A formabontó
Szöveges ítélet
A kiskategóriás autót kin?ttük, gyarapodott a család, és kiderült, hogy csak a babakocsival majdnem betelik a csomagtartó, így jó lenne váltani.
Hosszas töprengés és tesztolvasgatás után végs? befutó az új Toledo lett (versenyben volt még: Focus C-max, Octavia, Golf Plus, Scenic II.).
Ez az autó volt az, ami kívül-belül egyaránt tetszett, nagyon egyedi, extravagáns latinos forma (a kissé konzervatív Octaviát vagy éppen az unalmas vonalvezetés? Golf Plust ráérek venni nyugdíj el?tt, de az még nagyon messze van), VW 1.9Pdtdi motor, hatalmas bels? tér el?l-hátul, magas üléshelyzet, nagy csomagtartó (500l).
Az ára valamivel magasabb volt, mint pl. a konkurenciáé (pl. C-max), de annyival több extrát is tartalmaz.
Eddig nem bántam meg a választást, s?t, alig várom, hogy vezethessem, bár még csak 2,5 hónapja „vagyunk együtt” és 4500km-nél tartunk.
A forma –annak ellenére, hogy a tesztel? újságírók és a közvélemény nagyobbik részének túl idegen volt- nagy meglepetésemre eddig több embernek tetszett, mint nem, persze f?leg a fiatalabb korosztály dicsérte.
Viszont a lényeg, hogy nekem nagyon bejön ez a klasszikustól eltér? design, ami nem jön velem szembe az utcán három másodpercenként.
A pozitívumok:
Óriási bels? tér, el?l magas üléspozíció, mindkét els? ülés magasságállítható és gerinctámaszos, kagylósított, így jól tartanak, hosszútávon is nagyon kényelmesek, hosszú ül?lappal és igen magas háttámlával, aktív fejtámlákkal.
Kit?n? fogású b?rkormány és b?r sebváltógomb, modern m?szerfal, nagy kijelz? a CD-displaynak, nem túl sok, de elégséges tárolórekeszek, a magas kasztni miatt abszolút egyter?s érzés.
Hátul ugyanolyan kényelmes és nagy, mint el?l, hatalmas a lábtér, és a fejtér is szuper.
A hátsó-középs? ülés háttámlája lehajtható kartámasznak, ami pohártartóként is funkcionálhat, illetve állítható a két széls? ülés háttámlájának a d?lésszöge is.
A csomagtér 500liter, minden befér, ami kell egy családnak több napos utazáshoz, a babakocsitól kezdve az utazóágyon át a b?röndökig minden.
De ha éppen nincs szükségem az 500literre, akkor aktiválom a „harmónikás” pót csomagtér-lapot, és már csak kb. 400literem marad, amire kényelmesebb pakolni, kifeszíthet? rá a széria csomagtérháló 4 db kampóval rögzítve az oldalfalhoz megakadályozva a csomagok vándorlását.
A motor a VW konszern sokféle típusába (Golf V, A4, Octavia, Passat) szerelt 1.9PDTDI, ami 105Le-t és 250Nm-t tud.
A Pdtdi az igen nagy 1479kg-os önsúlyt (van benne „anyag” rendesen, elég csak az ajtókat megmozgatni), és a teljesen megpakolt csomagtartóval és két feln?ttel „ellátott” autót mindenféle meger?ltetés nélkül nagyon kényelmesen és kellemesen viszi, nem kell sokat gondolkodni az el?zések el?tt. 1900-2000-es fordulatnál adja le a 250Nm-t nagyon kultúráltan.
Persze ez nem jelenti azt, hogy versenyautó lenne, és érdemes lenne gyorsulgatni vele a lámpánál, mivel nem erre a célra készült, hanem egy család komfortos, biztonságos utaztatásához, amit kiválóan teljesít is.
A fogyasztása nagyobb részt autópályán klímával 150 km/h-s (tempomattal) sebességgel, majd autóút 110-120km/h-val, majdnem teljes terheléssel, 5,7liter/100km-re jött ki, amit nagyon jónak tartok.
A hétköznapokon a 80-90km/h sebességgel+egy kis dugó Pesten 4,5 liter/100km, viszont ehhez nem árt tudni és alkalmazni is egyben a „Hogyan autózzunk takarékosan” témakör leglényegesebb pontjait.
Az összeszerelés min?sége ugyancsak példás, nem zörög, nem csörög semmi.
A váltó oké, viszonylag rövid úton jár, az els? pár száz kilométer alatt egy picit akadozott, de most már teljesen jó.
A felszereltség szinte teljes, kétzónás digit klíma, ABS, kipörgésgátló, 6 légzsák, 8hangszórós kormányról vezérelhet? CD, tempomat, 4db elektromos ablak, fedélzeti számítógép, ködlámpa, elektromos f?tött, behajtható küls? tükör, aut. sötéted? bels? tükör, 16” könny?fémfelnik 205-ös Pirellikkel.
Amit hiányolok az a tolatóradar, ez még elkelne, elég nehéz behatárolni, hogy hol jár a hátulja, mivel elég hosszúra (4,47m) nyújtották, de majd megszokom.
A negatívumok:
A kuplung- és a fékpedál kicsit magas helyzetben áll a gázpedálhoz képest, megtornáztatja a lábfejet.
Szokni kell a gázpedál buszos elhelyezését, itt nem fentr?l van függesztve a pedál, hanem a padlóból „n?” ki alulról, máshogy kell taposni, mint a hagyományos fels? felfüggesztés?t.
Van könyöktámasz, ami egyben tárolóbox is, de mint könyöktámasz sajnos nem használható rendeltetésszer?en, mivel a legmagasabb pozícióba állítva az ülést, a könyöktámasz és a könyököm között min. 20cm-es szintkülönbség tátong. Lehet hozzá külön rendelni gyári magasítót, de azért megcsinálhatták volna ezt rendesen is.
A m?szerfal m?anyaga esztétikailag esztétikus, de -ahogy a tesztek írják- valóban kemény, egyébként soha nem szoktam tapizni, így lényegtelen.
Tehát összeségében bárkinek nagyon tudom és merem ajánlani a Toledot!
Hibalista
- Eddig semmi.
- 3500 km-nél bejáratás utáni olaj+olajsz?r? csere, a garancia miatt csak a VW által jóváhagyott olajat (Castrol TXT 505 01) lehet beletölteni, amelynek az ára a márkaszervízben meglehet?sen horror (6000 HUF/l), szerencsére beszerezhet? fele ennyiért is.
Ide hordtam szervizbe
Még nem volt szervízben.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Clio | Következő autója? | valami formabontó |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
