Bohusek, az első Autóm
Szöveges ítélet
Az első volt! Eredetileg Trabit szerettünk volna, de aztán a jogosítványszerzés alatt már egy 120-as Skoda lett a vágy tárgya, végül az utcán láttam meg Bohusek-et és első látásra beleszerettem és meg is vettem ezt a "luxusjárgányt"! Bizony: 1288ccm, 60 lovacska dübörgött a hátsó ülések mögött!:-)
Az ülések kényelmesek voltak (fejtámlákkal!), a belseje még nem volt lepukkanva, jó volt a kilátás a vezető pozíciójából. A passzív szervó (elöl semmi súly a kormányzott kerekeken:) miatt nagyon könnyű vezetni, a váltó nem volt rossz (5 sebesség). Nem ette az olajat!!! 100-110-el szeretett menni, de a 130-nál már inkább nem tapostam tovább a belét...(vszleg másik karburátor kellett volna ahhoz, hogy 3500 felett is éljen a favorit motor - mert az volt benne, egy környékbeli skodás műhelyben rakták össze, nem gyári példány volt). Rendszeresen jártam vele sztrádán, de az utolsó évben már nagyon megnéztek az M7-esen...
Én szerettem nagyon! Néha gyorsulgattam vele (!) a pirosnál öreg Opeles öreg urakkal (csak 925 kg volt ugye), vagy élveztem, hogy az új autók mellett vígan elhajtottam a szánkópálya felé vezető havas-jeges dimbes dombos úton, ahol ők még visszatolatni sem tudtak... (segítettem tolni:-) Ilyenkor jó volt a hátsó kerekes hajtás (no meg a téli gumi...)
Sajnos a tulajdonlásom elején elég sok gond volt vele, főleg azért, mert nagyon nehezen ismerte el Bohusek, hogy ő bizony hengerfejes! Több, mint egy év után viszont végleg színt vallott és egy hengerfejtömítés csere (mázlim volt!) után majd három évig hajlandó volt rendes autóként funkcionálni. Sajnos ezen boldog időszak vége felé elkezdődött az apró hibák megszűnni nem akaró sora, mely a gyári alkatrészek bolti polcokról való eltűnésével együtt ahhoz vezetett, hogy eladtam egy autószerelőnek, aki boldog volt a vétellel.
Az alkatrész fillérekbe került hozzá, keveset evett (6l/100km országúton 90-100-nál) és kényelmes volt. Viszont rossz reflexek léptek működésbe, ha megelőztem vele valakit (anyázás, visszaelőzés vagy rágyorsítás (grr!) előzés közben) és a csomagok elhelyezése az bizony nem a mai családi igényeknek megfelelő volt!
Összességében véve szerettem, az árát megérte (4 év alatt csak 212 ezret amortizálódott, azért ez nem rossz!-).
Hibalista
- akksi kétévente, kuplungfőhenger tömítés, kuplung kinyomócsapágy, hengerfejtömítés, feszültségszabályozó, elosztófedél, vízpumpa csapágy, generátorcsapágy, fékrásegítő, esőben be-beázogatott
Ide hordtam szervizbe
Haver szerelő, értett hozzá csak sokszor nem ért rá olyan rövid időn belül, mint ahogyan én szerettem volna.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 49000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Honda Jazz 1.4 LS |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
