Az első csapatások
Szöveges ítélet
az első autóm volt,muteról lopkodtam el,korai örökség.10 éves voltam mikor vettük 1 76-os passat helyett ami 120E lett volna,a skoda meg 50E volt.gyanúsan kevés volt ez már 94-ben is.a keresztfater ajánlotta,később megtudtuk 5E-t kapott a tulajtól a közvetítési díjért.parádról indultunk haza egerbe,de alig ment 2-3-ba fel az emelkedőn és egerbaktán fel is forrt a víz,jött is 1pár motorcsere miegymás.a külső 1 többször átfestett elhanyagolt,sárga,elöl 4körlámpás hátul fekvőlámpás látványt vázolt fel.ebben az évjáratban ilyen karosszériával nem jött ki gyárból skoda,tehát utólag összetákolt a gép.a rendberakás 80%-ánál hagytuk abba ami a 10 év alatt a vételárral kb.300E volt.ismerőstől,pajtából szereztünk 3 100-as blokkot amiből 1-et összevarázsoltunk.csak nem volt papírjuk mert a tulaj akié volt meghalt és a származását nem tudtuk bizonyítani.tehát ideiglenes motor lett.aztán hirdetés alapján felújított 120-as blokk lett bele rakva ami szintén az egerbaktai dombságon kiadta magából a hajtókart 1 tenyérnyi lyukon keresztül,pedig muter nem üvegelte.aztán jött végül a legjobb a 105-ös felújítása a második szerelőnél ami 40E-ről indult,félúton tájékoztatott hogy 65E lesz.még ezt is megemésztettük,de amikor elhoztuk volna már 90-nél jártunk.ez már sok volt,67E anyagárat fizettünk érte.volt még küszöbcsere,fékfelújítás,futómű és kormánybehangolás.néha 1 év kihagyás után felpumpáltuk az ac-t és pöcc röff.82 fokos termosztáttal nem forralta a vizet 1szer se,ellenben 87-89 fokossal.a gyári adottságokkal a futómű közepesen kényelmes de rossz az úttartás.a kormányzás se jó csak ha jók az alkatrészek legalább könnyű tekerni.a gázreakció elfogadható,a fék nem rásegítős hamar blokkol a farnehézség miatt, és hosszú a fékút.a kuplung tűrhető mert hidraulikus.a váltó az egyik legrosszabb, mindentéren.a fűtés elmegy,kivéve ha vízköves a radiátor,akkor semmi.extrák száma a kor keleti színvonalán is majdnem nulla.ez tipikusan az az autó volt amire csak költöttünk de nem láttuk a végét.miután a végleges motor be lett járatva mértünk 1 gyorsulást 2 személlyel és meglepődtünk a 0-100ra 19-es időn ez ügyanis a 120-as gyári adat,és még ekkor versenybe nem számítottam haladónak se.megvolt az öröm.1-be 55-öt ment,2-be 80-at,3-ba 110-et,4-be 125-öt mentem vele.később megvette haver és 2-be 87-et mentünk,azt a motorhangot nem kívánom senkinek.fogyasztás,zömmel télen használtuk több személlyel hóban városba csapatva 10liter volt,nyugis tempóba 7 volt az alja.mire kezdett bevállni a gép eladtuk,muter látni se bírta.túl sokat tapasztaltunk a saját bőrünkön.haver kinyírta a zsír blokkt,először csak a hengerfejet aztán a többit,meg is törte,végül méhtelep lett a sorsa.1 nagyon kicsit hiányzik.szocialisták között 1 jó köépjátékos volt.tanulóautónak,lerakni az alapokat tökéletes.fényképem sajnos nincs róla,de nem sokat hagytok ki, 1 közepes állapotú kocsi volt matricákkal amit szerencsére kinőttem(ovális fekete alapon fehér nike pipa, 3 is volt rajta).ja majd el felejtettem volt benne 1 elég komoly (sony)magnó,ez már említhetőbb.engem 1szer hagyott ott önhibáján kívül mert jég volt a hó alatt és azzal nem bírt a rossz nyári gumikkal.egyhelybe 4-be 80-at mutatott az óra aztán lefulladt,megszívta magát és nem indult be.meg kellet várni még lehűl, vagy gyertya ki és szellőztetés mint a wankel 8-asnál.
Hibalista
- index,világítás(kontakthiba).indexkapcsoló.
- küszöbök 35E
- 3 100-as blokk ingyen
- felújított 120-as 15E
- felújított 105-ös ami jó lett csak drágán 90E
- akksi (exide)13E
Ide hordtam szervizbe
eger 1.sz.ltp.garázsszomszéd.már makláron székhelyel.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
eger kisasszony út.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1979 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | renault 5 1.3 ´79 |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.9/10) |
