Spanyol (német) kényesség
Szöveges ítélet
Az autót még csak 2 hónapja használom, 2012. januárjában vettem meg, természetesen használtan 190.000 km -el.
Az autó 1999 -es évjáratú (jelenleg 13 éves).
Sokan mondják, hogy sok kilométer van benne...hát igen a magyar mentalitás...amiben már 200.000 km van az sz@r. Ez pedig egyáltalán nem igaz véleményem szerint, persze akkor ha biztosak vagyunk abban, hogy a km valós.
Én biztos vagyok benne, utánajártam, beszéltem kereskedővel, volt tulajdonossal is és az állapota is arra utal. Ha leszámítjuk a 190.000 km -t 13 évre, az évente csak 14.615 km ami úgy vélem, hogy nem sok, egy átlagos használatot jelent.
Térjünk rá az autóra. Mint mondtam csak 2 hónapja használom és az alatt is csak 1.000 azaz ezer km-t tettem bele de tudok szolgálni néhány hasznos infoval (szerintem).
Nekem saját figyelmetlenségemből sikerült kifognom egy kissé bajos autót! :)
Motorikusan úgy néz ki, hogy nincs baja, a futóművek, fékek is rendben vannak de az elektronika...
Az autó a Volkswagen konszern tagja az látszik is minden alkatrészén, mivel sok részén fel van tüntetve, a motortere is teljesen egyezik néhány konszerntársáéval (pl. A3) Ezt persze többen tudják, azoknak írom akik szinte egyáltalán nem ismerik. Ez persze annyiból jó, sőt nagyon jó, hogy az alkatrészek beszerzése nem nehéz, nem is mondható drágának sem.
A másik dolog a km után ami az emberek reakciója az a motor. Nem tudom, hogy sok ember miért tartja egy 1.6 -os benzines motorban kevésnek a 101 LE -t?
Persze nem autóversenyzésre való, aki versenyezni akar az vegyen nagyobb motorral szerelt autót.
Egyébként a motor az 1100 kg -os kasztnihoz elég, jól viszi, gyorsul annyira amennyire kell, megy is gyorsan ha nyomod neki, még 5. fokozatban is tud húzni jól! :)
Egyébként az autó a konszerntársaihoz képest tágasabb, a csomagtere hatalmas (500 literes!)
Azt gondolom így kevés használat után, hogy jó autó, szerethető, jó áron lehet hozzájutni, olcsón fenn lehet tartani, alkatrészek beszerezhetőek hozzá akár újan, akár bontóból (én mindkettőt tapasztalatból tudom csak oda kell figyelni, hogy ne I-es Toledo alkatrészt küldjön a bontó, mert az még elterjedtebb)
Első autónak is lehet tökéletes, szépen lehet csinosítgatni, tuningolni is akár de ez úgy szép ahogy van. Keskeny első lámpái vannak, hátul összeérő lámpák tökéletesek! :)
Ja igen és a hangrendszer! Ez a Stella kivitel, ami kisebb felszereltségű de ez is gyárilag 8 hangszórót tartalmaz (4 magas és 4 mélyközép) de iszonyat jól szólnak, erről híres is ez a típus!
Frissítés!!!
Az autót már 1,5 éve használom, azóta 12.000 km-t tettem bele. Az autót mint mondtam több apró hibával vettem de azt veszem észre, hogy amiket megjavíttattam azok működnek, tehát ha odafigyel az autóra az ember akkor megbízható társ lehet. Azóta sok apróbb dolgot javíttattam, nem került sokba, sok konszerntárs alkatrészével megegyeznek az alkatrészek (pl. Audi A3, Skoda Octavia, VW Golf) így nem drágák. Kis utánajárással lehet jó áron bontott alkatrészeket is szerezni hozzá ami nagyon megéri, ahogy fentebb is írtam. Műszakin csont nélkül átment, pedig olyan helyre vittem ahol szigorúan veszik a műszakit. Most még van 1-2 apróbb hiba amit meg akarok javíttatni, illetve esztétikailag szépítgetni és egy nagyon szép, jó állapotú autó lesz belőle, aztán már csak gumikra és műszakira kell költeni remélem! ;)
Én ajánlom az autót! Jó fiataloknak, családoknak, rövid- és hosszútávon is egy szerethető, kényelmes, elég tágas autó.
Hibalista
- Nálam nem romlott el még semmi, én vettem meg figyelmetlenségemből pár hibával. - Aki használtan vesz autót és nem biztos abban, hogy mikor volt vezérlés és olajcseréje az mindenképp cserélje le, mert meghálálja az autó. Azután pedig évente vagy 10.000, max. 15.000 km -ént legyen meg az olajcsere!!! - Leírok pár alkatrészárat amik el szoktak romlani ennél a típusnál és én már cseréltem/javíttattam: - - teljes vezérlés és olaj/szűrő csere (összes szíj, görgők, vízpumpa, olaj, olajszűrő, légszűrő): 45.000 Ft - - Elektromos ablak kapcsoló: Új 15.000 Ft, bontottan 3.000 Ft. - - Csomagtér ajtó kilincs: Új 23.000 Ft, bontottan 8.000 Ft. - - Ezen kívül elektromos ablak és központi zár problémák fordulnak elő de nem kell egyből az ablakemelő motorját cserélni, mert az kb. 50.000 Ft, a központi zár szintén, ha van egy jó szaki az megcsinálja külön-külön 5.000-5.000 ft -ért!
Ide hordtam szervizbe
Ismerős autószerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 189000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Még nem tudom |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
