A legjobb szoci gép
Szöveges ítélet
Nekem volt két évig egy 120 GLS-em, ötsebességes. Apámnak is volt Skodája(10 évig, 105S, 1980-as), tesóm exbarátjának is volt egy 120-asa, így én is Skodát akartam venni, de GLS-t, és feltétlenül ötsebességest. Az autópiacon találtunk is egyet, szépen nézett ki( újra volt fényezve ), és viszonylag jó árért adták, 225-ért( ez 2000 nyarán történt ), 200-ért megvettem, mint kés?bb kiderült, egy neppert?l. Utána az is kiderült, hogy a kasztni nincs valami jó állapotban, és a motor sincs csúcsformában( bár azt se lehetett rá mondani, hogy gatya). Volt, hogy 100 fölé egyszer?en nem akart menni, máskor meg alig kellet nyomni a pedált és 120-al ment, azóta se tudom mit?l lehetett ez. Izgalmas volt kamiont el?zni 105-tel, közben a szembe jöv? is odaért, de a kett? között elfértem:) Az els? fékek be voltak rohadva, a motorban nem volt termosztát( ezt a nepper mondta is ), az üzemanyagszintjelz? hol mutatott, hol nem-általában nem, csak a sárga visszajelz? világított. Az ablaktörl? ütemkapcsolója is hol m?ködött, hol nem, általában nem m?ködött, csak kerregett. 120-nál az autó el akart szállni, hiába centiroztattam ki a kerekeket, utána is rángatta a kormányt nagyobb sebességnél, szerintem azért, mert könny? az eleje. A városi fogyasztása elég nagy volt, bár rövid utakra használtam, 10 fölött, országúton 6-7 l. Valamiért fogyott bel?le a víz is, hát lekaptam a hengerfejet, és kiderült, hogy 105-ös hengerfej van rajta-tehát már volt cserélve, hát én is kicseréltem, mert volt rajta egy kicsi repedés, de a víz utána is fogyott, úgy látszik ez Skoda betegség, mert egy Fabiastól is hallottam, hogy az övéb?l is fogy a víz, szerintem a a kiegyenlít?tartály kupakjánál t?nik el g?z formájában. A viz egyszer sem forrt fel amíg nálam volt, igaz, már ebben is volt egy kézi kapcsolója a h?t?ventillátornak-ez kötelez? tartozék ám a régi Skodáknál !! Amúgy viszonylag megbízható járgány volt, nem hagyott cserben, csak ha lemerült az akksi, apám Skodájával( 105-ös ) is rendszeresen utaztunk, és csak három esetben kellett megállni: egyszer a balatoni dugóban felforrt a víz( akkor még nem volt kézi ventillátorkapcsoló beszerelve), egyszer a generátorral volt valami, egyszer pedig a karburátorba men? benzincs? csonkja lazult fel és engedte a benzint, mindhárom meghibásodás balatoni utazás alkalmával történt, persze voltunk vele másmerre is. Az én GLS-emmel kétszer utaztunk, az egyik alkalommal nem nagyon akart 100 fölé menni, totál padlón 105 volt a maximum, a másik alkalommal elég jól ment, de 120 fölé nem mertem nyomni, úgy rázta a kormányt, egyszer viharba kerültünk, még a viharzóna elején jártunk, tehát még nem tombolt, csak villámlott, és egyszercsak elkezdett rángatni, majd le is állt, na mondom kurva jó, most szarik be, amikor itt a vihar, de aztán szerencsére megjavult, szerintem a gyújtással lehetett valami. 2002 júniusban adtam el 90(!) ezerért, akkor már látszódott a sárvéd?n és a küszöbökön, hogy cserélni kell, szóval nem enyhén ráfizettem a boltra, persze ez azért volt mert nekem mindenáron ötsebességes kellett, abból meg ugye nincs túl sok. Amikor megvettem, csak két hónap m?szakija volt, vizsgára a hátsó féket kellett csinálni meg a jobb els? teleszkópot kellett cserélni. Meg egyszer volt olyan is hogy elfosta magát a szelepfedél tömítés és tiszta olaj lett a motor, meg a gázbovdent kellett egyszer cserélni, mert kiszálasodott meg leszakadt a végéb?l egy darab( mindez korán reggel amikor mentem volna dolgozni ). Egyébként 1986-os volt a járgány. A szomszédunknak is volt egy ugyanilyen, szintén 86-os GLS-e, persze jobb állapotban, az is felújította a motort, de utána állítólag megint hengerfejezni kellett.
Na ez most jó hosszúra sikerült, de igyekeztem elmondani mindent.
Összefoglalva:
-mindegyik Skoda rohad el?bb-utóbb, hacsak nem garázsban áll, jellemz?en a küszöbök, els? sárvéd?k, hátsó sárvéd?ívek, padlólemez
-a motorok általában eszik az olajat( mivel szelepszárszimmering sincs rajtuk gyárilag )
-a vashengerfejes motoroknál könnyen reped a hengerfej
-nem nagyon lehet velük tempósabban autózni, már csak a könny? eleje miatt is( nem tudom a Porschénál hogy csinálják hogy nem akar elszállni)
Az utastér megfelel? méret?, érdekes módon nekünk mindig minden elfért a csomagtartóban, pedig jól megpakoltuk, csak els? ránézésre t?nik kicsinek.
A világítása nagyon jó volt, jobb volt, mint a mostani Hondámé.
A GLS 2 évig volt nálam, ezalatt kb 5e km-t raktam bele :) Városi autó volt.
Hibalista
- Amiket írtam, plusz apámén volt egy kerékcsapágy-csere, teleszkóp cserék, kormánym? csere, szelepeket kellett becsiszolni a hengerfejben, hiretelen ennyi a komolyabbak közül, de asszem más komoly nem volt.
Ide hordtam szervizbe
Saját magam :)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 117000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Honda Civic 1990 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
