Amit csak érezni lehet, megérteni sose
Szöveges ítélet
A család első igaza autója (előtte egy polszki volt :)
Mamám volt, aki "bejáratta" : az első 70ezer az ő érdeme.
Sose vadult vele, és nem is volt semmi komoly baj vele, mikor használatra megkaptam.
Akkor kicseréltük benne a hátsó fékeket, megnéztünk ezt-azt.
volt vagy 20ezer kemény forint.
A zöldkártya nem is jelenthet kihívást egy skodának, szvsz.
Én szépen lassan belepakoltam másfél év alatt 30-35 ezer kilómétert. Minden nap ingáztam 80-at, plusz ez-az.
Első autónak mindenki ilyet vegyen. Majd megtanulja értékelni a következőt. Én imádtam vezetni.
Hideg reggeleken kicsit morcos volt, de mindig beindult (fél perc járatás után mehettem bárhova). Sose törődtem vele úgy igazán. Havonta belenéztem a motortérbe, töltöttem 1 liter vizet vagy fagyállót, meg 1 liter olajat.
Kezdetben néha megfeledkeztem róla, ezért ütötte ki a fagydugót is: elfolyt a víz, és 4 személlyel mentünk 130at :)
Mikor beértünk a faluba, akkor vettük észre. Kifőzte a maradékot is. Mindenki temette, pedig másnap csak beragasztottuk az új dugót, feltöltöttük, aztán tovább. Sikerült még 1x felfőznöm, de szerintem nem a kocsi hibájából :)
Rozsda csak egy-két kritikus helyen (ahol meghúzták)
Sose cseréltem benne olajat, szűrőt, az adalékokat hírből se irmerte.
Mivel 10-15 éve ki lett cserélve a gázbowden valami "ipari" sodronyra, azzal se volt gond.
Tartósan 110 fölött se volt vele gond, de átlag 100at mentem vele. Volt,hogy 6 körüli fogyaszás jött ki nyáron, télen 9 fölé sose sikerült menni :)
Most gondolkoztunk rajta, hogy eladjuk, de inkább kivonatjuk a forgalomból, és ha lesz rá pénzem, második autónak megcsinálom.
Akit a mozdony füstje megcsap... :)
Sírom néha vissza a swift után. Persze a Suzuki sokkal jobb autó. Pöccre indul, kevesebbet eszik (nem sokkal), halkabb.
Futóműve viszont szerintem a skodának jobb (menj vele télen)
Hiába no, a legjobb szoci autó.
Most hétvégén ismét mentem vele 1 év kihagyás után, és csodálkoztam, hogy ez nem fullad le?
Sokaknak kényelmetlen a kormány és a pedálrend. Meg a belógó kerékív. Nem értek egyet vele. Én majd´ 190 centi vagyok, és hosszú utakon nagyon pihentető tud lenni. Francia autóban 1-2 óra után minden bajom van, itt bármeddig el tudnék ücsörögni :)
Egy Skodás (aki suzukival jár)
Hibalista
- Hmm.
- Kupplung-szerkezet csere 90.000nél
- Gyújtáselosztóban rotor és fedél csere.
- Fagydugó :)
- Ac
- egyéb filléres apróságok
- féltengely-törés
Ide hordtam szervizbe
Helyi szakik.
Úgy gondolják,ehhez mindenki ért, de kevesen csinálják jól.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 23 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 601 | Következő autója? | Suzuki Swift 1000 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
