Német autó
Szöveges ítélet
Többfajta autóval jártam de aztán egyszercsak gyorsan kellett egy saját. Ismerős ajánlotta a kereskedést ahol vettem, nagyon normális hozzáállásúak, családi jellegű (Motor Kft.).
Mivel nem volt konkrét típusra elképzelés inkább az ár határolta be a döntést.
Több helyen jártam de végül is itt volt egy "visszautasíthatalan ajánlat". Nem bántam meg.
Mivel csak négy ajtós, nehéz pakolni a hátsójába, akinek rossz a dereka (én le voltam sérülve egy darabig) az ne vegyen sedan autót. A hátsó üléseken el lehet férni de ne számítsunk golfpályára. A motor a legfelső fordulatszámtatományokban elerőtlenedik és zajos. Bizonyos tartományban van egy kis rezonancia. Hasonló szereltségű Octaviával összehasonlítva ott 120 környékén van egy kellemetlen zóna 130/140-nél ez megszűnik. Ennél ez olyan 130 környékén igaz és 140/150-nél szűnik meg. Ez kicsit sok a hazai utakon :-( Egyébként könnyedén tartja ezt a tempót, bár hogyhogy-hogyhogy nem a sebesség emelésével rohamosan nő a fogyasztása. :-) De javára legyen írva, hogy 9-9,5 fölé semmilyen körülmények között még nem ment fel. (160-180 + légkondi)
A 2-es sebességfokozatot nehezebben veszi be, kicsit akad de ezt úgy tapasztaltam típushiba. Hasonló motorizáltságú Passat, Octavia illetve Toledo esetén is éreztem ilyen jelenséget. Pedig én úgy tudtam nem is teljesen egyezik a sebváltójuk...
Jó még , hogy már kellemesen nagy a kasztni. Sportosan is vezethető ha akarom (bár csodát nem szabad várni). Jól el lehet férni családostul, csomagostul. Jó útfekvés, jóindulatú viselkedés, közvetlen futómű. Megbízható, jól bevált kialakítású szerkezet, időtálló forma.
Summa summárum: Nekem nagyon bejött. Ami hibája van az gyakorlatilag nem is hiba hanem úgymond tulajdonság. Ennyi pénzért ilyet lehet kapni. Persze egy 330 bömbi vagy egy Mazda 6 mps biztos királyabb csak hát mennnyiért is?
Nagyon élvezetesen vezethető mindenki megtalálja azt a tartományt ami neki bejön. Édesapám is amikor kipróbálta azt mondta szuper de a sógorom is aki kicsit jobban odalépett neki. Remélem még sokáig minden rendben lesz vele! :)
Hibalista
- Egy hőmérsékletjeladó csere volt. Nem romlott el de néha fals értékeket küldött az elektronikának és ezért olykor nehezen indult. 14000 HUF volt a csere a szervízben (Porsche Buda).
- Egyébként csak kopó alkatrész cserék voltak pl. fékbetét de azt már vételnél láttam, hogy megérett cserére...
- Első lámpákkal volt még baj. Először kiégett az egyik, aztán a másik aztán kaptam valmi "kék fényt" ez is kiégett. Aztán vettem normál H1 izzót és azóta minden oké.
Ide hordtam szervizbe
Motor Kft. - Tatabánya
Nagyon jó hely, értenek hozzá és normális a hozzállás. Végighallgatják minden óhaj-sóhajodat, tanácsot adnak ha kérés-kérdés van. Javítani még nem kellet az autót tehát hibadiagnosztikában nem tudom mennyire vannak toppon de az éves szervízek alkalmával nagyon rendesen megcsináltak mindent és (nem utolsó sorban) jó árakon dolgonak!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 91000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Leon, Octavia, új Toledó, Mazda6, Accord, Mondeo |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
