Vénlány és a szűz kezek
Szöveges ítélet
Családi autó, a nagyfater használta, később én.Ő volt az első tulaja.Mindenkinek korallpiros és okkersárga 100-asa volt,csak a mienk volt igazi retró,-szerintem- bűnronda égszínkék.
1977 április 10.-én ez volt az utolsó 100-as Skoda, amit Debrecenben a Monostorpályi úti telepen átadtak aznap.Papa majd megőrült, hogy kék maradjon neki.Ezt sosem értettem,a Skoda színe ugyanis piros vagy sárga.(bár a Skoda-zöldek is elég jók)
Mai napig nem értem azt sem, hogy a papa földutakat járt vele,teli pakolta terménnyel és éppen mikor mi termett.Ennek ellenére kristálytiszta volt a kocsi mindig,festve igen,de kasztnizva sosem volt.
Az öreg mindig mojolt valamit a kocsin,de jelszava a "gyári az igazi"volt.
A folyamatos karbantartásnak, és fűtött garázsnak köszönhetően teljesen megbízható volt,bár rohadt kényelmetlen.
Úttartása kegyetlen, messze rosszabb, mint a 120-asé.De a kocsi útontartása könnyen megtanulható.A szél nagy ellensége.
Nagyon szerettem, a formájába egyenesen bele vagyok zúgva.
Igazi műszaki matuzsálem,az alapkonstrukció nem sokat változott.
Nem egy erőgép,szinte semmilyen felszereltsége nincs, mégis ebben a kocsiban még van valami, ami megfogja az embert.Minden porcikáját lehet érezni menet közben.
Csomagtartója kicsi,hátra beszállni nehéz a szűk ajtónyílási-szög miatt.
Azt mondják, a másik embert a hibáiért szeretjük.Én nagyon szeretem ezt a kocsit.Jelenleg Előminősített Hulladékként,várja a veterán vizsgát.Már csak azért is megérdemli, mert papának és unokának is ö volt az első...
Hibalista
- ülés eltört,kipufogó kilyukadt
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1977 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 120 L |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
