A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Toledo (2004-2012)

Toledo 1.9 PDTDI Stylance 2005 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szemellenző nélkül

Szöveges ítélet

Nos, hol is kezdjem?
Mivel családunk újabb taggal bővült, ezért egy nagyobb családi autót beszerzése vált szükségessé. A régi tökéletesen működő és megbízható Toledó-t a nagy, de pakolhatatlan csomagtere (babakocsi nem fér be a nyíláson) és a rendkívül szűkös hátsó ülések miatt került eladósorba. Hihetetlen, de egy nap alatt elvitték. A mostanit nem hiszem.
Lévén, hogy nem vagyok, márkahű, szinte az összes az autótípust átnéztük. Hát felebarátaim siralmas volt a felhozatal. Unalmasabbnál unalmasabb, szürkébbnél szürkébb tucat autók tömkelege. Igaz ennyi pénzért az ember ne várjon csodát. A Toledó már a második körben kiesett, a borzalmas műanyagos belseje miatt. Rég láttam ennyi szürke árnyalatot egy kupacban. Nejemnek viszont nagyon bejött. Állandóan duruzsolt. Aztán valahogy –sikeres partizán munkát folytatva - igen komoly árengedményt sikerült kiharcolnia egy jól felszerelt Toledóért (csak az ESP hiányzik belőle, sajnos). Legyőztek. Az eredeti árért soha nem vettem volna meg, nekem annyit nem ér, akkor már inkább egy Mazda 6 sport kombi. Szerintem a Seat is megbánta ezt a Toledó formát, melyet most nyír ki az Altea XL-lel. Én is inkább ezt választanám, nagyobb és szebb.

Nézzük magát az autót:
-külseje: olyan emberrel még nem találkoztam, aki azt mondta volna rá, hogy szép. A legtöbb az volt; hmm érdekes formája van. Szerintem „kellemesen” diszharmonikus. Olyan mint, egy partra vetett dugond (Dugong dugong) (http://hu.wikipedia.org/wiki/Tengeri_tehenek) .

Belső: ritka igénytelen műanyag belső, bár a versenytársai sem sokkal jobbak. Könnyen karcolódnak a műanyagok Úgy látszik a rossz minőségű, kopogós műanyagok használata VW előírás. Utaztam az új Passatban –tudom ez egy kategóriával feljebb van-, hát abban is igen csak kopognak a műanyagok, bár tény hogy szebbek, viszont meglepetésre jobban zörgött, mint a Toledó. Úgy gondolom a belső anyagok használata területén komoly visszalépést sikerült elérni az előző Toledó belsejéhez képest. Ott sokkal kellemesebbek voltak a felhasznált anyagok. Vagy csak már az emlékezet szépíti meg? A belső térkínálat viszont pazar, van elég lábtér, fejtér, gyerektér. A gyerek nem éri el a hátamat, pedig rajta van. Nincs benne klausztrofóbiám. Az ülések nagyon jól tartanak, bár egy kicsit túlzásnak érzem az ilyen sportülésszerű valamik használatát egy családi autóban. A combtámaszt teljesen feleslegesnek, kényelmetlennek, zavarónak érzem, gerinctámasz viszont hasznos dolog. Az ülőlap hossza és magasság kategóriájában a legjobb. A hátsó ülések tömései lehetnének egy kicsit puhábbak is. Magas építés következtében kényelmes a ki és beszállás, nem törik le a derekam, ha az utódot ki-be pakolom.

Másik nagy visszalépés, audió rendszer – nem hifit írok ugyanis, az minőséget jelentene- pedig a legjobb gyári van benne. Amennyivel jobb volt, mint a konkurensei, na most annyival rosszabb. Csere.

Motor: 1.9 pdtdi. Sajnos nem tudtam igazán megszeretni. Számomra hiányzik a benzines motor halk, kulturált járása. Reggeli kiállásomra ébred az utca. Igaz 2000-es fordulatszám felett eltűnik a diesel kerepelése, csak halk duruzsolást hallani, mely nem erősödik fel szignifikánsan magasabb fordulatszámon sem. Tetszik a belső hangszigetelés. A garázsba a motor beindítása után nem tudok vissza menni a diesel bűz miatt. Ki kell szellőztetni. Az olajat cseppet sem eszi, köszönhetően a bejáratásnak és a kicsit sűrűbb motorolajnak. Aki hosszútávom akarja használni az autót, felejtse le a 30 ezres szerviz intervallumot. Hál istenek a Seat nem is erőlteti. Marketing kamu. Nem bírja az olaj. Nekem egy kicsit kevés a teljesítménye a kb. 1500 kilós önsúlyához képest , bár becsületére legyen mondva, azt adja amit ígér, 105 pacit. Vezettem jó pár autót, melyek csak papíron volt erősebbek, valahogy a többlet lovak elvesztek útközben. Ezt a kocsit nem szabad meg venni 1.6-os motorral. Sőt legutóbb 1.4-es motorral szerelt Toledót véltem felfedezni a Seat honlapján. Uraim, legyen már eszük. No, és amiért ez emberfia dieselt vesz, az a fogyasztás, mellyel maximálisan meg vagyok elégedve. Nagy átlag a komputer szerint 6.2-6.3, szerintem 6.5-.6.6. Ennyit csal. Ebben fel részben pesti araszolás, fel részben autópálya van. Bár síeléskor fogyasztott már oly keveset, hogy le sem merem írni. Ostoba, megtévesztő dicsekvésen kívül úgysem lenne jó semmire ez az adat.

Futómű: ezt kérem szépen lehet dicsérni. Nekem nagyon tetszik. Nem billeg, nem imbolyog, nem ráz, arra megy, amerre akarom. Röhöghettek rajta, de ez sajnos nem minden autónál magától értetődő. Többen megdicsérték mennyire halk a futómű.

A kormány sok visszajelzést nem ad, mintha játékkormányt tekergetnék. Viszont maga a bőrkormány igen kellemes fogású. Ha már a vezethetőségnél tartunk, van pár igen komoly problémám. Oly vastag az „A” oszlop, hogy komplett kanyarokat képes kitakarni. Hegyi szerpentinen állandóan hajlonganom kell előre- hátra, hogy belássam a kanyart. Ez városi forgalomban csak rosszabb. Másik nagy bajom a pedálok elhelyezése, a kuplung és a fékpedál nagyon kiemelkedik, nemcsak a gázpedálhoz viszonyítva, hanem önmagukhoz képest is. Hirtelen fékezésnél nagyot kell emelni a lábnak, ez igen csak balesetveszélyes.

Váltót szeretem, az egyetlen férfias dolog az autóban. Bár a kormány lenne ilyen. Nem jár hosszú úton és pontos. Érezni benne az anyagot.

Na és amiért megvettük: az a csomagtartó. Szinte mindent elnyel. Térfogatra ugyanakkora, mint az előző Toledóé volt (500 l), viszont ötajtós volta miatt nagyon jó pakolható. Kb. 30% több dolgot tudok belezsúfolni. Dupla fenekű csomagtartót ötletesnek tartom, párszor már jó hasznát vettem.

Egyéb kényelmi és kevésbé kényelmi szolgáltatások:
- legnagyobb hidegben is egy-két kilométer (nem kilóméter) után már nyomja a meleget. Imádjuk. Autókiválasztási szempont volt. Sokat járunk síelni.
- Kétzónás klímát egy kicsit paraszt vakításnak érzem, nagy különbséget huzat nélkül nem tud, igaz nincs is sok értelme. Az a fránya fizika.
- Kiveszem a kulcsot, lekapcsolja a lámpát, nem merül le az akksi. Okos.
- Viszont aki kitalálta, hogy a riasztó csak a vezető oldali ajtót nyitja, annak egy szép citrom díjat nyomnék a kezébe.
- Két első ülés közti kartámaszszerű valamivel funkcionális gondjaim vannak. Hogy ezt miért nem faragták még egy kicsit tovább, hogy használni is lehessen? Ugyanaz a bajom a sebváltó melletti kapaszkodóval is.
- Gyári hővédő üvegezés nagyon praktikus.
- Isofix alapból
- Ablaktörlő külön misét megérne. Most inkább hagyjuk. Más már írt róla.
- Soha többé sötét színű autót, nagyon lágy a fényezése, minden meglátszik rajta. Agybaj.
- Hátsó ajtó lecsukásához rendesen bele kell kapaszkodni.
- Az orr rész túlságosan kinyúlik, padkáknál nagyon kell figyelni.
- Belső variálhatósága az ülések lehajthatóságában merül ki. Viszont több fokozatban dönthető.
- Tolatóradar nélkülözhetetlen, hiányában életveszély tolatni.
- Csapódás mentes majrévasakat ugyanúgy kispórolták belőle, mint gázrúgót a motorháztérből. Ezek előzőben benne voltak.
- Vezető oldali szemüvegtartó hasznos dolog.
- A4-es méretű térképeket nem igazán tudom hová tenni. Sok rekesz ellenére igazán sehova nem fér be.

Eddig teljesen megbízható, semmi, de semmi bajom nincs vele. Még egy égő sem égett ki. Már le is kopogtam. Bár a sors útja kifürkészhetetlenek.
A márkaszervíz pontjai az előző autó szervízelése során szerzett tapasztalatok alapján kerültek megítélésre.
Röviden összefoglalva: nem bántam meg, hogy ezért az árért újra Toledóra neveztem be. Aki megbízható családi autót akar, és nem óhajtja hosszan keresgélni kocsiját, rendszámokat böngészve végeláthatatlan parkolókban, nosza csak bátran.

Hibalista

- Eddig semmi

Ide hordtam szervizbe

Seat Szabó, XIV ker.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 22000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Toledó Következő autója? Még marad
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Toledo 2004 (2004)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)