A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 105, 120, 130 (1976-1991)

105, 120, 130 105 s 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A jó öreg sz*r Skoda

Szöveges ítélet

Életem első autója volt a 105-ös Skoda. 1000-es Suzukin vizsgáztam, egy héttel utána ültem bele a Skodába. Hihetetlen, de nem tűnt rosszabbnak a Suzukinál... :)))) Még menni is majdnem ment úgy, és sokkal kényelmesebb volt, talán egy kicsit hangosabb. Ez az igazság. Azt eleve tudtam, hogy a Skoda nem arról híres, hogy nagyon lehet vele száguldozni, de gondoltam, miért is ne, keveset fogyaszt, kis pénzből is fent lehet tartani, meg az sem baj, ha esetleg összetörik. Nagyjából ezek miatt döntöttem az öreg Skoda mellett. Nem is csalódtam benne, mert nagyon jó kis autó volt. Semmi komolyabb bajom nem volt vele azon kívül, hogy a 4 év alatt 3 motort küldtem szét benne. Hiába írta a kezelési útmutató, hogy "TELJES GÁZT SOHA NE ADJUNK!", én ezt figyelmen kívül hagytam. A mai napig mosolygok ezen, ha eszembe jut, mikor meglátok egy Skodát. :) Nekem az a véleményem, ha az ember nem hajtja a Skodát, akkor az a világból kimegy, soha nem romlik el rajta semmi váratlanul. A 90-100-as tempót még elviseli, nem nagyon érdemes vele tartósan ennél többel menni. Gyakran a 120-130-at erőszakoltam autópályán, mivel a családban volt egy Zastavánk is, és az simán bírta ezt a tempót. Én pedig meg akartam mutatni, hogy a Skoda is képes erre. Hát sajna nem... A Zastinak a motorja még 18 évesen is megbontatlan volt, a Skodáról meg ne is beszéljünk. A felgyorsításokat is kerülni kell, 3500 fölé nem nagyon érdemes pörgetni, addig érzi jól magát. Mivel fordulatszámmérő nem volt benne, nem tudom, hogy mennyit forgott pl. kettesben 70-nél. Meg sem merem saccolni. :) Ettől eltekintve nagyon jó kis autó volt, a kasznija is egyben volt, nem rozsdásodott sehol, apróbb fényezési hibák voltak csak rajta.
A fogyasztása tök jó volt, 6 literes átlagot produkált szinte mindig. Ha tapostam, akkor talán 6.5-re is felment.
Érdekes módon a vizem soha nem forrt fel, akárhogy is nyomtam neki. Autópályán is 80-82 fok körül mozgott a mutató. Lehet, hogy ez annak volt köszönhető, hogy arra gondosan ügyeltem, hogy tökéletes legyen a termosztát, a vízpumpa, és a hűtőventillátor kapcsoló relé. Még nagyon fontos volt ezen kívül, hogy a 12.5 literes hűtőrendszert jól le kellett légteleníteni, ami kb egy teljes óráig tartott. Nem sajnáltam rá az időt,és az üzemanyagot, és ezt meg is hálálta. Legalább a vizem nem forrt soha.
Az olajnyomásról már nem tudok ilyen jókat mondani, mert az alapjáraton szinte soha nem volt, köszönhetően annak, hogy széthajtottam, és a főtengely csapágyak mentek tönkre elsőnek, aztán a gyűrűk, és a dugattyúk. Furcsa, de hengerfejes sem volt soha a gép, mindig alul kezdődtek a problémák a motorral.
Aztán egy idő után meguntam, hogy a Skoda motor nem tart semeddig, ahogyan én használom, és típust váltottam. A jó kis pörgős Fiat Uno mellett döntöttem. Először egy 75 i.e.-m volt, aztán egy Turbo i.e., amit a mai napig használok.
De ha meglátok az utcán valahol parkolni, egy "jó öreg sz*r Skodát", oda szokam menni, és belenézek, aztán eszembe jutnak a jó kis Skodás emlékeim. Akármilyen autóm is van azóta, vagy lesz később, az első Skodára mindig szívesen fogok gondolni. Nem vicc, szerettem azt az autót...

Hibalista

- Azon kívül, hogy a 4 év alatt 3 motort nyúztam el benne, nem sok bajom volt vele. Egy-két apróság, mint pldául hogy a reflektor kapcsolóból letört az a bizonyos kis műanyag pöcök, és a helyzetjelzőn kívül nem akart világítani más, csak a fénykürt. A gázbowden is elszakadt egyszer, gonolom a sok hirtelen gázadás miatt... Az önindítómról a vezeték lerázódott egyszer, és nem tudtam, miért nem indul. A fűtőventillátor motorja is megállt, de hát egy 23 éves autóban ez nem olyan nagy dolog. Termosztátot visziont kétszer is cserélni kellett. Ezeken kívül fékbetétet, olajt, gyertyát, szűrőket cseréltem. Ja igen, és a benzincsövet, ami az AC-tól jön fel a porlasztóhoz, mert ott egyszer rendesen elkezdett folyni a tüzelőanyag. A szerelő azt mondta, elég bátor vagyok, hogy így közlekedek vele... Asszem ennyi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1977
Kényelem (5) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 134000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Fiat Uno 75 i.e.
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 105, 120, 130 1976

További ítéletek (257 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)