Megbízható takarékos gépezet
Szöveges ítélet
2018 márciusában újonan 0km-esen vásárolt autó.
Hogy mi viszi rá az embert hogy ilyen autót vegyen?
Az én esetemben csak olyan autó jött számításba ami min 5 év garanciával rendelkezik. Esélyes volt a Kia Hyundai vonal még de a Seat kifutó Toledo modellje jelentős árengedménnyel és remek használtautó beszámítási lehetőséggel vitte el a pálmát.
Style felszereltséggel, meglehetősen sok extrával ellátott.
Többek között automata klíma, ülésfűtés, tempomat, multikormány, Bluetooth, 4elekrt.ablak, bőrkormány és váltó stb.
Motor a híresen megbízható 1.6 cr tdi. 116 Le es 250Nm.
Kategóriához képest szerintem kimondottan nyomatékos, előzés még hegymenetben is gond nélkül minden szituációban megoldható vele. Kimondottan jól gyorsul. Talán köszönhető ez az alacsony önsúlyának is. Ez (az önsúly) persze rögtön hozzájárulhatott az egyik negatívumához is nevezetesen hogy nagyon érzékeny az oldalszélre főleg 100km/h sebesség felett.
Másik általam tapasztalt negatív dolog a vezető ülés hosszabb utakon fellépő kényelmetlensége.
Az autó mérete kissé becsapós. Ravaszul sáfárkodtak vele a mérnökök. A hossza alapján első ránézésre oldalról egy normál középkategóriás méretű limousin azonban a szélessége csak kisautó (pl Seat Ibiza) méret. Meglepően keskeny ha alaposabban megszemléli az ember illetve a hátsó ülés 3 felnőttnek nagyon szűkös. Természetesen a keskenyebb karosszéria a szűk városi utcákon illetve parkolókban előnyös.
A megfelelő autóhosszúság előnye az óriási méretű mély csomagtartó amely szerintem középkategóriában a legnagyobbak között van.
Legszerethetőbb tulajdonsága ami miatt talán leginkább megéri egy ilyen autó az a fogyasztása. Hosszú távon normál használat mellett a computer szerint 4.5 liter/ 100km illetve teletanknál megtehetö távolságként mindig 1100-1200km közötti értékeket írt ki.
Alkatrész és szervíz igénye abszolút a kis autó azaz a legkedvezőbb kategoria. Kötelezö szervízintervallumok meglehetösen elnyújtottak aki ezeket betartja még többet spórolhat az átlag autóktól. Persze ez kétélű dolog és nem biztos hogy ezek betartása hosszútávon kifizetődő Pl olaj 30ezer km/2év, légszűrő, üzemanyagszűrö 90ezer km, vezérlés 210ezer km stb.
Az autónak az eltelt közel 6.5 év alatt különösebb problémája nem volt. Hátsó féktárcsák és az ablakmosó tartály szivattyúja lett garanciában cserélve (lásd lentebb)
Ami számomra szokatlan volt hogy olajcsere után kb 8-9ezer km-rel kb fél liter olajrátöltést igényelt. (A szervíz szerint ez teljesen megszokott és normális a típusnál) Minden alkalommal akkurátusan az elöirt 4.6 liter olajat töltötték bele ami szűken a nívópálca közepét jelentette. Szerintem ha ilyenkor a maximumig töltik fel akkor az éppen a kb. félidőben hiányzó fél litert jelentette volna és nem kellett volna rátölteni :)
Összeségében egy szuper jó középkategóriás limuzin ami kisautós áron fenntartható.
Ez a legnagyobb tanulsága az autónak és ezért is szerethető.
Az autó rövid idővel ezelőtt kitűnő állapotban 123ezer közösen megtett km után eladásra került.
Hibalista
- Hátsó féktárcsa rendellenes horonyképződés ill rozsdásodás miatt 1,5 évesen garannciában cserélve. - Ablakmosó folyadéktartály a szivattyúnál szivárgott. Garanciában cserélve 3 évesen.
Ide hordtam szervizbe
Autohaus Reiser Mondsee
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 123000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Opel Vectra C | Következő autója? | Hyundai Tucson |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
