Őrült jó spanyol (javított 4. kiadás)
Szöveges ítélet
Most már több mint egy éve van nálam az autó,lassan 25 ezer kilómétert tettem bele igy már viszonylag objektív képet kapok erről a modellről. Gyakorlatilag rosszat nem tudok mondani rá. legalább is nem olyan dolgokat ami ne lenne megbocsátható neki. Olvasva a hozzászólásokat néhol azt írták hogy hangos a motor. Nem tudom ki mit hall,de szerintem kifejezetten csendes. Kollégámnak egy benzines Lacetije van. Minap vittem haza és meg volt lepődve hogy 100-nál csendesebb a Toledo mint az Ő 1.4-ese. Akkor most hogy van ez? Ja és megkérdezte hogy dízel e az autó. Na ennyit az IFA motorról! Másik a kritizált olaj és gázolaj fogyasztás! Nekem az elmúlt 15 ezres olajcseréig egy deci olajat nem kellett utánna tőlteni és most így a következő olajcsere ciklus előtt is még annyi az olaj benne amannyit beletőltöttek a szervízben. A nívó felső jelölésénél van. A fogyasztása szintén kiválónak mondható egy ekkora autóhoz mérten. Az elmúlt 5000 kilóméter átlaga 5.8 liter. igaz én nem is nyomom ki a szemét szerencsétlen autónak nagyábol tartom a kresz szabályait. csak ritkán tolom neki akkor viszont símán viszi a 180-at. szóval tud menni. Dinamikus jól autózható. szerintem az olajfogyasztás összefüggésben van a nehéz talpla. Akinek ilyen jellegű problémái voltak a környezetemben,kivétel nélkül az autó lelkét is kinyomták a padlólemezen keresztül. Dúrva használat mellett nem kell csodálkozni egy kis plusz olajfogyasztáson. A dízel autó mindíg is hajlamos volt elfüstőlni egy kis motorolajt. Véleményem szerint ezek az autók nem arra valók hogy végsebesség közeli tartományban használják őket habár elméletben lehetne. A Passátoknál is hasonló olajfogyasztási értékeket olvastam,de ha megnézzük ott is taposták a pedálokast rendesen. Én kicsit elfogult vagyok mert ez már a harmadik Seatom és hajlamos vagyok megbocsátani neki a kisebb rakoncátlankodásokat. Összesen három alkalommal voltam szervízben vele amit már leis írtam. Annyit fűznék hozzá, hogy ami elromolhat az el is romlik. De addig amíg lényegesen több az elégedett vásárló mint az elégedetlen (ami talán 1-2% lehet) nagy baj nem lehet. Vannak olyan hozzászólások amit nyugodtan kukázni lehete (egyik kritikus okoska lehúzza a Seatot és közli hogy Jetta lesz a következő kocsija. Ember egy a cég ugyan az a motor meg minden!)
A kocsi nagy és tágas,de ezt már mindenki leírta. A beltérért felelős tervező kezét el kéne tőrni a kopogós műanyagok miatt-de ezt is leírta már előttm nem egy hozzászóló. Úttartása kiváló,fékei jók pontosan adagolhatóak. A lehendő vásárlóknak üzenem 17"-os felnit NE! A konfort rovására megy és az utak is kinyírják űket. Én már túlvagyok egy gumi vásárláson és egy felni görgőztetésen. A gyárilag kapott Dunlop SP SPsport gumik fosok. Egyet egy kátyú vágott gajjra-ez rendben is van. De a másik három is üt, b...ot nagy tojás van mindegyikben. Kukázhatom őket és vehetek tavasszal 4 új gumit. Nem veszek horror árú szuper gumikat! Semmi értelme. A tesztek meg sz..t se érnek az a jó gumi amelyik gyártó többet fizet a tesztelőknek.
A DSG váltó egy külön fejezetet érdemel. Egy műszaki csoda. Minden tekintetben fényévekre van a kézi váltótól és több kört ad a konkurenciának. Mindenképpen kérjék a kocsihoz ha most akarnak vásárolni. Jobban gyórsul,kevesebbet eszik és semmi de semmi dolgunk nincs csak az utat figyelni. Úgy szolgálja ki tökéletesen a sofőrt hogy az észre se veszi. Mindig a legjobb,leg optimálisabban reagál a gázpedál helyzetének változásához. Ezt leírni nem lehet tapasztalni kell.
A fűtése kiváló pár száz méter után már meleg levegőt nyom. Nem tudom hogy csinálták nem is nagyon érekel,de jó és ez a lényeg. Tolató radar kell mert semmit nem látni hátra a magas far miatt. A klíma megint csak frankó télen nyáron bekapcsolva van nálam. Fogyasztásban nem veszek észre semmit. A kedvesemnek az ülésfűtés az Isten. Öt fokozatban lehet változtatni a fűtés intenzitását.
Asszem be is fejezem az áradozást. Összegzésképpen annyit hogy rendeltetés szerű kíméletes használat mellett nem hinném hogy bármi komoly baj lehetne ezekkel az autókkal. Jól meg vannak építve. Rendesen össze vannak szerelve.Persze kivétel mindíg akad!
2007.08.05 Utolsó írásom óta lement egy szervíz és belepörgött további 15 ezer kilóméter. Kicseréltem minden szűrőt és persze az olajat. A szervízhez én vittem mindent így megúsztam megint csak kb harmadából. Most a szervízdíjjal akartak megvezetni. Dupla lóvét szándékoztak kiszámlázni. Még jó hogy előtte másik szervízben leinformáltam a költségeket. Szóval a kocsi gyönyörűen ketyeg semmi gondom vele. Voltam a Horvát tengerparton az 1200km utat vegyes fogyasztásban klímával 6.3 literrel jártam meg. Ez az adat magáért beszél. Egy szó mint száz lelkesedésem és elkötelezettségem a márka iránt töretlen. Nagyon jó autó még mindíg csak ajánlani tudom mindenkinek akinek tetszik.
2007.12.26
Dunaföldvár-Veszprém-Dunaföldvár 203 km teli tank induláskor vissza érve megint teli nyomtam ugyan azon a kútfejen. 9.75 liter fért rá. lehet számolni! Nagyon öreg urasan 80-90km/h között tempomattal két szeméjjel. Szinte hihetetlen nem! Egyre jobban imádom!!!!! Következő út másnap. Budapest-Madocsa-Budapest szinte ugyan az a táv 205 km itt 5,1l/100km jött ki. Megint óvatos használat mellett. Persze 180km/h-nál betolja a 9 litert :-) De ezt leszámítva aki betartja a sebesség határokat baromi gazdaságosan autózhat ezzel a kocsival.
2008.12.17
68000km mutat az óra. Szerencsére semmi komoly hiba nem történt az autóval. Annyi hogy nem szól a duda és az ülésfűtés a vezető oldali ülőlapon megadta magát. Az én hibámból! Beletérdeltem a 110kilómmal!
2010.10.14
Utolsó írásom óta eltellt 2 év. Túl vagyok pár kötelező szervízen. Hála istennek semmi komoly gond nem volt a kocsival. Most viszem majd vezérlés cseráre,120ezernél. Kopó alkatrészeket kellet csak cserélni. Fékbetét stabilizátor összekötő rúd. A futóműve kicsit gyengélkedik, hallani elölről némi kopogást. De ez a magar utak hibája. Amint lesz időm megkerestetem a hiba okát és orvosolva lesz. Gyorsításnál kicsit beráz az autó, valószínűleg belső féltengely csukló hiba. Azt mondják az okosok hogy kicsit alulméretezték és kinyírja a nyomaték 75eKm alatt. Nekem 100eKm-t bírt.
Változatlanul jó autónak tartom!
Ha van hozzászólás a tothgab77@freemail.hu-n lehet megosztani velem
Hibalista
- levegő mennyiség szabályozó szelep-vilanymotor vagy mi (hülye vagyok hozzá) (kb.90ezer Ft) - csomagtartó gázteleszkóp porvédő (teljas műanyag házat cseélték 70ezer Ft) - bal hátsó lámpa stekker elégett (ideiglenes javítás,várom az alkatrészt) - 2007.12.11 (na ezt nem csinálták meg addig húzták az időt amíg lejárt a gari K&V autocentrum KERÜLNI MESSZIRE!!!!!!!!
Ide hordtam szervizbe
K&V Autocentrum D.újváros A társaság ért hozzá csak szarnak mindenbe. Nekem "haverjaim" a szervízesek de még igy is szemrebbenés nélkül át b...nának. Egyébkén ezen a téren hozzák a magyar átlagot. Monden szervíz lehúzós. Nem értem miért nem figyelnek jobban rájuk az anyacégtől. Érdemes előre beszerezni a szükséges cuccokat a szervízhez mert feléből ki lehet hozni így egy átvizsgálással összekötött éves karbantartást. Épp most nézelódtem kicsit és minden nnel együtt (olaj,olajszűrő,légszűrő,üzemanyag szűrő,pollen szűrő 27 ezerből megáll szervízárak ennek közel 3 szorosa) www.olajshop.hu érdemes itt szemezgetni és vakószínűleg vannak még olcsóbb kereskedések is. Pofátlanul leakartak húzni az első szervíznél. 8000 Ft-ért akartak adni 1 liter Castrol TXT 5-40 olajat.Van aki belefut. 2007.12.11 Addig húztak egy garanciális javítást hogy kifutottam az időből és nem is végezték el. Tróger társaság. Messzire kerülje mindenki. A kereskedéssel együtt. 2008.12.17 Némileg változott a nézetem. Kicsit korrektebbek lettek!
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Nyílott egy márkafüggetlen szervíz a Dunaföldvári Shell kút mellett. Mivel garim már lejárt hozzájuk hoztam az utolsó szervízre. Precíz,pontos barátságos társulat és még baromi olcsók is ráadásul. Valamikor seat szervízben dolgoztak csak megelégelték azt a sok sunyiságot,lehúzást,átverést amit ott rájuk kényszerítettek. (Minden márkaszervíz át***sza az embert legfejjebb nem tud róla. :-( Sajna itt tartunk!!!!)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 118000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Ibiza 1.4 | Következő autója? | A6 3.0TDI aut. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
