Boldizsár a zöld szörnyeteg
Szöveges ítélet
Nagyon jo kis kocsi,én imádtam.2002 be vettem meg,elégé leharcolt állapotba 100e forintért.Sajnos ugy kellett hazavontatni mert a motor megdöglött,csak 1 benzincsö volt rossz,és egyböl pöfögött szép kékes füstel.Na gondoltam elsö kocsi,gyerünk ujitsük fel.Jöttek elöször is a lakatos munkák,a küszüb olyan volt mint a papir,érdekes modon a sárvédök,mintha zsir ujak lettek volna,semmi termesz.Jött a teli fény és megszépült külsöre.Aztán jöttek a mozgo alkatrészek.Na ez már belekerült 1 kis idöbe.Szinte mindig volt valami apró hiba amit ki kellett javitani,valamit megcsináltam,jött 1 ujabb.A motor imádta az olajat falni 1000/0.5L,benzin megkajálta a 10et.Ezt megelégeltem és hozzáláttam a motor felujitásához.Dugattyú gyűrűk 7e,uj hüvely 15e,uj (bontot,felujitott)hengerfel,már szelepszárszimeringel,szerelésel együtt 20e,uj vezérmü lánc 4e, hajtokar csapágy 5e,és szinte uj motor volt benne.Bárki akit kicsit is ért hozzámegtudja csinálni.Aztán 2 honapig semmi gond,Olajfogyasztás lecsökent,szinte nem is fogyott,de a váltó 3.fokozata csunya darálo hangot adott,birta is igy fél évig,aztán váltó csere,sajnos csak bontotat tudtam szerezni,beraktam az is rossz volt,ujra 1 másik,az is rossz volt.Végül a 3.lett jo.Tip top volt a kisautó aztán jöttek a forrás gondok.Högomba csere,fütöradiátor csere,vizkötelenités,de nem lett jo.Kiderült hogy a hengerfej volt eldugulva és azért fort,de már késö volt mert elrepedt a hengerfej.Kiderült hogy azért fort a viz mert a 4-es hengernél dugulás volt,ajánlom mindenkinek akinek forr és nem jön rá hogy mért,vegye le a hengerfejet,jol ki kell tisztitani a járatokat és olyan lesz mint az uj.Egyszer 140km/h nál elszált a féltengely vége,de hálisten nem lett baj.Kicseréltem és jo lett.Jó keményen meg kell huzni és akkor nem törik le,sajnos elég rideg anyag bol van és törik,de ha jo erösen meg van huzva akkor jo.Párszor már annyira elegem lett belölle hogy legszivesebben felgyujtottam volna.Késöbb belekerült riasztó,központi zár,4x el ablak,cd-radio-mélyládával.És ekkor elhatároztam hogy eladom.Volt rá érdeklödö rendesen,csak amenyit ráköltötem,annyiért soha se tudnám eladni.Kb 550e forintom ment rá.és 2006 ba 200e-ért vitték el.Nagyon sajnáltam mert a szivemhez nött,de legalább megusztam a hétvége szereléseket.Pozitiv tul-Hóba szinte bárhol elment,igénytelen viz olaj benzin,és bárhova elmegy,olcsó alkatrészek,aki 1 kicsit ért hozzá meg tudja javitani,Negativ tul-FORR A VIZ,sok eszik föleg télen,szinte mindig javitani kell valamit.Hát kb ennyi.De pár év mulva veszek egyet és full felujitom :) MÉG MINDIG IMÁDOM.
Hibalista
- Hát inkább mi nem romlott el!Szinte mindent cserélni kellett rajta,de azért jo kis kocsi volt.Kuplung 14500ft sachs,váltó 15000/db(a 3. jo lett),hengerfej 5 doboz sör,függöcsapszeg 5e/db,generátor bontobol 2e,öninditó,föfékhenger 8e (a 4 év alatt 3-at fogyasztott el)kuplung munka 3e,és föhenger3e,hátsó fékmunkahenger2e/db,elsöfék karmantyú 400ft,ablak spricni motor 1e,stb.Nevetségesen olcsó alkatrészek.
Ide hordtam szervizbe
Sehova jómagam szervizeltem,szerelöt csak vizsga,és zöldkártya csináltatáskor látott.Ja meg max gumist
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 47000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Skoda Fabia Rs 1.9PDTDI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
