Tényleg minden rendben?
Szöveges ítélet
Nos,nem a saját,hanem az "ősök"autójáról ejtenék pár szót!Tavasszal vetődött fel a 9 éves családi verda lecserélésének a lehetősége.Ott voltam a Toledo bemutatóján,tesztkör,színes katalógus,stb.Ezt szándékosan a szülőknél hagytam,hátha nézegetés közben étvágyat kapnak.Nekik még sosem volt Seat,nekem viszont három is,így nem volt ismeretlen a márka.Ők nem olyan átszellemülten, mélyebb rálátással állnak az autóhoz,mint én,így igencsak fognom kellett a kezüket!Megnéztük élőben,nagyon tetszett nekik,igaz négy gyertyafényes vacsora kellett ahhoz,hogy a jobban felszerelt STYLE verzióra rá tudjam őket beszélni!Ha már életük utolsó új autóját veszik,ne legyen már FAPADOS!!!Mellesleg kb. 270 ezer ft.-tal volt drágább a REFERENCE kivitelhez képest,de értékben jóval többet kaptak a többlet felszereltséggel,összességében jó 800 ezer ft.-nyi árelönnyel jutottak az autóhoz!A Rapid szóba sem jött,nem azért mert Skoda-ezzel nincs semmi baj-hanem mert a Toledo szubjektíve harmonikusabb benyomást kelt:elöről picit szigorub,a hátsó rész pedig az osztott lámpák miatt nem olyan "üres" mint a Rapidnál.Maga a kaszni tágas elöl-hátul,a beszállási kényelem egész jó,szerintem az üléspozíció elöl egy cseppet magas.A lépcsőshátúnak tűnő,de üveggel együtt nyíló csomagtér ajtó 550 literes teret rejteget,ami hatalmas,és gyerekjáték megpakolni.(akkorát nyílik a fedél,hogy filcet kellett ragasztani a garázs mennyezetre,különben beleér a plafonba)Egy mozdulatos támladöntéssel majd mésfélköbös a raktér,apró szépséghiba,hogy marad egy kis lépcső,nem kapunk teljesen sík rakteret.A kivitel,a minőség egészen korrekt,bár a műanyagok nem a legjobbak,de ránézésre minden ízléses!Ez legjobban az órákra,és a középkonzolra vonatkozik!!"STYLE"Jól leolvasható,és szép rajzolatu sebesség-és fordulatszámmérő,ill.analóg ü.anyagszinjelző,és VÍZHŐFOKMÉRŐ!!!,ami manapság sajna egyre több autóból kimarad!(nem is értem,miért?)Csini a klíma-fűtés vezérlő,a hi-fi,a multikormány is,és jó fogásu.Hangsúlyozom a műszerfal RÁNÉZÉSRE talán még egy kategoriával feljebb is megállná a helyét!!Van azért egy-két bosszantó ergonomiai baki is:előről a hátsó el.ablak nem vezérelhető,a vezető oldali csak lefele "egyérintős",felfelé újrátartós!!A Könyöklő-kézifék páros is haragszik egymásra,behúzni még hagyján,de kiengedni jobbról furcsán kitekert csuklóval lehet csak!A futómű nem a kényelmesek klubja,hosszabb úthullámokat szépen kisimítja,hirtelen úthibákra viszont odacsap,szinte szűrés nélkül!Ez betudható a kisautós gumiméretnek,a korábbi toledokon a 16 colos gumik /55-ösek voltak,ezen /45,ami kisebb oldalfal magasságot eredményez!Az egyenesfutás,úttartás kifogástalan!A motor:1.2 tsi,105 paci,ill.175 nm-es nyomaték,ami érzésre 1600-as fordulat körül ébred és sokáig tart.én fenntartással fogadtam a csöppséget,de kellemeset csalódtam!élénken vezethető könnyedséggel párosul,nem kell pörgetni,nyomatékból dolgozik.A korábbi 1.4 szívóhoz képest egy rakéta!A váltó nagyon pontos,könnyen jár,a kiosztása ideális,maga a motor csendes,100-110 körül inkább a gördülési zajok dominálnak!A mai divattal ellentétben az önsúlya is alacsony,kb. 1100 kg üresen,ami méretéhez képest pillecukor,mégsincs az az érzés,hogy kispórolták volna az anyagot!Anélkül,hogy bárkit megbántanék csak példa:Egy új Astra a maga majd 1.5 tonnájával!!!,az alsóközép-kategoria egyik legnehezebb képviselője,tíz éve egy A6-os,vagy 5-ös sem volt sokkal nehezebb!!Az új Leon,Golf,Octavia,szintén a"lehet gyártani könnyebb autókat is,ha akarunk"mottó jegyében születtek!Szerencsére start-stop automatika nincs az autóban,ami szerintem az utobbi idők legbutább és felesleges találmánya!Valakiknek biztos bevételi forrás,mással nem magyarázható a létrejötte!Ó!Egy apróság:a fedélzeti computer szokásos információin kívűl,még az olajhőmérséklet is lehívható!!!Egy nem sportos autó esetén,ez több mint figyelmesség!Nyilván egy pár hónapja bevezetett új autónál nem lehet sem a tartósságot,megbízhatóságot,alkatrészárakat,márkaszervizet,fenntartási költségeket,behatárolni,véleményezni!Ez legyen inkább egy kis szubjektív bemutató,a Toledo-Rapid duót érdeklő emberek számára!Jónak tartom azt is,hogy Seaték végre jól elkülönitették A Leont és a Toledot egymástól,két arculat,két vevőkör!Ár-érték arány egyszerüen-igaz tartós akciókkal-stimmel!Tényleg minden rendben!!
Hibalista
- Semmi!
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1100 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 206 1.4 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
