A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 105, 120, 130 (1976-1991)

105, 120, 130 105s 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az első a kis piros 105s

Szöveges ítélet

Az első saját autó a nevemen! Nagyon akartam már.
1996-ot írunk. Rendszerváltás után 6. év, nagyjából egy éve melóztam talán amikor megérett a gondolat bennem, kéne egy verda. Akkoriban még mindíg a keleti blokk autói voltak döntő többségben. Kis polski, lada, skoda, ezek voltak a kiszemelt típusok. Az öregem már túl volt mindegyiken, de valahogy a skoda többször is előfordult az életünkben (volt hogy egy éven belül 3 is). Volt amelyik a vizforraló nevet érdemelte ki, volt amelyik csak rusnyi néven futott.
Az öregemnek volt egy bontós barátja a Bécsi úti bontót vezette. Szólt hogy van egy közepes állapotú öreg 105-ös 30000Huf-ért. Megadta a címet, elmentünk az öreggel és szemrevételeztük.
Próba : Akksi nem volt benne, bár hozott a tulaj egyet amit feltöltött, de nagyon gyenge mondta. Na skodri beindítva, egész szépen ketyegett. Hátramenet kicsit feszengve de elindultam vele.... Alig bírtam tekerni a kormányt. Bazira meg voltak húzva a függők benne. Menet közben sem volt sokkal könnyebb. Menni ment, méghozzá egész jól, gondoltam majd kipofozzuk. Gondoltam megállok ott ahol az öregem beszélgetett a tulajjal, nem állok vissza ne kelljen tekergetni a kormányt... Csak szerettem volna megállni!!! Tapostam a féket mint az őrült de majdnem elcsaptam a faterékat....Arra gondoltam ennyiért belefér. Megvettem.
kb 1 hónapig volt szervizben aztán ment vizsgára. A kormánymű egy álom volt, 1 újjal lehetett tekerni, a fék fogott ahogy kellett, minden működött, csak valahogy a motornak lett fura hangja... Kicseréltük az öreggel az ülések támlatartóit 120-éra, így máris dönthető üléstámla lett benne, műszercsoport csere, és hátsó ablaktekerő komplett szerkezet beépítve, ajtóbehúzó rongyfülek 120-as ajtóbehúzóra cserélve és máris egy agyonextrázott 105-ös tulaj lettem. :)Mindegy gondoltam majd kialakul. Hónapok óta autóztam vele de a motor hangja egyre csúnyább lett. Elmentem vele a 15. kerületi skodás srácokhoz. Kicsi műhely két autóbeállóval. Megnézték. Olajcsere és kussolt a motor mint szar a fűben. Na akkor rájöttem, ide hozom mindíg akármi lesz is vele. Nem is bántam meg, tényleg nagyon értettek hozzá a srácok. Kellett is, mert volt féltengelyes egyszer az egyik oldalon aztán a másik oldalon is. Szarakodott a gyújtás is, nem is egyszer. Volt hogy a munkatársaim is elvitték Balatonra és mondták hogy nagyon megy. Nem volt benne semmi ami extra teljesítményre sarkallta volna, de mégis az a kis 1000 cm3 úgy ment hogy nagyon!!! Autópályán általában 160-al végig Balatonig, aztán persze visszafelé szintén. Ez nem forralta a vizet csak ment kegyetlenül előre mint egy mozdony. :)
Szerettem, minden hibája ellenére perverzül imádtam, mint egy totemet... Aztán leendő barátnőmmel indultunk útnak egy közös programra és közben fogta és megmakacsolta magát. Sehova sem akarta menni. Mintha tudta volna mit kell tenni. :)
Így tehát szerzett nekem egy barátnőt is. :) Hívtunk szerelőt és megcsinálta, utána sosem hagyott cserben. Voltunk Szlovákiában, Balatonon, és még ki tudja hány helyre elvitt. Aztán kezdett behalni a váltó, utána nem akart indulni sem hidegen, aztán melegen sem. Bekerült a bontóba, de ki is került. :)
Valaki megvette, mert a motoron, váltón kívül egyben volt a futómű és a kasztni is.
Én pedig megvettem második skodámat egy 120gls-t. Erről egy másik ítéletben írok...

Hibalista

- féltengely csere+alkatrész 12000Huf
- önindító felújítás 6000Huf
- főfékhenger javítás felújító készlettel 1000Huf
- tolatólámpa kapcsoló nem emlékszem mennyi volt
- gyújtáselosztófedél csere nem emlékszem mennyi volt
- km óra csere ezt sem tudom már mennyi volt
- fűtőmotor csere 3500Huf
- indexrelé csere fillérekből, bontóból
- függőcsapszeg csere nem emlékszem már mennyi volt
- majd leírom még ha eszembe jut
-

Ide hordtam szervizbe

A 15.kerületben a Szentmihályi úton volt egy szervíz, ők értettek hozzá, csak skodát javítottak, sajnos bezártak már.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Az első szerelő aki az öregem szerelője is volt. Na ő hol jól csinálta, hol nem. Pl: Nem volt fék de ő megcsinálta, de ugyanakkor teleöntötte diesel olajjal, és még adott is egy litert plusszba mert majd kelleni fog. Persze nem szerette az autó, aztán én nem vittem hozzá többet a kocsit.

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1981
Kényelem (5) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? skoda 120gls
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 105, 120, 130 1976

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)