Ótvar a város szélén
Szöveges ítélet
Nem az enyém volt,- de magaménak tudok vele minden pillanatot- Apámé. De úgy érzem írnom kell helyette is. 8 évesen került hozzánk ez az izé az átkosban.
Interi?r: igazi benzing?z szagot okádó kárpit. Hátul kényelmesen tudtunk ?csörögni testvéremmel a perion zsebtelepeken, persze a Yugó tengerpartig (szigorúan csak konvojban) egy párszor ki kellett kászálódni, hiszen a csomagtér egy jelent?s része a hátsó ülés támlája mögött helyezkedett el. Gyermekként 3 évig sírtam apámnak, hogy szerelejen be egy hátsó ablakteker? mechanikát, mert 30fokban nyáron a t?z? napon ez igen komoly napszúrást tudott okozni, nyílván ez holmi extra volt a merkuron keresztül.
Megbízhatóság:Egy olyan út sem volt ahol ne hagyott volna cserben. Üdvözletem a ma már nyugdijazott orosz grísáknak (hál Kádár Jancsi bácsinak, hogy 30 km-enként tutira volt egy ruszki "ojjektum") akik számtalanszor húztak vontak bárhová ahova kértük.
A motor: szemet szúró iszonyatos m?szaki megoldások a motortérben, csomagtartóban?:) Szanaszét mindenfelé.
Állandóan felfort. Hegynek természetesen egy komoly bringással is versenybe lehetett szállni.
Menet stabilitás: említésre sem méltó, egy lovaskocsi nagyobb biztonságélményt nyújtott.
Exteri?r: Hiperolcsó benzinárak mellett igencsak gyültek a km-ek. Néhány év komolyabb használat után a bemattult snowwhite kasztnin megjelentek a neolux zománccal rajzórai ecsettel is kiválóan javítható rozsdás buborékok. Ej kisebb gond volt ez Anyámnak akinek a "nilon" harisnyája lett saras pedig csak az anyósülés megtisztelt trónfoglalója volt. Az alvázon át könyeddén lehetett kihinteni akár menetközben is (Dakaron ez lényeges extra lenne) a hamutartóban felgyült töki-szotyi héjjakat és kossuth csikkeket. 8 év míg élt köztünk megért egy teljes újra fényezést.
A VÉG: 180km-ert utazni kihívás volt. Soha véget nem ér? aszfaltcsík max 90km/h-val, persze a jobbik oktánból, amúgy csak 80km/h utazó.de ez utóbbi miatt rendkívül biztonságos volt. Ezt be is bizonyítván egy kb 60km/h órával megcsúszva egy 3m mély árokba hossztengelye körül meggrillezve totálkárosra nem tört. De még hazavitte a családot épségben, igaz szénakötöz?vel összerakták a helyi TSZ-nél. Hosszú hónapok múltával egy helyi nepper adott érte pár ezer forintot, el?tte még kijátszottuk benne magunkat a kis cimbikkel. Amolyan 4 páncélost és a kutyát, hiszen alulról is be tudtunk mászni az alvázon keresztül. Majd f?nixként láttam a városban már black edition verzióban.
Ajánlom minden retromajmolónak, tudják meg milyen vele ferfordulni gyermekként halálra rémülni a balesetben, utazni vele 360 km-ereket, lemenni vele a tengerre, szívni a b?zt, remegni a -20fokban, hogy odaérsz e vele egyáltalán vagy elszavalni "A puszta télen"-t. Nekem megmarad az emléke, ami megszépült, de a zsiguli ami utána jött, az már igen, még ennél is id?sebb volt, de ez már egy másik történet. Apám azóta elny?tt egy toyotát, vásáros mercit, és egy fiat-ot. KItanulta az autószerelést mellettük és azóta inkább bringával jár...
Hibalista
- Minden ami mozoghat
Ide hordtam szervizbe
Milyen szerel?? KGST-és GMK-ák? az már men? volt ...
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Mikor ki, hol a fater, 5 év m?szaki szakközép, 5 év m?egyetem után már a kisujjában volt, de bármelyik TSZ-ben a 4-es mentén.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1974 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Zsiga |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (0.9/10) |
