A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 100, 110 (1970-1982)

100, 110 100 L 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Ez maga a csehszlovák népautó 1974-b?l

Szöveges ítélet

Hát családunk els? autójáról van szó.
Édesapám vette 1974-ben 4 éves koromban 54.000 csehszlovák koronáért. Nálunk nem kelett évekig várni akkoriban a Skodákra, tekintve, hogy hazai autó volt, csak néhány hónapot. Persze hiánygazdaságra való tekintettel csúszópénzt kellett adni, ami kb. az ár 1%-a volt.
Nagybácsimnak 1000MB-je volt akkor, ami egy sokkal szebb, áramvonalasab járm?, de hát azt még a 60-as évek prágai tavaszának idején tervezték. Az új 100-on m?szakilag szinte semmi el?relépés nem történt. Csak jött a Gustáv Husák féle kemény vonal, így ugye a designt is bekeményítették.
Maga az autó h?ségesen szolgált minket egész ´95-ig, de ´91-t?l 2. autóként használtuk.
Minden nyáron lementünk vele Balatonra (Pozsonyból), egyszer, ´84-ben Jugóba is, na ott füstöltek a kerekek mikor este megérkeztünk a kempingbe.
Alkatrészellátás, szervizs?r?ség OK volt, lévén ugye, hogy csehszlovákok voltunk mi is és az autó is. Viszont mindig rossz volt rajta valami az öreg folyton a szervizbe hordta.
Úton nem hagyott bennünket, talán csak egyszer.
A karosszériát csak egyszer újítottuk fel, ennek ellenére egyben volt, mikor 22 év után eladtuk.

El?nyei:
Keszty?tartón oldalfala papírból volt, ennek lehajtása után be lehetett passzírozni egy komplett Pick szalámit a m?szerfal mögé. Ennek azért volt óriási jelent?sége, mert a vámosok nem tudtak róla, és hát a 70-es években tilos volt Magyarországról hozzank legtöbb élelmiszert behozni. Sosem találták meg a vámosok, pedig a keszty?tartót majdnem mindig átkutatták.

Másik el?ny a hátsó üléssor mögötti csomagtartórész... Ezt ugyan ismerték a vámosok, de a jelent?sége az volt, amikor végleg tönkrement az akkumulátorunk és a nagybácsink, aki az itteni volánszer? cégnél dolgozott, szerzett nekünk egy buszakkumulátort. Egy ilyen akku kábé 50kg és kb. 50x40x25cm, szóval ez ebbe a tárolóba befért, az eredeti akkunak is itt volt a helye csak persze egy nyílásba süllyesztve. Vígan jártunk már hónapok óta a buszakkumulátorral - ´91-et írunk- mikor ausztriából hazafelé a vámon rutinnellen?rzés. a vámos persze be akart nézni az ülések mögé....
Itt írom le az ajtók akkori állapotát:
- a sofórajtó, kívülr?l rendben csukódott-nyitódott, csak zárni már nem lehetett. mégsem vitték el a verdát sosem, pedig a slusszkulcs a hamutartóban volt, persze az annyira nyikorgott, ha kihúzták, hogy az emeleten is hallani lehetett. Belülr?l már nem nyitódott, csak letekert ablakon keresztül a küls? kilincssel...
- jobb els? ajtót be lehetett zárni, már ha sikerült becsukni - rendszeresen kiakadt a zár ilyenkor képtelenség volt becsapni az ajtót.
- a bal hátsó ajtó egyszer?en nem nyitódott.
- a jobb hátsó ajtó OK volt(:-).
... szóval miután elmagyaráztuk a részeg vámosnak, hogy a másik ajtón kell bemásznia, megkérdezte, hogy mi az. Mondtuk, hogy buszakkumulátor. Ekkor már okvetlenül a motrot is látni akarta, vajon nem LIAZ motorunk van-e (:-))

Hátrányok
Ami legjobban számított: Dacára annak, hogy a modellt még a csehszlovák tömegszpartakiádok idején tervezték, nem volt egy népszaporulatbarát az els? üléstámla döntése. Ennek barátn?immel vettük volna óriasi hasznát, de hát a kocsi 14 éves korára már végképp hajthatatlan volt a behemót csavar.
Kés?bbi autóim kiválasztásánál ezért külön ügyeltem erre a funkcióra.

A motor sosem romlott el, csak kurva lassú volt. Nem húzott, 100-nál már csak üvöltött a maga utánozhatatlan magasfrenveciás 100decibeles hangján, még ennyi ev után se felejtettem el...

Hibalista

- 21 év alatt szinte minden a motoron kívül.
- fékek, kézifék,
- kormány
- végefelé az ajtók nem záródtak vagy nyitódtak.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1974
Kényelem (4) Használati időtartam 21 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (3) Vezetett km 125000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 0 l
Előző autója? Következő autója? Nissan Sunny 1,4, 1986
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 100, 110 1970

További ítéletek (40 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A búgó repül?sz?nyeg

100, 110 100s - 1975
1999.11.30 23000   -

A család els? autója

100, 110 100 - 1975
1999.11.30 0   -

A gyomorideg

100, 110 S 100 - 1975
1999.11.30 150000   1,0

A legkirályabb!!!

100, 110 S 100 - 1976
1999.11.30 0   -

A sárga Skoda...

100, 110 110L (de luxe) - 1974
1999.11.30 0   4,0

A sárga kanári

100, 110 100l - 1976
1999.11.30 80000   -

A versenypályák gyilkosa

100, 110 A legenda ujra éled - 1973
2009.02.03 110000   5,0

Az els? élmény

100, 110 S 100L - 1974
1999.11.30 10000   -

Az imádott els?!

100, 110 S100 - 1974
1999.11.30 120000   -

Családtag

100, 110 100L - 1970
1999.11.30 0   -

Csehszlovák Cadillac

100, 110 s-100 - 1976
1999.11.30 80000   -

Els? autóm

100, 110 S-100 - 1977
1999.11.30 85000   -

Ha megszokod, megszereted

100, 110 S100 - 1976
1999.11.30 80000   -

Hűséges és megbízható, soha nem hagy cserben

100, 110 s100L - 1975
1999.11.30 18000   -

Jirzsi, az els?...

100, 110 100 - 1976
1999.11.30 11000   -
1 | 2 | 3

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)