A második a zöldi
Szöveges ítélet
Egy hirdetésben találtam rá, viszonylag jó áron. Elmentümk az öregemmel, hogy megnézzük. Frissen volt fényezve, színezett üveg, fejtámlák, fordulatszámmérő, 5 seb., minden puha műanyag belülről, stb., nagyon szép volt. Úgy beleestem mint vakló a gödörbe...
Engedtek is belőle, így el is hoztuk.
Nagyon szedte a lábát ez is. Úgy látszott szerencsém van a skodákkal,mert az előző is nagyon ment. Az első két évben voltak apróbb problémák, némelyik bosszantó némelyik kevésbé.
Pl a kilóméter óra ezen is behalt, nem is találtam napi km számlálósat, így nem is cseréltem ki így maradt.
Közben kiderült, hogy nagyon csúnyán összetörték még régen, és az is kiderült, hogy nagyon csúnyán is rakták össze...
De kívülről nem látszott rajta, csak amikor kivettem a pótkereket és láttam hogy néz ki az autó a pótkerék felett, mögött....
Egy halom gyújtásalkatrészt cseréltem benne : rotor, kalapács, fedél, alaplap...
Az egyik irányban zárt csak a kormányzár. :) Balra simán el lehetett volna menni vele... Ez is így maradt.
Elszakadt a szellőztető berendezéseknél a hideg-meleg bovdenje, aztán az alul-felül bovdenje, és végül a levegő elzáróé is...
Nyáron amikor 40 fok volt, csak dőlt be a meleg, mert lusta voltam megcsinálni a hideg-meleg kart. Izzadtam is mintha kötelező lett volna. Aztán megcsináltam, de addigra már hideg volt. :)
Visított alacsony fordulaton a fűtőmotor, inkább kicseréltem.
aztán pár év múlva megint ki kellett cserélni ezt is.
Vizsga előtt 2 nappal szétment a kipufogó...A legjobb az egészben, hogy három csavar az egész kipufogórendszer. :) Persze ez a három összemelegszik a kipufogóval és az egyik biztos törik is. :)
Termosztátot rengetegszer cseréltem. Az olasz bevált végül.
Az olajgomba szintén napirendi pont volt.
Aztán elkezdtem pizzafutárkodni vele!!!
Akkor azért már raktam bele km-t rendesen. De nem lustult egy cseppet sem. Azért azt bírtam benne, hogy igyekezett akkor tönkremenni amikor szabadnapos voltam. :)
Cserélni kellett a motortartó bakokat, mert hamar kikoptak a hegymenetben.
Aztán néha kidobta 5.-ből a sebességet, végül nem volt 5. seb egyik napról a másikra. Váltócsere.
Közben megint volt féltengelycsere, és önindítócsere is.
Aztán jött az hogy nehezen akart indulni, karburátorcsere, mert az eredeti elvetemedett!!! :)
Egyszer meg ölembe hullott az indexkar. De egy műanyag pöcök beszerélésével megjavítottam.
Aztán hengerfejcsere...
Egyszer Balatonon elment a töltés, irány a gyorsszaki. Összemókolták a generátort, de 1 hét múlva cellazárlatosra csapta a zsírúj akksimat....váááá Lusta voltam visszamenni, új akksi, generátorfelújítás.
Abbahagytam a futárkodást és valahogy akkor már viszonylag kiegyensúlyozottabban működött.
Kiegyensúlyozottan halt meg benne a gyújtás valamennyi alkatrésze újfent. :)
csiszolgattam rendszeresen a rotort míg el nem kopott...
csiszolgattam a gyújtókalapácsot is....
Szóval voltak szegénynek gondjai rendszeresen, de ennek ellenére nem hagyott ott 1x sem. valamiért perverzen vonzódtam hozzá, akárcsak az előző skodámhoz is. Szerettem és amikor a Hugihoz került kicsit megsírattam. Talán nem sokára veszek egyet hobbiautónak...
Hibalista
- Féltengely számtalanszor
- függőcsapszeg
- gyújtáselosztó 2x
- km óra
- önindító 2x
- indexkapcsoló
- kormányzár
- váltócsere
- kézifék
- motortartó bakok
- generátor
- fűtőmotor 3x
- szellőztető berendezések bovdenjei
- ajtózár
- kipufogó 3x
- karburátor csere
- ablaktörlő szakaszoló kapcsolója
- indexrelé 3x
- gyújtótrafó
- termosztát
- olajgomba
- Hengerfejcsere
Ide hordtam szervizbe
Az előző skodámnál találtam egy jó skoda szervizt a 15.kerületben a Szentmihályi úton. Ezt is ők javították nem is kevés alkalommal. De mindíg tudták mi a baja és meg is csinálták tisztességesen.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 85000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 105s | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
