A h?séges Skodri
Szöveges ítélet
1999-ben ellopták a családi vállalkozás éppen lízingelés alatt álló Astráját. Apámnak munkájából adódóan sokat kellett autóznia, ezért minél el?bb kellett egy másik gép. A cég anyagi lehet?ségei szerények voltak, így új autó szóba se jöhetett. A választás nagybátyám szakadt, itt-ott rozsdás 120-as Skodájára esett, 200 000-ért. Akkoriban meg volt a véleményem a skodákról (Sokat fogyaszt, megbízhatatlan, felforr a víz...) ezért a család el?ítéletekkel fogadta az "új" jövevényt: "Ez két hetet se fog kibírni." Jogosítványom megszerzése után elkezdtem én is hajtani. Eleinte problémát okozott a szivató kezelése, a lefulladás elleni küzdelem és az er?tlenség. Aztán az id? el?rehaladtával kezdtem megszeretni. Az el?ítéleteimet sorra megcáfolta, soha se hagyott ott, a kopó-fogyó alkatrészek cseréjén kívül csak 1-2 "nagyobb" tétel volt (Itt kell megjegyeznem, hogy a kasztni lakatoltatása 80 000-ért nem volt olcsó mulatság, de mivel már el?ttünk megtörték, és nem is nagyon ápolgatták, ezt a kis apróságot elnéztük neki.). Amin legjobban meglep?dtem, az a fogyasztás volt. Igaz, nem vadállat módjára vezetve, országúton, de le lehetett vinni 6 l alá. (2003-ban megjártuk vele Erdélyt, 2000 km volt az össz út, természetesen gond nélkül, 6 l alatti átlaggal, s?t volt 5,35-ös etap is) Télen városban azért volt étvágya. A motor nem volt egy izomagy, de alacsony fordulatról "húzott", és megfelel? technikával lehetett vele haladni. A beltér megfelel?en tágas volt, szépséghiba csak a csomagtartóba csúszott, nem nyelt el túl sokat, viszont meg lehetett púpozni. Aki egy kicsit ért a m?szaki dolgokhoz, annak nem okoz problémát a gép, aki szeret is bütykölni, az imádni fogja (mint én). Antitalentumoknak azért nem ajánlom, mert néha föladja a leckét. A víz forrását kézi h?t?ventillátor-kapcsoló bekötésével sikerült végleg megszüntetni, így a megbízhatósága elérte a maximális szintet. Kapcsolatunk vége felé már csak a hidegen való indítás jelentett kihívást. Végül tavaly tavsszal, 5 év és több, mint 100 000 km használat után megváltunk T?le. Egyik haverom vette meg, akinek személyében szeret? gazdára lelt. A srác lefényezte, megcsinálta, amit kellett, így ma is vígan falja a kilométereket, az id?k végezetéig.
Hibalista
- Önindító: 13000Ft, gömbcsuklók, tolatólámpa-kacsoló (rendszeresen).
Ide hordtam szervizbe
Rónai autójavító: Bp. XVI. Nádor u. Lelkiismeretesen végzi munkáját, kifogástalan.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
