Azt kaptam, amire számítottam a pénzemért
Szöveges ítélet
7600 Km.-rel vettem a listaár alatt 1.700.000 Ft.-al, eddig 5200 km.-t mentem vele, ezért a megbízhatóságról sokat mondani nem tudok. Opel Omegából ültem át bele, ezért a kényelmétől nem estem hanyat, de együt lehet vele élni. Ami a legjobban zavar, hogy vezetés közben vagy a kormányt fogom, vagy a könyököm pihentetem, a kettő együtt nem megy, mert a könyöklő túl alacsonyan van, az ablak vonala pedig túl magasan. A felhasznált műanyagok minősége gyenge, (nehéz takarítani és könnyen karcolódik). A karosszéria lakkozása annyira puha, hogy nem merek vele gépi autómosóba beállni, mert attól félek, hogy nem marad rajta festék. Az előző autómon tíz éves korában fele annyi karcolás volt mint ezen, pedig mind a kettő metál kék. Azért tudok róla jót is mondani: Az 1,9.-es 105 lóerős motortól kicsit tartottam a 132 lóerős BMW motoros Opel után. A motorban kellemesen csalódtam, 150.-ig gyönyörűen gyorsul, (az Opelt keresztbe-hosszába megeszi), nagyon rugalmas és nyoma sincs túrbó lyuknak. 150 felett már nem annyira intenzív a gyorsulás, 190.-nél vége van, de összeségében nagyon lendületesen lehet vele autózni. A futóműve főnyeremény, sokkal inkább sportos mint limuzinos, de nekem nagyon bejön. A hangszigetelésre egy kicsit jobban figyelhettek volna, mert menetzajok az úttestről és a motortérből is beszűrődnek. Az ablaktörlőre nem lehetnek büszkék, a tolató lámpa fénye olyan gyenge mintha nem is lenne. A gyárilag megadott fogyasztási adatokat még nem sikerült vele abszolválni, (szerintem kamu). Összeségében pont annyit ér mint az ára, Én inkább középkategóriásnak tartom mint limuzinnak, remélem nem lessz vele túl sok bajom.
--------------------
Eleinte egy kicsit idegen volt a forma, de ma már egyre jobban tetszik. Sajnos a hátulját átformáló spoiler (az egyik képen látható) amitől egészen nézhető lesz, csak gyári pakettban kapható 130.000 plusz festés. Eddig nem tudtam rászánni magam, hogy ennyiért megvegyem. Az eddig megtett 14000 km. alatt nem volt komoly baja, megbízható autó, de soha nem lesz igazán a szívem csücske. A motor rugalmas, a futómű sportosan precíz, a hangszigetelés pocsék, a vezetési kényelem átlagostól nem jobb, ezért inkább fiatalnak érzem magam benne, mint 40.-es családfőnek. Összeségében egy átlagos alsó-közép kategóriás autó nem átlagos külsővel, ami egyre több ismerősömnek tetszik, de van olyan is aki kifejezetten rondának tartja.
Hibalista
- A kezdeti apróságok óta nem volt hiba, csak amit a szervíz okozott, (nem tették vissza az alsó motorbúrkolat két hátsó csavarját, ezért a búrkolat 140 felett ütemesen verte az autó alját)
Ide hordtam szervizbe
Autó Önért Baja
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 7600 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Omega 2,5 TDI | Következő autója? | még nem tudom, talán BMW |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
