Mert megérdemli
Szöveges ítélet
Kedves mindenki aki ezt olvassa! Szeretnék egy hasznos, objektív ítéletet írni a kocsiról, mert úgy gondolom megérdemli. Az autót gyakorlatilag az első tulajtól vásároltam, aki megsiratta eladáskor (szó szerint), szóval nagyon jó állapotban volt a 150.000 km ellenére is. Nekem azért volt rá szükségem, mert hétvégente sokat mentünk haza a szülőkhöz Debrecenbe illetve a Balatonra, így szempont volt, hogy keveset fogyasszon, megbízható, bevált konstrukció legyen, illetve szempont volt a nagy, jól pakolható csomagtér.
Az autóval főként autópályán jártunk, de 2-3 órás utakon senki nem panaszkodott a kényelemre. Bár szerintem az üléseken lehetett volna még csiszolni, rövid ülőlap, illetve a gerinctámasz nem sokat tart.
a szélzaj rosszabb mint egy hasonló mérető VW autónak, de a gyári rádió egész jól szólt, így nem volt zavaró. Meg mint utólag tapasztaltam a gumi választás is nagyon be tudja folyásolni a dolgot. A belső tér műanyagjai tényleg nem a legszebbek, mint ahogy már erre sokan panaszkodtak. Ridegek és nem túl jó a tapintásuk. Nagyobb úthibákon tényleg van egy kis hangjuk, de legalább nem fognak mállni és fakulni. A beltér szürkesége ellenére elég tágas, én 175 cm vagyok, nekem bőven nagy, a fejem felett legalább 20 cm van. A könyöklő az valami rettenetesen rossz helyen van. Nem tudom melyik gibbonkezű találta ki, hogy ennyire alacsony legyen és ne lehessen állítani. A mérete amúgy jó, sok cucc belefér. A megtett kilóméterek ellenére az üléseken semmi kopás nem látszik. Egyedül a váltónak a bőrrésze kopott meg.
A motor szerintem pont elég az autó súlyához, az 1.9 PDTDI jól húz már alacsony fordulatról is, városba 5.5-6,5 autópályán 4.9-5.2 fogyasztással 120 tempóval, aminél 2.500 pörög. Amikor az autót vettem nézegettem a 2.0 PDTDI-ket is. De szerencsére a szerelőm, aki nagyon jó ismerősöm lebeszélt róla. Legutóbbi szervízkor mikor mentem is állt bent nála egy 2.0 PDTDI külföldről hozva hengerfejesen. Sajnos az előző tulaj eladta a 16 colos alufelniket róla, amik nagyon sokat dobnak a kinézetén és kicserélte 15 colos acélfelnikre, amik sokkal könnyebbek ballonosabbak, így jobban csillapítanak a kátyúkon, de rondák :). Azóta is nézegetem az eladó felniket, hátha találok egy szépet, bár most már az autó eladásra kerül, nagy bánatomra, mert örököltem közben egy másik autót, ami újabb, erősebb (bár szerintem nem megbízhatóbb), úgyhogy megvitatva a családba neki kell mennie..
HIBÁK
Gyakorlatilag 2 nap különbséggel adta meg magát a jobb, illetve a bal oldali ablakemelő.
A vezérműszíj feszítőnek hangja volt, amit azonnal cseréltünk.
A kötelező szervizeken kívül nem kellett az autóhoz nyúlni.
Remélem nem lett elfogult az ítéletem, a formája ellenére nagyon megszerettem és egy nagyon jól használható mindenes kocsit ismertem meg benne.
Hibalista
- jobb-bal oldali ablakemelő - vezérműszíj feszítő
Ide hordtam szervizbe
Varázs Garázs
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 153000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 34000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | A4 | Következő autója? | Civic |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
