A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 100, 110 (1970-1982)

100, 110 S 100 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Púposhátú kis aranyos

Szöveges ítélet

Első autóm, első szerelem, felejthetetlen. Hét évesen lett az enyém, ’83-ban. Az előző tulaj garázsban tartotta, csak tavasztól őszig, hétvégeken és nappal, szép időben használta. Ehhez képest a két első sárvédő ujjal átfúrható volt, az első gyári emelővel megkísérelt emelésnél kiderült, hogy a küszöb is a végét járja. Az univerzális rombuszemelő bevált, később, amikor már ki lettek cserélve az elrohadt elemek, (szerencsére a legtöbb még csavarozva volt, így nem nagy szám a javítás) is ezt használtam, sokkal könnyebb és kíméletesebb ezzel dolgozni. Szerethető autó, tele sok apró bosszantó hibával, de ezzel az ember úgy van, mint a gyermekével. Tudom, hogy van nála szebb, okosabb, de mégis őt szeretem, mert az enyém. A farmotor egyetlen komoly előnyét, a kapaszkodóképességet a téli erdélyi utakon tudtam igazán lemérni. Nem egyszer elakadt Daciák, Ladák és egyéb márkák szegélyezték az utat, ahol simán továbbmentünk. A csomagtartó, hát az kicsit szánalmas, elöl két közepes bőrönd csak fektetve fér el, a hátsó ülés mögött néhány kézipoggyásznak van hely. Akkoriban olajjal fűtöttem és nehezen viseltem, hogy a marmonkannát csak az utastérben, az első ülés mögé tudtam elhelyezni. Így a gyárilag elöl, fektetve elhelyezett pótkerék kikerült a motorháztetőre. Azt persze nem állítom, hogy ez szebbé tette az autót, de legalább mélyebb lett a csomagtartó. A kerék áttelepítése azért egy sor gondot jelentett. Meg kellett merevíteni a motorházfedelet és le kellett szigetelni az abroncs védelmében. Ez pedig nem javított a motor hőleadásán, így külön légbeömlők kerültek a hátsó szélvédő mögé – tenyérformájú – és a 120-as testvértől átvett széles, a kocsi végébe. Ettől függetlenül tavasszal mindig lecseréltem a fagyállót sima desztvízre – jobb a hőelvezető képessége, mint a fagyállónak – és kiszereltem a termosztátot, így mindig tartotta az ideális hőmérsékletet a folyadék. Nagyon kényelmesnek tartottam – korábban Ladával taxiztam, az ehhez képest kínzókamra – egészen addig, amíg életemben először nem vezettem igazi korszerű autót. Egyetlen napig ültem át egy Mazda 626-os bérautóba és este az annyira kényelmesnek hitt Skodám ülését hokedlinak éreztem. Amúgy a kezelhetősége nagyon jó, könnyű (túl vékony) kormány, kézreeső váltókar, finom pedálok és király 4 fokozatú ablaktörlő! Hét év után adtam túl rajta, egyszerűen kinőttük.

Hibalista

- első-hátsó sárvédő, küszöb szétrohadt, kuplung munkahenger, kormány összekötő, vízpumpa, karburátor, önindító

Ide hordtam szervizbe

főleg sk.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1976
Kényelem (7) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 28000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 48000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Latvija kisbusz
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 100, 110 1970

További ítéletek (40 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)