Nagy fehér fürdőkád
Szöveges ítélet
2013 júliusban vettem át a Toledot, eddig 1700km-t mentem vele, előre bocsájtom, hogy túl sok negatívumot nem tudok írni, hiszen azért vettem, mert tetszett, és előtte is Seat-om volt (5-ös Ibiza)
Amivel, elégedett voltam, leszámítva a helykínálatot. Lényegében kinőttük a kis Ibizát, a család 2-ről 4 tagúra bővült. Ebben egyenlőre a helyre nem lehet panasz! Tudomásom szerint kategóriájában a legnagyobb hátsó lábteret, és csomagteret adja a rapiddal együtt. Igazából alaposan körüljártam a dolgot, mielőtt megrendeltem, amiben próbaút is volt, rengeteget olvastam róla külföldi, és magyar oldalakon egyaránt, úgy hogy túl sok „meglepetést” nem tartogatott a Toledo. Na persze ez egy picit túlzás, mert azért más egy autót nap mint nap használni. Azt is elmondhatom, hogy „márka hű” volnék.
Az 1.2 Tsi (105LE)motor karakterisztikája és ereje, nagyon jól passzol ehhez az autóhoz. Ha valaki nem versenyre akarja használni, akkor a motorra nem lehet panasz. Egy szívó 1.6-nál sokkal jobb!
Nagyon könnyű vele meglepetést okozni autós társainknak.
Egy dízel kedvelő is könnyedén meg tud vele barátkozni, már 1500-as fordulatnál tudja a max nyomatékot (175nm) egészen 4100-ig ahová igazából nem is muszáj pörgetni. Egyszóval jó vezetési élményt nyújt. A váltó hibátlan. A menetzaj csekély. Aki szereti a német autókat, annak véleményem szerint nem okozhat csalódást.
Az összeszerelés minőségével eddig nem volt bajom, de minden részletre figyelek. Mivel javarészt emberek szerelik össze, hibázhatnak is, én is a konszernben dolgozom, úgyhogy van rálátásom a dolgokra. És most jöjjön a pro és kontra!
Az interneten fellelhető tesztekben többnyire 6 hibát sorolnak:
1. A könyöklő borítása műbőr, ezért kényelmetlen használni.
2. Kemény műanyagok.
3. Drága.
4. A hátsó elektromos ablakok elölről nem vezérelhetők (style)
5. Rossz utakon dübörgő futómű
6. Az ülések kényelmesek ugyan, de kevésbé formáltak
Az én véleményem ezekről:
1. Szerintem ha szövet lenne, az lenne a baj, láttam már sok kifényesedett könyöklőt
Tisztítás szempontjából előnyös, egyáltalán nem rossz minőségű a műbőr borítás, puha is,
ráadásul a magasság 4 vagy 5 fokozatban állítható, vagy teljesen felhajtható
2. Egy tesztben egész pontosan azt olvastam, hogy „amíg nem érünk a műszerfalhoz, addig rendben van jól néz ki. Ez így is van. Annyival egészíteném ki, hogy igazából miért kell tapogatni? Miért jobb ha habosított? Hosszú távon nem jelent hátrányt, a nem habosított műanyag, tisztítani is könnyebb. Sokan odavannak azért, hogy legyen az ajtóban szövet berakás, csak az évek multán, akár mennyire is vigyáz rá, a használat nagyon meg tud rajta látszani. Igazából, ha már egy műszerfal műanyag, akkor ne tapogatással keljen eldönteni hogy milyen, főleg ha tesztelő azt írja, hogy egyébként gusztusos. Ha meg puhát akarunk akkor véleményem szerint legyen bőr, de az meg nem ez a kategória..
3. Az árat illetően, tény hogy egy francia szedánt olcsobban lehet kapni, de ha valaki ragaszkodik egy márkához, akkor az nem biztos, hogy minden esetben az árat nézi.
Sok helyen azt is írják, hogy a testvérautó (skoda rapid, aminél szerintem jobban néz ki) olcsóbb. Ez pontosabban úgy néz ki, hogy olcsóbbnak tűnik a listaár szerint!
Én a style feleszereltséghez, a riasztón, a vonóhorogon, és a navigáción kívül, mindent kértem, és olcsóbb lett a végösszeg, mintha ugyanezt rapidban kértem volna (az üzembe helyezés költségeiről meg már ne is beszéljünk)
4. Az elektromos ablakok hiányosságát a 22. gyártási héttől orvosolták, már 4 gomb van a vezető oldalon hátsó ablak tiltással, és itt kell megemlítenem egy negatívumot, miszerint csak a vezető oldali ablak automata, az is csak lefele.
5. A futómű szerintem nem zajos, sajnos szinte csak rossz utjaink vannak. Némi zaj elkerülhetetlen. Persze ha egy prémium kategóriából átülünk ebbe, akkor biztos zajosnak tűnik. Az én eddigi tapasztalatom, komfortos, de ugyanakkor feszes, „németes”
Nincs vele bajom
6. Egyáltalán nem bánom, hogy kevésbé formáltak az ülések. Volt olyan autóm, amiben kagylósított ülések voltak (nem sport ülés!) de bizony a ki be szálás nyomai hamar meglátszottak rajta. Lehet, hogy a Seat részéről ez spórolás, de ez hosszú távon szintén lehet előny.
Azok akik esetleg ilyen autó vásárlása előtt állnak, bátran ajánlom a bézs belsőt! A Style-hoz 0ft felárral kérhető, és nagyon szép. Hogy kényesebb e mint a szürke, vagy a fekete? Ezen szintén lehetne vitatkozni. Nem szokásunk az autóban enni, erre is vigyázni kell, meg arra is…
A start-stop szintén hibátlanul működik, egy estleges lefulladásnál kuplung benyomásakor azonnal, és pillanatok alatt indít. Az ecomotivhoz egyébként csökkentett gördülés ellenállású dunlop gumik járnak, és fékenergia visszanyerő, aminek a működése pontosan nem ismert számomra, valamint erősebb önindító és nagyobb kapacitású, és indító áramú akku(ami mellesleg roppant gyorsan indítja a kis 1.2 TSI-t).
Az általam mért vegyes fogyasztás egyenlőre kicsivel 6liter alatt van, de el lehet érni a gyári adatot is akár, ha nyugodt tempóban, és a fedélzeti által megadott időben váltva autózunk. Itt jegyezném meg, hogy 65km/h-nál kéri, hogy kapcsoljunk 6.-at erőlködésnek a nyomát sem mutatva.
A tsi motorról sok helyen lehet olvasni, hogy megnyúlik a vezérmű lánc. Ezt sem megerősíteni sem megcáfolni nem tudom, amit én tudok, hogy a vezérlésük tavaly óta módosítva van. Valamint ismeretségembe van pár ilyen motorral szerelt Audi A3. Ők sem találkoztak a jelenséggel.
Egyenlőre ennyit tudok elmondani az autóról, esetleg a későbbiekben kiegészítem.
Hibalista
- Nem tudok ilyet...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1700 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | IBIZA 1.4 86LE | Következő autója? | Alhambra |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.9/10) |
