New-Palace Family Express
Szöveges ítélet
Az első komoly, nagyobb autónk. Jómagam egy Maruti 800 DX-szel kezdtem, aztán volt Skoda Felicia, BMW E30, majd végül ez. Feleségem a csomagtartó méretébe szeretett bele, én a formájába, illetve a motor teljesítményébe. (Családi autó ez volt közvetlenül a 68 LE-s Skoda után, ég és föld). A formája dinamikus, és bár motorja a standard 101 LE-s VW motor, szerintem izmosabbra van hangolva, mint a Skoda motorterében (ugyanilyen motoros Octaviához volt szerencsém céges autóként).
Szóval kellett egy nagyobb csomagtartójú autó, mert a gyerekek ezer cucca (ágy, kocsi) nem fértek el a Skodában. Így azt megörökölte apósom, mi meg beültünk ebbe. Nincs rossz tapasztalatom, nagyon megbízható. Télen-nyáron pöcc-röff indul és megy. Arra sem pénzünk, sem lehetőségünk, hogy lépten nyomon szervízbe vigyük, de minden szükségeset megadtam neki, odafigyelve az olajcsere intervallumokra és csak jó minőségű üzemanyag került bele.
Mostanra 16 éves, és bizony az idő vasfoga már elkezdte enni, de még így is gondolkodunk, hogy megtartjuk 2. autónak, mert szépen szolgált és mivel nálunk az autó napi használatban van, nem árt ha van 2. autó, amikor az aktuális családi vas szervízben van.
Alapvetően szerényebb pénztárcával is fenntartható, de van néhány erősebb tétel - nálam is előfordult ilyen (pl. hűtő). Az alkatrészek olcsóak hozzá, jellemzően a VW-Skoda-Seat konszern bármelyik darabja megfelelő lehet, ha kell. A miénk klímás, és bár elöl egy pillanat alatt hideget lehet vele varázsolni, hátul azért már több idő kell és addigra az első utasok megfagynak. Idén nyáron azért kellett használni, mert a napon nagyon gyorsan felmelegszik.
Pakolási lehetőségek varázslatosak, a teljes egészében felnyíló hátsó ajtóval. Szállítottam benne elöltöltős, felültöltős mosógépet; kisebb mélyhűtőszekrényt anélkül, hogy a hátsó üléssort le kellett volna hajtani. Csak kinyitottam a hátsó ajtót és befért annak rendje és módja szerint. A csomagtartó (550 L) a kategória leghatalmasabb csomagtartója volt, és még a mai napig is megállja a helyét.
5 személynek is kényelmes. Többször utaztunk úgy vele, hogy elöl két felnőtt, hátul a két gyerek ülés között még egy felnőtt (kisebb) és nem nyomorgott senki sem. A miénknek a kormánya is változtatható magasságú, és sofőr ülés is, így aztán könnyen ki tudtunk alakítani a páromnak és nekem is jól használható ülőpozíciót.
Nagyon hiányoltuk belőle az elektromos tükörállítást (ez a Skodában meg volt, sőt még a közel 30 éves BMW E30-ban is), nem tudjuk miért hagyták ki az alapvetően jobban felszerelt Magnus Plus kivitelből. Most, hogy a gyerekek nagyobbak lettek és már tényleg sokat megyünk, úgy döntöttünk elég egy kisebb csomagtartó és kell egy diesel, de mivel tényleg nagyon szeretjük a mai napig, egyelőre megmarad, aztán meglátjuk.
Hibalista
- Vásárlásnál új akkumulátor, a benne lévővel már a benzinkútnál nem akart újra indulni. Vezérműszíj és vízpumpa csere vétel után rövid idővel, féktárcsák előre, betétek körbe. Hátsó lengéscsillapító (kompletten). Kipufogó (a szerelőm szerint olyan lukas lett, mint egy ementáli), hűtő (lyukas volt). Ablaktörlő kapcsoló. Üzemanyagszint-jelző jeladó.
Ide hordtam szervizbe
Villamossági szervíz: Kovács Zoltán, Bp. XVI. Batthyányi utca 6. Csak hozzájuk viszem. Értenek mindenhez, ami autóvillamosság. Gyorsak és megbízhatóak.A többit sokaknál próbáltam, állandó szerelőre nem találtam sajna.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 124000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Felicia 1.3 LXi | Következő autója? | Cerato 1.5 LX Cool CRDi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
