Autó babakocsimotorral, avagy a Skoda tündöklő sikere
Szöveges ítélet
Első autóm a Skodenka, apámtől örököltem, mikor ő új autót vett-a létező legkedvezőbb ár, nemde? 87-es évjárat, szóval nem mai gyerek, 11 évesen nagygenerálozva volt, mert kapott hideget-meleget vegyesen, iszonyú állapotban leledzett. Rohadt a kaszni mindenhol, repedt hengerfej, kopott fékek leharcolt kocsi úgy általában. Új fényezést kapott, motorgenerált, félighasznált téli-nyári gumikat, jó sok tartalék alkatrészt is eltett apu...Mikoron enyém lett, iszonyú mocskos volt, a generál ellenére rozsdálltak a lemezek és a padló, lötyögött, zörgött minden, ami csak képes volt ilyesmire. beálltam egy nyugis helyre az első nyáron és 3 hétig csak bütyköltem: csiszolás-alapozás-festés-polírozás és alvázvédelem jóféle bitumenes anyaggal-hogy ne rohadjék tovább, de sajnáltam a "jomunkásemberek" gondjaira bízni, kevés kivételtől eltekintve csak a markukat tartják, tojnak magasról és rétegesen a szegényebb kuncsaftokra. kipakoltam az egész utasteret és kitisztítottam, szárítottam, lekenyeceltem mindent!! Utána megjavítva, felújítva, bezsírozva leápolva vissza a legapróbb kütyüt is, plusz cd-lejátszót 4 hangszóróval, egyedi kiegészítőkkel mint aktív biztonsági öv, fejtámlás ülés ( 120-as L SKODA!!!) Most semmi sem repedt, törött nem működő, mert bontott alkatrésszekkel ugyan de jobbára tökéletesen vezethető a gép-barátnőm ezen tanult meg vezetni, úgyhogy üzembiztos. Kímélő üzemeltetés, gondos odafigyelés és 85-nél többet nem megyek vele, de van is gyári 6,5-ös fogyasztás!!! azám! olaj szokásos, bár egy éve elkezdte köpni az olajat, szerelő tett be új olajnyomásmérőt. Ja! Egyszer meg leállt és semmi, majd újra és újra, a legváratlanabb helyzetekben-mi lehet? A szerelőm már röhögött rajtam, mikor véletlenül belerúgott térdével a gyújtáskapcsolóba-azonnal leállt a motor-megvolt a hiba kijavította egy óra alatt. Kipufogót átlag 4 évente kell cserélni, épp most volt esedékes, olyan hangja volt a réginek, merthogy eldurrant- mintha harckocsival jártam volna:))) A fékcsövek alumíniuma hajlamos elporladni 20 évente...nézessük már meg, higgyétek el, megéri! Én megúsztam egy szimpla villantással a másik fél részéről, mert elfolyt a fékolaj és nem tudtam megállni, de a szerencse a Skoda oldalán van (az erő Darth Vadernél). Gyakori az első gömbfejek elkopása, vacak utángyártott bóvlik, minden 2 évben csere-ez a tuti. Apróbb hibákból rengeteg kiugrik-pl ablak beszalad a tokba, törött elem cseréje, hűtő díszrács elpattan, 500 ft-os kár... kiégő féklámpa-izzók-bagatell. gyakran ugratnak azzal, hogy mért nem veszek rendes autót? Persze 7 év hitelre papírvékony Zusukit... amin egy karcolás 45 E Ft. Egész évben nem költök ennyit a Skodára! (na jó, a benya többe kerül) szóval addig nyúzom, amíg csak gördülésképes a kocsi-akkor veszek egy másik Skodát:))) Nagyon jó gépnek tartom, bár gyakori szekálódás tárgya az is: te , a tervező infarktust kapott munka közben és csak félig lett kész a motor? Vagy pedig a Pugacsov kobráját idéző testtartás?(feneke alul - orr támadóállásban)ha pedig a tartósságát tekintem: a régi korokból maradtak itt a kis Skodenkák de még gurulnak! Nem olyan gyorsan, mint mai társaik, de lassan járj, nincs jó fék! Szívemhez nőtt nagyon a kis Zöldike
Hibalista
- Fékvezeték hengerfej gumibakok, termosztát, szimmering, csapágyak ajtózárak
Ide hordtam szervizbe
Zirc Ring Autószerviz
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 135000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Skoda |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
