A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 100, 110 (1970-1982)

100, 110 100 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Jirzsi, az els?...

Szöveges ítélet

Az egész úgy kezd?dött hogy leraktam a jogsit, így ellenállhatatlan vágyat éreztem egy járm? birtoklása iránt. Nos, szívem választottja egy Skoda S100 lett. Azonnal megszerettem, ahogy megláttam, amint vizeletsárga színben pompázott atom mocskosan egy fa alatt. Az eredetileg tervbe vett Trabihoz képest mekkora egy limuzin! És farmotoros, hátsókerekes, mint a Porsche 911! Besz…ás! Leszurkolódott az ára is, 4 db. ötezres, majd irány haza.
Elkezd?dtek a hétköznapok, használatba vettem Jirzsit, mert közben ez lett a neve. Meg?rültem a papíron 41 mládá bolesláv-i ló megzabolázhatalan erejéért, a 0-ról a 125-ös max. sebességre való duván másfél perces gyorsulásért, az óriási méret? és holtjátékú kormányért, a rózsaszín sz?rös üléshuzatért, a borostyánba öntött kisautós sebváltógombért, szóval mindenért, ami az els? autómmal kapcsolatos volt.
Optikai tuningot is kapott járgány, fekete neoluxxal lefújtam hátul mindkét h?tórácsot ( igen, hátul! ) meg a homloklemezt, meg a m?szerfalat. A fekete m?szerfal által a felszereltségi szint is ugrott egyet azonnal, S100L lett Jirzsib?l!
Els?ként a km. óra adta meg magát, kezdetben csak 50 alatt nem mért, majd fölötte sem. De megtaláltam a javítás módját, minden elindulás után a m?szerfal tetejére mért er?s ütéssel életre lehetett kelteni. A vezet?ülés támlája tört el ezután, ráadásul menet közben, én meg kapaszkodtam a kormányba… De orvosolva lett ez is, egy üveg Arany Ászok ellenében meghegesztették. Egy id? után csak a bal hátsó ajtót lehetett nyitni belülr?l, a többit nem. Az akkori csajom oda volt, meg vissza, hogy kiszállok mindig, és kinyitom neki az ajtót, de amikor rájött az okára, alábbhagyott a lelkesedése…. Az egyik vízcs? elrepedése volt a következ? hibajelenség. Sebaj, a kerti slagból 20 centi levág, beilleszt, és m?ködött is tovább a szerkezet. A karbi t?szelepének sokszoros fennakadása volt a legidegesít?bb hiba. A leglehetetlenebb helyeken állt le az autó, egyszer pl. az alagút közepén a délutáni dugóban, ahol ugye még kikerülni sem lehet. Amíg haverommal kitoltuk a Clarkra, addig édesanyám valszeg gyakran csuklott… Vettem egy új t?szelepet, de sajna nem sz?nt meg teljesen ez a dolog. Nem baj, egy id? után már uszkve tíz perc alatt ment a következ? m?velet: karbifedél le-úszó ki-benzin kiitat-úszó vissza-fedél vissza-kézi AC megpumpál-índít.
Mindezeket frenetikus menetteljesítménnyel hálálta meg, egyszer Piliscsabáról hazafelé egy telepakolt Ifa el?zgetése közben bevillant Spielberg „Párbaj” cím? filmje. És emellett 12-t evett a kis falánk… Aztán eldurrant a kuplung-munkahenger, így minden indulás el?tt folyadékszintnézés-utántöltés.
A téli közlekedés külön élmény volt, bármerre tekertem a kormányt, mindig egyenesen ment a könny? orra miatt. Nosza, 40 kg.-nyi súlytárcsa csomiba be, ezután már jó volt. Csak fékezésnél kezdetben inkább még gyorsult….
Komoly hifiberendezés is volt benne, el?ször egy táskarádió 5 db. góliátelemmel, majd rendes „Auto Stop” márkájú autórádió, mely a járm? vesztét is okozta, ugyanis állomáskeresés közben fékezés nélkül csapódtam bele a pirosnál álló sorba. Úgy 70-el…. Utána mint egy krupié a blackjack-asztalnál, úgy osztogattam a betétlapokat…. Majd az önkörmányzat ingyen elszállította Jirzsi alaktalanná ( és javíthatatlanná ) gömbölyödött holttestét... R.I.P.! De halálában is vigyázott rám, ezt a randa balesetet egy karcolás nélkül úsztam meg.
Ma már a Honda Prelude-öm kagylóüléséb?l nézve ez a több, mint évtizedes história kicsit nevetségesnek t?nhet, de a leírtak ellenére Jirzsi, az ELS? AUTÓM, maradandó emlékeket hagyott bennem, olyan ez, akár az els? szex. Sosem felejti el az ember.
És még valami: egy év alatt javításra-alkatrészre max. ha ezer Forintot elkölthettem… a nem kevés hiba ellenére is.

Hibalista

- km. óra, ablaktörl?-motor, bels? ajtónyitók, karbi-t?szelep, vízcs?, kuplung-munkahenger

Ide hordtam szervizbe

édesapám barátja

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1976
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (3) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 0 l
Előző autója? Következő autója? Ford Orion
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 100, 110 1970

További ítéletek (40 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A búgó repül?sz?nyeg

100, 110 100s - 1975
1999.11.30 23000   -

A család els? autója

100, 110 100 - 1975
1999.11.30 0   -

A gyomorideg

100, 110 S 100 - 1975
1999.11.30 150000   1,0

A legkirályabb!!!

100, 110 S 100 - 1976
1999.11.30 0   -

A sárga Skoda...

100, 110 110L (de luxe) - 1974
1999.11.30 0   4,0

A sárga kanári

100, 110 100l - 1976
1999.11.30 80000   -

A versenypályák gyilkosa

100, 110 A legenda ujra éled - 1973
2009.02.03 110000   5,0

Az els? élmény

100, 110 S 100L - 1974
1999.11.30 10000   -

Az imádott els?!

100, 110 S100 - 1974
1999.11.30 120000   -

Családtag

100, 110 100L - 1970
1999.11.30 0   -

Csehszlovák Cadillac

100, 110 s-100 - 1976
1999.11.30 80000   -

Els? autóm

100, 110 S-100 - 1977
1999.11.30 85000   -

Ez maga a csehszlovák népautó 1974-b?l

100, 110 100 L - 1974
1999.11.30 125000   5,0

Ha megszokod, megszereted

100, 110 S100 - 1976
1999.11.30 80000   -

Hűséges és megbízható, soha nem hagy cserben

100, 110 s100L - 1975
1999.11.30 18000   -
1 | 2 | 3

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)