Az első autóm, amit élvezettel vezetek
Szöveges ítélet
Egy 2005-ös gyártású, Németországban nem eladott darabhoz jutottam hozzá a hazai szalonárak alatt 1,5 millió forinttal. Scenic II. cseréltem le ebből fakadóan néhány kis apróság az, amiket korábban hülyeségnek gondoltam, de a Renaultban alap volt és így utólag hiányzik (automata ablaktörlő, aut. kézifék, szenzoros belső visszapillantó, "gyerek felvigyázó tükör, rolók). De ennyi a negatív. A Scenicet "lakni" tervezték, de a Toledót VEZETNI, UTAZNI! Heti rendszerességgel járunk Horvátországba és a rövid tulajdonlás alatt volt már alkalmam kipróbálni, autópályán, szerpentinen, falvak közt, városban. A kategóriában nincs ellenfél.... Egyszerűen frenetikusan megy, keveset fogyaszt, 120 országúton, 160 pályán vegyesen 6,5 litert eredményez, a városit nem tudom nem nagyon van belterületen használva. A kanyarstabilitása világbajnok. A csomagtér jelentős méretű, bár nehezen pakolható a magas perem miatt, és kicsit az alakja is furcsa, miután keskeny, de hosszú. A két oldali klima nagy találmány, mintahogy a tempomat is, bár a pályán félek, hogy egyszercsak elalszom az unalomtól. A tapasztalatok bővülésével a véleményemet is alakítgatom majd. Egyenlőre nem értem, miért nem ez a legkelendőbb autó a katagóriában...Az idő múlásával egyre jobban kedvelem! Kaptam egy GPS-t ezzel bemértem, hogy a sebességmérő kb. 7-8 %-kal többet mutat a valóságosnál. Továbbá kipróbáltam a valós 90-nel történő haladást, ami fogyasztásban 4,8 litert eredményezett. Újabb ismerettel gazdagodtam; csal a fedélzeti számítógép az átlagfogyasztásban. Gyanús volt korábban is és most bemértem: a gép 5,8 l-t mutatatott, ami viszont két tankolás közt kiszámítva 6,4 l-re jött ki, szerintem kicsit durva ez a 10%-os hiba.
Utolsó módosításom a ítélkezésben, a céges élet költségelése kötelmei okán ugyanis elment a drága. Nagyon szerettem. Ha lesz lehetőségem újra magánautót venni tutira SEAT lesz, leginkább Freetrack!!!
Hibalista
- A 3. 15ös szervíz előt állok, hajtom szegénykémet rendesen..., a kellékeket továbbra is viszem (olaj, szűrők), így a szervízköltségem ezek felett csak néhány ezer Ft.
- A 30.000 szervíznél volt egy garanciális tempomat cserém.
- 38.000 km-nél elkezdett dörmögni a jobb hátsó futómű, majd erősen felhangosodott néhány 100km-en belül. Először futófelület kopásnak véltem, de kiderült, hogy csapágyas. Garanciában cserélték természetesen.
- 50.000 km-nél másodszor kellett tempomatot cserélni, úgy tűnik fogyó eszköz.
- 57.000 km-nél csörgés a hátsó futóművektől, kilazultak a fékbetétek, meg kellett húzni a rugókat.
- 60.000 km-es "nagy" szervíz komplett szűrő garnitúra, fékbetét, olajcserével és egyéb szükséges szervizeléssel 95.000 ft.
- 90.000 km-es szervíz, a szokásos (szűrők, olaj). Fél liter olajat kellett két szervíz közben rátöltenem. Ja! Nekem a Castrol PDTDI olaja nagyon bejön (9500ft/4 liter).
-
Ide hordtam szervizbe
Vörös Autóház, Pécs
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 96000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Scenic II | Következő autója? | Mitsubishi L200 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
