Narancssárga rozsdamentes
Szöveges ítélet
Ezt az autót nagyon vártuk. Először Barkast szerettünk volna venni, de akkor kaptunk egy infót, hogy egy 2 éves Skoda Mikrobuszt lead a győri Merkurnak az egyik közeli község tanácsa. Négyszer kellett elzarándokolnunk Nagykanizsáról Győrbe, mire sikerült megszerezni. Nagyon tetszett a családnak a formája, a beltere, és az, hogy nem volt benne sok km. Szinte hívott minket, ezért az árverésen apám a végsőkig elment, hogy megvegye. 1984-ben 93.000 kemény magyar forintért sikerült megszerezni. A csalódás mindjárt azután jött, hogy hazaértünk vele: bár a motorja 1200-es, de nem a 120-assal kompatibilis, hanem az Octavia Superrel, azaz csak 40(!)LE. 70 felett valami iszonyatosan rezonálni kezdett benne, kibírhatatlan zajt keltve. A fogyasztása megintcsak érdekesen alakult: 100 kilométerenként 11l benzin és 0,5l olaj. Mivel a szüleim elfoglalt kisiparosok voltak, az AFIT-hoz vitték 5000 km-es olajcserére és átnézésre. Na, ezután fél évig nem volt meg Mikrobi, mert az AFIT-os fiúk valamit elszúrtak, és apám úgy nem vette át, per lett a dologból, az igazságügyi szakértő persze nekünk adott igazat. Amikor átvettük az autót, nem voltak meg a krómozott dísztárcsái (jó volt az S100-ra, az egyik szerelő morogva visszaadta), a ködlámpái (ezt is apám kezébe nyomták), a biztonsági övek csatjának visszaakasztására szolgáló műanyag elemek (ezek nem lettek meg), a hátsó lámpákat fakultra cserélték (1000MB ugyanaz, ezt bizonyítani nem tudtuk, állításuk szerint a fél év alatt fakult meg, bár egy másik szerelő MB1000-én csak úgy virítottak az új lámpák). Egyszóval mindent leloptak róla, ami csereszabatos volt másik Skodához. A 8 év alatt voltunk vele Jugoszláviában, NDK-ban, szerte az országban. Egy NDK-s utunk alatt történt meg vele az a meghibásodáa, ami megpecsételte későbbi sorsát: apám a hűtővíz pótlásakor nem jól zárta vissza a túlfolyó kupakját, ezért az elveszett. Sebaj, az NDK-ban mindent lehet kapni, a KGST járgányok alkaltészei meg egyformák úgyis: Wartburg túlfolyó kupak került rá. Valahogy a német tömítés jobb lehetett, mint a cseh (talán a precízség?), és egy erősebb emelkedőn kilyikadt a hűtő. Ezt egy kicsit később vettük észre, úgyhogy megsínylette szegényke. Ezután a benzinszivattyú adta meg magát, szerencsére a motor az első ülések között volt, így tölcséren keresztül kannából itattuk a család szeme fényét. Ezután egy német Skoda szervíz gyönyörűen megjavította autónkat, nem is volt vele más gond, csak a Skodák betegsége, az a fránya olajzabálás. Az alkatrész ellátás katasztrófális volt Magyarországon, nemcsak motor alkatrészt, de 15"-os C-s gumit sem tudtunk rá venni itthon, csak Csehszlovákiában. Egyszer nem pótoltuk idejében az olajat (nagyon gyorsan fogyott, egy NK-Bp-NK úton 0,5l-t megevett) és sajnos megragadtak a dugattyúk. Itthon senki sem akart vele foglalkozni, ezért aztán 1992-ben egy ismerős kőművesnek eladtuk némi kőművesmunka fejében. Ő egy 1200-es Lada motorját építette bele, és a mai napig használja. Sem nálunk, sem nála nem kellett még sem a féltengelyekhez, sem kerékcsapágyakhoz nyúlni. Mindig elszorul a szívem, ha látom, hiszen kimagasló kényelmével kivívta szeretetünket, kényelmesen elfért benne 8 ember és volt még egy nagy előnye: a határállomásokon mindig állami kocsinak nézték, és soha nem vizsgálták át.
Hibalista
- Kilyukadt hűtő, megragadt dugattyúk, benzinszivattyú
Ide hordtam szervizbe
AFIT nagykanizsai műhelye (jelenleg Suzuki szervíz és kereskedés, a rossz emlékek miatt nem tudok bennük megbízni)
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Inkább magunk
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 14000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | 120L | Következő autója? | Dacia 1310TX |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |
