A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 100, 110 (1970-1982)

100, 110 1203 busz 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Narancssárga rozsdamentes

Szöveges ítélet

Ezt az autót nagyon vártuk. Először Barkast szerettünk volna venni, de akkor kaptunk egy infót, hogy egy 2 éves Skoda Mikrobuszt lead a győri Merkurnak az egyik közeli község tanácsa. Négyszer kellett elzarándokolnunk Nagykanizsáról Győrbe, mire sikerült megszerezni. Nagyon tetszett a családnak a formája, a beltere, és az, hogy nem volt benne sok km. Szinte hívott minket, ezért az árverésen apám a végsőkig elment, hogy megvegye. 1984-ben 93.000 kemény magyar forintért sikerült megszerezni. A csalódás mindjárt azután jött, hogy hazaértünk vele: bár a motorja 1200-es, de nem a 120-assal kompatibilis, hanem az Octavia Superrel, azaz csak 40(!)LE. 70 felett valami iszonyatosan rezonálni kezdett benne, kibírhatatlan zajt keltve. A fogyasztása megintcsak érdekesen alakult: 100 kilométerenként 11l benzin és 0,5l olaj. Mivel a szüleim elfoglalt kisiparosok voltak, az AFIT-hoz vitték 5000 km-es olajcserére és átnézésre. Na, ezután fél évig nem volt meg Mikrobi, mert az AFIT-os fiúk valamit elszúrtak, és apám úgy nem vette át, per lett a dologból, az igazságügyi szakértő persze nekünk adott igazat. Amikor átvettük az autót, nem voltak meg a krómozott dísztárcsái (jó volt az S100-ra, az egyik szerelő morogva visszaadta), a ködlámpái (ezt is apám kezébe nyomták), a biztonsági övek csatjának visszaakasztására szolgáló műanyag elemek (ezek nem lettek meg), a hátsó lámpákat fakultra cserélték (1000MB ugyanaz, ezt bizonyítani nem tudtuk, állításuk szerint a fél év alatt fakult meg, bár egy másik szerelő MB1000-én csak úgy virítottak az új lámpák). Egyszóval mindent leloptak róla, ami csereszabatos volt másik Skodához. A 8 év alatt voltunk vele Jugoszláviában, NDK-ban, szerte az országban. Egy NDK-s utunk alatt történt meg vele az a meghibásodáa, ami megpecsételte későbbi sorsát: apám a hűtővíz pótlásakor nem jól zárta vissza a túlfolyó kupakját, ezért az elveszett. Sebaj, az NDK-ban mindent lehet kapni, a KGST járgányok alkaltészei meg egyformák úgyis: Wartburg túlfolyó kupak került rá. Valahogy a német tömítés jobb lehetett, mint a cseh (talán a precízség?), és egy erősebb emelkedőn kilyikadt a hűtő. Ezt egy kicsit később vettük észre, úgyhogy megsínylette szegényke. Ezután a benzinszivattyú adta meg magát, szerencsére a motor az első ülések között volt, így tölcséren keresztül kannából itattuk a család szeme fényét. Ezután egy német Skoda szervíz gyönyörűen megjavította autónkat, nem is volt vele más gond, csak a Skodák betegsége, az a fránya olajzabálás. Az alkatrész ellátás katasztrófális volt Magyarországon, nemcsak motor alkatrészt, de 15"-os C-s gumit sem tudtunk rá venni itthon, csak Csehszlovákiában. Egyszer nem pótoltuk idejében az olajat (nagyon gyorsan fogyott, egy NK-Bp-NK úton 0,5l-t megevett) és sajnos megragadtak a dugattyúk. Itthon senki sem akart vele foglalkozni, ezért aztán 1992-ben egy ismerős kőművesnek eladtuk némi kőművesmunka fejében. Ő egy 1200-es Lada motorját építette bele, és a mai napig használja. Sem nálunk, sem nála nem kellett még sem a féltengelyekhez, sem kerékcsapágyakhoz nyúlni. Mindig elszorul a szívem, ha látom, hiszen kimagasló kényelmével kivívta szeretetünket, kényelmesen elfért benne 8 ember és volt még egy nagy előnye: a határállomásokon mindig állami kocsinak nézték, és soha nem vizsgálták át.

Hibalista

- Kilyukadt hűtő, megragadt dugattyúk, benzinszivattyú

Ide hordtam szervizbe

AFIT nagykanizsai műhelye (jelenleg Suzuki szervíz és kereskedés, a rossz emlékek miatt nem tudok bennük megbízni)

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Inkább magunk

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1982
Kényelem (9) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 14000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 130000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? 120L Következő autója? Dacia 1310TX
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 100, 110 1970

További ítéletek (40 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A búgó repül?sz?nyeg

100, 110 100s - 1975
1999.11.30 23000   -

A család els? autója

100, 110 100 - 1975
1999.11.30 0   -

A gyomorideg

100, 110 S 100 - 1975
1999.11.30 150000   1,0

A legkirályabb!!!

100, 110 S 100 - 1976
1999.11.30 0   -

A sárga Skoda...

100, 110 110L (de luxe) - 1974
1999.11.30 0   4,0

A sárga kanári

100, 110 100l - 1976
1999.11.30 80000   -

A versenypályák gyilkosa

100, 110 A legenda ujra éled - 1973
2009.02.03 110000   5,0

Az els? élmény

100, 110 S 100L - 1974
1999.11.30 10000   -

Az imádott els?!

100, 110 S100 - 1974
1999.11.30 120000   -

Családtag

100, 110 100L - 1970
1999.11.30 0   -

Csehszlovák Cadillac

100, 110 s-100 - 1976
1999.11.30 80000   -

Els? autóm

100, 110 S-100 - 1977
1999.11.30 85000   -

Ez maga a csehszlovák népautó 1974-b?l

100, 110 100 L - 1974
1999.11.30 125000   5,0

Ha megszokod, megszereted

100, 110 S100 - 1976
1999.11.30 80000   -

Hűséges és megbízható, soha nem hagy cserben

100, 110 s100L - 1975
1999.11.30 18000   -
1 | 2 | 3

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)