A leggazdaságosabb Porsche
Szöveges ítélet
A vasat barátnőm édesapja használta több mint tíz éve, előtte egy szerelő barátjánál állt egy garázsban 20 évet, ennek megfelelően amikor először vezettem, volt benne 60000 km.
Sok átalakítás volt a kocsin, például elektromos gyújtást raktak bele, az első üléseket Nissan Almerából barkácslták bele, volt benne kazettás rádió, a hátsó ablakok letekerhetőek (ugye a 105s-ben gyárilag nem lehet), jelez, ha égve marad a világítás, és még indításgátló is volt benne.
Kaptam egy futár munkát Pilisborosjenőn, ekkor adta kölcsön Após az autót hogy legyen mivel pizzát szállítanom. Úgy megszerettem, hogy 100ban meg is egyeztünk.
A vidéki földutakat nagyon jól bírta, nem is volt gond a futóművel, meg a jattal. Csak a menetdinamikával néha. :) A gyújtásdobozt itt sikerült szétráznom, de milyen személyautó bír 50-70nel földutakat? :)
Később egy budapesti házhozszállító céghez kerültem, egész Budapestet és az agglomerációt visszük. Itt is nagyon praktikus a gép, mivel könnyű vele parkolni. Piros háromszög, bárhol. :)
Ahogy látjátok alaposan nyúzom a gépet, ilyen használat 40000km / 1.5 év és ilyen kor /33/ mellett a hibalista, és az árak elenyészőek.
Hát igen, a fogyasztás.. 7,5 és 10 liter közt jár forgalomtól függően de ezt megbocsátom neki a javítási költségek miatt.
Éves GFB 5000 Ft no comment... mint egy robogó
Olaj, hűtővíz? Figyelni kell, és töltögetni..
Menetstabilitás: A farmotor és RWD nekem nagyon bejön, egyenesen jól tartja az utat.
Kanyar előtt érdemes fékezni mert hamar blokkol az első kerék, és hajlamos stabilan haladni tovább egyenesen :)
A téli közlekedésben meglepően jól teljesített nyári gumival. Ilyenkor jobb ha csak a motorfékre és a kézifékre számítunk, mert hóban jégen még jobban blokkolnak az első kerekek. Semmi gond nem volt néhány "véletlen" driften kívül.
Megtartom az biztos, mert szeretem, és ritka darab már az ilyen. Közben vettem robogót, így most kímélő üzemmódban van, rá is fér.
Hibalista
- Leszakítottam az alsó hűtőcsöveket - 3000 - - Elektromos gyújtás elment - 1000 - - Gázbowden szakadás 2x - 2x 1000 - - Kilyukadt az úszó, meglazultak a csavarok = karburátor felújítás - + műszeregység csere - 4000 - - Kuplungfelújítás, gyertyacsere, Leesett a féknyereg, olajcsere olajjal - 12000 - /+a beszorult féknyereg miatt tréler/ - - Légszűrő és benzinszűrő csere 4x 1300 - - Váltórudazat öszzekötő törés - 1300 + 2 sör öcsémnek - - Világításkapcsoló tönkrement - még rossz - - Befagyott a hűtő - én voltam a hibás, lángszóróval megoldottuk - - Összesen 28500 + 2 sör 40000 km alatt
Ide hordtam szervizbe
Vecsési Skodás
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Öcsém
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | SAAB 9000CSE | Következő autója? | BMW 5 (1990) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
