsó 2-3 évben jelent meg az olaj a motor alján, a f?tengelyszimmering csere után. De még ekkor is az olajfogyasztása olyan 5-6 dl/1000 km volt, ami talán hihetetlen is egy 120-astól.
Skoda típushiba még a karburátoron az állítócsavarok állandó elmászása (körömlakk rulez), a h?tési problémák (nekem kopp-kopp eladáskor még jó volt a ventillátorkapcsoló), a generátor egyenirányítósorát tartó bakelit öregedése (Eporapid), meg még egy-két dolog, de ezek leküzdhet?k és nem nagy tételek.
Negatívum a csomagtartó mérete, f?leg, hogy télen nekem elöl a homlokfalnál bent volt vasúti síndarab meg két kis zsák homok.
Nagyon er?s pozitívum, hogy télen _mindenhol_ elmentem vele, amíg nem feküdt fel az alja a hóra a megfelel? gumit használva kitolta magát. Persze könnyen elment a fara, de mivel az ember fel volt rá készülve, meg is lehetett fogni. Meg aztán nem is volt egy Ferrari, az az 52 lóer? nem volt olyan brutális.
A kaszni, mivel gondoztuk, nagyon jó állapotban volt, megvételkor az els? útja alvázvédelemhez vezetett, ami kés?bb is karban volt tartva. Nagyon meglátszott rajta, hogy garázsos autó volt 1 év kivételével. Én kb. 2 havonta leviaszoltam, a lepattogzásokat javítottam, ezért ´97-ben úgy adtuk el 150-ért 65000 km-rel, hogy csillogott-villogott, rozsda meg sehol nem volt rajta.
Való igaz, nem volt agyonhasználva, pl. a mostani kocsimba 2 hónap alatt került 12000 km.
Kényelmes volt, 4 db "állítható" fejtámlával. 4 feln?tt és egy kisgyerek jól elfért benne. Kempingezni is mentünk vele négyen, bár ekkor már a csomagok nagy része az utasok lába alatt volt.
A mai napig bánom, hogy nem tartottuk meg második kocsinak, a nejemnek nagyon jó lett volna.
Hobbinak is jó volt, a mostani kocsikhoz már nem merek/akarok nyúlni (pl. garancia) - igaz, hobbinak még mindig ott vannak a nejem aktuális autói még a számítógép el?tti korból.

Hibalista

- váltó - gyári hibás volt
- hengerfejtömítés
- gázbowden
- f?fékhenger/hátsó munkahengerek
- f?tengelyszimmering

Ide hordtam szervizbe

ismer?sök, amíg nem én vezettem

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

többnyire én

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1983
Kényelem (8) Használati időtartam 14 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 65000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Renault Clio 1,2
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 105, 120, 130 1976

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)